haaii dames ik ben pas 4 weken zwanger dus erg pril ik heb hetidee dat ik all een klein buikje begin te krijgen kan dat of niet
Ja hoor dat kan, maar dat zijn je darmen nog. Je baarmoeder komt pas tegen de 12 weken boven het schaambot uit.
oke ja ik heb ookiedere keer last van me buik zeg maaris dit ook normaal bij de eerst eheb ik dat eigenlijk helemaal niet gehad
Ja dat zijn de eerste weken je darmen die ruimte gaan maken. Per persoon kan het verschillen wanneer het buikje gaat groeien. Maar een buikje van je kindje krijg je pas als de baarmoeder boven je schaambot uitkomt.
Bij de eerste kreeg ik een buikje rond 6 weken. Nu ongeveer bij 5 weken en bij 11 weken kon je het al echt zien. Bij de eerste pas bij 17 weken.
Ik nu ongeveer, maar het kan nog steeds een buikje van teveel eten zijn hoor. De vorige keer ging je het ook pas na 20 weken zien.
Bij mijn zoontje kreeg ik pas met 20 weken een buikje, en nu ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger, dus ben benieuwd wanneer je het nu gaat zien.....
Hai! IK ben ook nog pas heel kort zwanger, maar heb al snel last gekregen van opgezette darmen...mn bovenste knoop gaat al een aantal weken niet meer dicht (nu bovenste 2)...en als ik een strak tshirt aan heb, is het heel duidelijk zichtbaar...zeker omdat ik normaal echt een hele platte buik heb! Maar nu heb ik wel al 2 weken het idee dat net boven mn schaambot dus de buik echt goed zichtbaar dikker wordt...dus waar je baarmoeder zit???? Want je darmen zitten toch veel hoger dan dat!!?? Of kan het nog helemaaaaal niet!?
Wij beginnen het nu een klein beetje te zien, ik ben bijna 11 weken. Ik ben slank en je kunt nu een kleine ''bolling'' zien. Mensen in mijn omgeving kunnen er echter niets van zien, ik zou ook een hamburger te veel kunnen hebben gegeten
bij mij begon het pas met 25 weken te groeien. Maar ook nog niet echt een zwanger buik ofzo. Na de 30 weken ging het ineens heel hard haha.
In het begin kan je vocht vasthouden en je darmen kunnen wat toenemen qua volume en zo voel je dat je broeken strakker zitten. dat had ik ook al in het begin! heb m'n broeken dus ook meteen ver weggestopt haha! Later door de groei van de baarmoeder gaan de andere organanen (darmen bv) een andere plek innemen en het eerste buikje is dus meer een resultaat van darmen dan van het kindje zelf (met 3 maanden is het kindje pas zo'n 6 a 6.5 cm van kruin tot kont dus niet erg groot nog...) maar daarna kan het wel gaan groeien en zie je een buikje dat niet meer van teveel eten kan zijn... tenminste zo is het nu bij mij! we beginnen aan de 4e maand nu en het vakt iedereen op, ook diegenen die het nog niet wisten!! (het is onze eerste zwangerschap en ik ben van nature vrij tenger maar dat schijnt geen invloed te hebben) het ligt maar net aan je lichaam! geniet maar lekker van dat buikje!
@fafje: wat betreft de baarmoeder...ik dacht ook dat je baarmoeder pas met 12 weken net boven je schaambotje zou uitsteken maar ik ging afgelopen week met net aan 13 weken naar de gyn voor een echo en die was niet meer inwendig en ze deed het apparaatje op 'n plek op m'n buik waarvan ik dacht: ja daar zit 'ie' toch nog helemaal niet??Zo hoog?? Nou mooi wel dus! Dan moet je baarmoeder dus al wel hoger zitten...lijkt mij tenminste aangezien het kindje IN de baarmoeder zit haha! Dus kan volgens mij wel hoor...
Hey mukkie11... Ja dat idee heb ik ook...bij mijn vorige zwangerschap is mn baarmoeder natuurlijk al tot 8 weken een x gegroeid geweest...dus ik denk dat het daarom ietsje sneller zichtbaar was...je lichaam heeft immers toch zo'n geheugen?! En toendertijd bij mn afspraak bij de verloskundige, ging ze voelen..."daar"....en heb ik heel goed opgelet...want ze zei...ja ik voel een huisje"....en toen ik thuis was...heb ik hetzelfde geprobeert...en dacht het toen ook te voelen...dus als ik nu voel..lijkt het ook zo... Bij mn laatste afspraak had ik ook een uitwendige echo...en ook "daar" ....niet tegen mn schaambot aan maar gewoon tussen mn schaambot en navel in...tja mss heeft het te maken dat ik maar 1,60m ben....dus vrij klein lichaampje haha....dat het sneller de ruimte nodig heeft!?!? liefs