tijdens mijn zwangersgap heb ik last van zwangersgaps straies en sinnas appel huid... hoe kom ik hier het makkelijks vanaf of hoe kan ik het minderen.. en gaat het nog wel weg? Edit moderator: topic verplaatst naar na de bevalling
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je bevallen bent? Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en m'n buik zat er helemaal onder. De strepen worden wel minder, maar ik denk niet dat het nog helemaal weggaat. Ik merk wel dat het mooier wordt door met een grove scrubcreme te scrubben en vervolgens m'n buik in te smeren met een anti cellulite creme (geen dure, gewoon Etos eigen merk). Ik heb me ermee verzoend. Komende zomer gewoon een tankini aan voor die paar keer dat ik zwem.
oke, ja ik moet nog bevallen.. maar merk dat het begon met strais en nu is het zachte van me benen en buik af, egt een sinnas appelhuidje. Maar ik zal het proberen dank je wel voor de tip!
Straie wordt wel minder zichtbaar, maar gaat nooit weg. Het zijn namelijk scheurtjes in het bindweefsel van je huid en dit kun je er niet uit masseren of smeren. Of er iets tegen een sinassappelhuid te doen is weet ik niet. Mijn bovenbenen zitten er na de bevalling vol mee en ik heb me er mee verzoend dat dat zo blijft.
lekker veel scrubben, smeren en af en toe op een verantwoorde wijze in de zon. dan zie je er na verloop van tijd steeds minder van, maar weg gaan doet het nooit. ik heb strepen op mijn bovenbenen uit mijn tienertijd toen ik een knie blessure had, die zie je nu haast niet meer, maar ze zitten er nog wel als je goed kijkt.
ik was laatst op een beurs en daar stonden ze met dat slakkenzalf. Dit schijnt er goed te helpen tegen straie
Ik zou eerst eens afwachten hoe je huid weer verandert na de bevalling. Ik heb zelf echt een wereld van verschil gemerkt aan mijn huid tijdens en mijn huid na de zwangerschap.
ik heb er met n paar weken na de bevalling veel baat bij gehad om te zonnebanken! daardoor zijn de zwangerschaps strepen bij mij veeel minder zichtbaar geworden! ok je moet natuurlijk niet meteen gaan zitten bakken want dat is niet goed gewoon langzaam opbouwen en ik ga zo'n 2 keer in de week.
ik ga ook bio oil proberen. het schijnt er goed te werken. Ik heb heel erg veel strai. Lijk wel een maan landschap haha. Maar heb er wel een prachtig kindje voor terug