Vocht vasthouden en miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roosje75, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hallo,

Vorige week heb ik een curettage ondergaan na een missed abortion (10 weken).

Als ik nu terugkijk naar mijn eerste weken dat ik wist dat ik zwanger was, had ik vrijwel direct een heel opgeblazen gezicht. Ringen knelden al heel gauw en broeken werden te strak, terwijl ik nog niet echt van een buikje kon spreken.
    Ook had ik iedere nacht last van slapende handen en benen, zo erg dat ik er regelmatig wakker van werd.
    Later vertelde de verloskundige mij dat dit kwam omdat ik veel vocht vasthield.
    Na de curettage heb ik geen last meer gehad van slapende handen en benen en mijn gezicht is ook weer zoals voorheen.

Nu vraag ik me af of dit al een voorteken kon zijn dat het niet goed zat?
    Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? :(

Groetjes,
    Roosje

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies. Probeer jezelf zoveel mogenlijk rust te geven en luister goed naar je lichaam.

Bij mijn tweede zwangerschap had ik al voordat ik kon testen dat ik al aankwam. Mijn broeken zaten te strak en ook slapende handen en alles. Mijn handen zijn nu nog dat het snel gaat slapen. Na mijn miskraam was het ook zo weg zoiezo mijn buikje. Behalve dan dat ik 4 kilo aangekomen ben en ik ben er maar 2 ervan kwijtgeraakt en dat terwijl ik maar 6,5 week toen zwanger geweest ben. Ik weet niet of het een teken was hoor. Bij mijn derde zwangerschap kwam ik niks aan en mijn broeken kon ik ook gewoon aan. Jammer genoeg is dat ook niet goed gegaan. Ik weet niet. Sommige vrouwen houden snel al vocht vast en sommige vrouwen niet.

Het kan zelfs zo zijn dat je bij je volgende zwangerschap dit allemaal niet heb omdat elke zwangerschap anders is.

Deel Deze Pagina