carpaal tunelsyndroom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joel, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo ik ha d t bij de eerste ook maar nu veel en veelerger. heb al van die brace maar werkt neit.

lig echt nachten wakkeren ben voort op.
    weet iemand nog een tip.

weet dat je er neit veel aan kan doen maar wie weet heeft iemand iets

2. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Pff vreselijk he.Ik had het ook zo erg bij de eerste.Vooral die nachten...Bij mij hielp weleens om allemaal kussens onder de armen/handen te leggen zodat het wat hoger lag dan de rest.Je ligt dan wel mooi in gepakt maar ja alles voor een beetje nachtrust.Nu ben ik net zwanger van de 2e en de handen beginnen nu al meer te tintelen/slapen in de nacht...Sterkte met je laatste loodjes!

3. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb het ook, kan 's nachts als ik moet plassen mijn handen helemaal niet meer bewegen, dik, vol vocht en het doet zo'n pijn. Tintelingen en mijn botten lijken wel gebroken. Ik heb geen spalken, want volgens de gyn hielp dat niets. Ondertussen krijg ik er nu ook overdag last van. Kan geen gewicht meer op mijn handen dragen (mezelf omhoog duwen) en ik tintel helemaal weg. als je twee worstjes ziet lopen als handen, ben ik het.
    Het stomme is, ik heb het er helemaal niet over in het ziekenhuis, omdat ze direct al gezegd hebben er niets aan te kunnen doen. Ik hoop niet dat het nog veel erger word.

Ik weet dat je een cortisone spuitje kunt krijgen in je pols. De ervaringen zijn wisselend en je mag dat niet vaak doen, je kunt het dan nog erger krijgen.

Sterkte!

4. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Herkenbaar...

Ik kan 's nachts als ik naar het toilet ga en 's morgens als ik opsta en aantal vingers niet buigen, dat is echt pijnlijk. Vervolgens ben ik de halve dag bezig om alles los te krijgen om daarna weer van voor af aan te beginnen.
    Ze zeggen dat je skeeler "handschoenen" aan kunt trekken 's nachts (laat ik deze nou net kwijt zijn...) deze voorkomen dat je handen verkrampen

Het zal helaas wel tot het einde van je zwangerschap blijven duren denk ik... In mijn geval lijkt het erger te worden naarmate de temperatuur buiten toeneemt.

Sterkte ermee!

5. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ja heb het ook flink sinds 2 weken.
    Van duim tot middelvinger tot aan de pols geheel slapend en prikkelend. Heel akelig. Je wordt er inderdaad wakker van.
    Ik hou dan m'n armen omhoog en beweeg en dan zakt het wel grotendeels. Maar soms duurt dat langer.
    Ik probeer ze ook soms wat hoger te leggen dan m'n schouders en probeer zoveel mogelijk m'n polsen niet te buigen in m'n slaaphouding. Soms helpt dat wat beter de ene nacht dan de ander.
    Gedurende de dag, vooral tot 's middags houd ik een krampachtig, beetje stijf gevoel in m'n handen.

De tip van de skeelerpolsbeschermers kreeg ik ook. Maar het lijkt me zo akelig zitten en zo warm. Heb al zo'n last van warmte en benauwdheid 's nachts.

Nu heb ik ook een paar huidzenuwen in m'n buik die knel gaan zitten 's nachts dus heb ik op beide bovenbenen en rechterlies ook van die verdoofde plekken. Heel akelig. Dan draai ik weer op m'n rug of loop een stukje en dan zwakt het weer wat af.
    Ook dit hoort er weer bij en gaat hopelijk allemaal weer over na de geboorte...wensen we dan maar heel hard...
    Want dit is niet bepaald fijn slapen zo....:(

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb het ook zo erg.
    sinds een paar weken eigenlijk, en het ergste als ik op mn rechter zij lig (waarom weet ik niet maar lig ik op mn linker zij dan is het wel wat minder)
    ook zijn mijn handen helemaal opgezwolle, had gelukkig alle ringen al voor die tijd afgedaan omdat mijn voeten ook zo begonnen op te zwellen, dacht dan kan het niet lang duren voor mijn vingers ook op worsten beginnen te lijken:D
    maar dames het schijnt dat als je bevallen bent het over is, nou laten we het hopen want kan echt met goed fatsoen niks vast houden en tja we willen natuurlijk allemaal ons kleintje dalijk lekker kunnen vertroetelen:D:p

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    die brace/skeelerbescherming helpen zodat je je armen/polsen recht houdt, als je ze dubbel legt om te slapen kan je het ook hebben (had mijn moeder, die is er een maand geleden aan geopereerd)

mijn zus heeft het ook (is niet zwanger) die kan ook niet lang in 1houding zitten met haar hand. bellen ofzo is al lastig.
    ik heb het gehad toen ik zwanger was van mijn dochter, maar dan meer op het eind toen ik behoorlijk wat vocht vasthield.
    weet ook niet of er andere dingen zijn die je ertegen kan doen?
    (bij mij helpt het wel om mijn handen koud te maken, tegen iets kouds aan houden of onder de kraan)

8. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    hoi

ik had het bij de 1e ook en nu bij de 2e begint het ook alweer.
    Bij de 1e had ik het pas bij 36 weken maar nu bij de 2e al een paar weken en ik moet nog 15:$:$:$

9. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    idd t gaat weg want echt meteen na bevallking was t weg maar o word er zo gek van en idd overdag is t ook voort erg. mamma1 met die kussens doe ik al. je wil niet weten wat er allemaal in bed ligt haha maar er zijn er bij die t al vroeg hebben. o mijn god das ook shit. nou succes en jullie bedankt. ik zing t nog ff uit dan

Deel Deze Pagina