Hallo Vanaf het begin heb ik rechts onderin pijn in mijn buik. Een soms erg scherpe, stekende en locale pijn, die soms een paar dagen aanwezig is, soms een avond en dan weer een tijdje niet. In het begin dacht men daardoor zelfs even aan een BBZ, wat niet zo was. Een tussenperiode was het redelijk rustig, maar nu heb ik het weer. Het kan echt heel erg pijn doen en blijft alleen rechts onderin mijn buik ..een plek die ik echt kan aanwijzen. Toen ik 17 was is mijn blindedarm verwijderd op de ouderwetse manier, dus ik heb een flinke jaap in mijn buik. Een ergens vraag ik me nu af, of die pijn wellicht wordt veroorzaakt door verklevingen na die operatie. Ik heb ook wel en prikkelbare darm, maar daarvoor vind ik de pijn te geïsoleerd zitten, dus vandaar de gedachte aan de littekens van die operatie. Of zou het toch ook nog bandenpijn kunnen zijn? Ik voel het kind mn. links, dus als het daar zwaarder is, is het niet onlogisch, dat er rechts meer aan de band getrokken wordt. Kun je iets vertellen over verklevingen/littekens in de buik bij zwangerschap, of denk je dat het toch bandenpijn is..en wat die je eraan om zo'n plaatselijke en scherpe pijn wat te verzachten?
HOihoi, Vervelend zeg! Het kan inderdaad banden pijn zijn en juist als je kindje veel links ligt trekt het rechts dus dat is niet zo verwonderlijk. Ook kan het door het litteken komen, niet zo zeer verklevingen maar litteken weefsle is veel stugger en rekt daarom mindermakkelijk mee en dat voel je. Imke
Okee dan...wwl fijn om te weten wat jij ervan vind. Is er nog iets wat ik zou kunnen doen op momenten dat het erg veel pijn doet?