Cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zindy, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik hoop dat ik niet lastig ben, maar ik ben in de war over mijn cyclus.
    In januari ben ik met de pil gestopt. Ik werd heel netjes, na 28 dagen, ongesteld.
    Vervolgens na 29 dagen en daarna na 30 dagen. Momenteel ben ik 10 dagen overtijd (zie mijn banner). Ik heb vandaag nog een test gedaan, maar deze is negatief. Laatst las ik dat iemand pas na 18 dagen overtijd positief testte. Dus ik weet niet zo goed wat ik moet denken. Kan ik nog zwanger zijn? Of moet ik ervanuit gaan dat ik NIET zwanger ben?
    En als ik inderdaad NIET zwanger ben... waarom word ik dan niet ongesteld?
    Ben ik nog wel vruchtbaar nu?

2. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Een 'kleine' aanvulling: ik ben vandaag ongesteld geworden.
    Wat zegt dit nu over mijn cyclus? Waarom was hij de eerste 3 keer mooi rond de 30 dagen en nu ineens ruim 10 dagen langer?

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi zindy,

Na het stoppen van de pil kan je cycles een tijdje zeer onregelmatig zijn ook al was het de eerste 3 keer wel netjes rond de 28 dagen. Het kan soms een half jaar tot een jaar duren voordat je cyclus is zoals het was voordat je aan de pil begon.
    Dit zegt nog niets over je vruchtbaarheid. Gewoon nog even afwachten.
    De testn van tegenwoordig zijn heel gevoelig en testen soms al na 3 weken positief. Als de test negatief is dan ben je niet zwanger,helaas.
    Imke

4. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.

Kan ik wel gewoon zwanger worden, als mijn cyclus onregelmatig blijft? Of kan ik pas na 6 mnd - een jaar zwanger worden, tot mijn lichaam helemaal is 'ontpilt'?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Zindy,

je kunt wel gewoon zwanger worden, alleen weet je niet precies wanneer je eisprong is, dus dat is wat lastiger om te berekenen.

Mirjam

Deel Deze Pagina