35 weken zwanger, stress in relatie en constante buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bonbonnetje, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb al sinds vannacht een zeurende buikpijn. En af en toe last van harde buiken. Maar geestelijk zit ik ook niet lekker in mijn vel. Om diverse redenen zie ik enorm op tegen de bevalling, en zeker omdat het met mijn partner ook niet lekker loopt. Ik voel me veel verdrietig en loop vaak te huilen, dus wellicht kan de buikpijn/harde buik hier ook iets mee te maken hebben.

Ik heb het gevoel dat dit niet goed is voor het kindje, maar ik weet ook niet zo goed wat ik wel moet doen.

2. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hoi Bonbonnetje,

allereerst gefeliciteerd met jullie wondertje op komst! Stress is idd niet goed voor jou en de baby. Het is natuurlijk lastig om te ontspannen als je met allerlei dingen in je hoofd zit. Probeer het uit te praten met je partner en geef aan dat jullie er samen voor kunnen zorgen dat ook de laatse weken in ieder geval stress vrij kunnen verlopen als jullie daar beide aan meewerken.

Heel veel suc-6!
    Liefs Genesis

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja het is een lastig ding, stress.
    Eigenlijk omdat er maar een manier is om het op te lossen, bij de wortel van het probleem. Je kunt hiervoor misschien hulp zoeken in je omgeving of via de huisarts. Of de Vlos kan je doorsturen naar een maatschappelijk werker.

Weet wel dat je baby een hoop kan hebben. Bouw rustmomenten in. Ga bijvoorbeeld lekker lang in bad of onder de douche, ga zwemmen... en denk dan ook alleen maar aan jezelf en je baby.

Ik heb ook last van stress, mijn vader is 16-8 overleden en ik ben 37 weken zwanger. Maandag is de crematie. De oorzaak van mijn stress kan ik niet wegnemen, maar ik maak wel ruimte voor enkel mij en mijn baby. De controles zijn goed dus ik heb vertrouwen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Stress is inderdaad iets dat je echt moet proberen vermijden in een zwangerschap maar het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!

Probeer toch te ontspannen, misschien dagelijks een relaxerend bad of kersenpitkussentje op je buik leggen! Die buikpijn zal hoogstwaarschijnlijk wel daardoor komen dus probeer het rustig aan te doen!

veel succes!

Deel Deze Pagina