Een raadsel?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kelebek, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelebek

    kelebek Nieuw lid

    6 mrt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 kelebek, 6 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2011
    Hallo

    Ik sta echt voor een raadsel op het moment of ik nou zwanger kan zijn ja of nee.

    Ik heb veel zwangerschapssymptomen al 6 weken zoals misselijkheid (sta elke dag te kokhalzen), heb nog nooit melk gelust, en opeens drink ik heel veel melk, rare eetbuiten of juist helemaal geen eetlust. en sinds kort heb ik wat een kriebelig gevoel steeds in m'n onderbuikt, plus het gevoel dat m'n buik is opgezet. Verder heb ik zo nu en dan wat steken in m'n borsten (groeisteken) maar verder heb ik daar niet heel veel last van.. wel last nog van borrelende darmen en ontzettend moe etc.

    Alleen het punt is, ik ben één keer 3 daagjes ongesteld geweest, maar ik was aan de pil dus die had ik gewoon gestopt, wel 1x een test gedaan,paar weken geleden, maar die was negatief alleen weet ik ook niet of die wel op betrouwbaarste manier is uitgevoerd.

    De dokter zegt dat ondanks keer ongesteld ben geweest (aangezien door pilgebruik is opgeroepen en soms wel voor komt bij 1e zwangerschappen en pil dat je alsnog ongesteld wordt.) dat ik dus nog wel zwanger zou kunnen zijn.

    Wat denken jullie? Ik heb de pil nu laten staan al aantal weken en zou eigenlijk nu ongesteld moeten zijn.. Ik denk zelf dat het bijna niet kan, maar alle symptomen wijzen wel op een zwangerschap, dus dat is zo raar.

    Dus nu weer opnieuw testen of?

    Groetjes
     
  2. Redhead

    Redhead Fanatiek lid

    28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik zou zeker opnieuw testen....
     
  3. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ja tuurlijk opnieuw testen hoe is je cyclus dan? Hoor je volgens je cyclus alweer ongi te zijn?
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hoe lang heb je de pil geslikt dan?

    Want je hebt dus alleen nog zo'n pilbloeding gehad (dat krijg je altijd in je stopweek).

    Na het stoppen van de pil kan je cyclus onregelmatig zijn. Het hoeft niet direct precies 28 dagen zijn. Het kan helaas veel langer duren voordat je eerste echte ongesteldheid doorbreekt.

    Natuurlijk kun je ook zwanger zijn. En net als mijn voorgangers adviseer ik je om af en toe te testen. Duurt het te lang, dan kun je altijd weer je huisarts om advies vragen. Bijvoorbeeld een bloedtest.
     
  5. kelebek

    kelebek Nieuw lid

    6 mrt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het misschien sowieso wel even handig om te zeggen, dat ik niet probeer zwanger te worden. Als het wel zo is, is het helemaal welkom hoor daar niet van.

    Het is alleen zo stel dat ik dus zwanger ben dan zou ik nu bijna 2 maand moeten zijn..ik heb in die tijd wel wat gedoe gehad met de pil en niet super opgelet, wat natuurlijk m'n eigen fout is. Toen ben ik 1xtje dus even ongesteld geweest omdat ik de pil stopte en ik zou dus nu weer ongesteld moeten zijn, zit nu op dag 30-31 van m'n cyclus. Ik heb de pil stop gezet op advies van huisarts om te kijken of ik zo wel ongesteld wordt. maar ik heb wel vaker eens gehad dat ik een tijdje met pil stopte en dan was ik altijd stipt meteen weer op tijd ongesteld.

    t is alleen zo vreemd dat ik zoveel symptomen hebben die bijna alleen maar op zwangerschap kunnen wijzen. Alleen vind het dus gek dat ik wel 1x 3 daagjes ongesteld ben geweest, maar wel door de pil dus..

    Ik denk dat ik morgen nog maar even een test ga kopen en als ik die negatief is en ik wordt niet ongesteld, maar even bloedtest moet laten doen dan.
     
  6. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Het is opzich niet vreemd dat je zoveel symptomen hebt, de ene maand heb je die meer als de andere, maar het kan ook op ongesteldheid wijzen. De symptomen zijn namelijk precies hetzelfde. Als je nu wat je aangeeft al 2 maanden zwanger zou zijn, dan snap ik niet waarom je niet eerder een 2de test hebt gedaan, of met een arts hebt besproken? Maar als je aangeeft een hele onregelmatige cyclus te hebben kan ik het me voorstellen. Maar dat zou dan zeker niet betekenen dat je dan al 2 maanden zwanger bent. En misschien ben je die 3 dagen gewoon ongesteld geweest, en is er helemaal geen spraken van een zwangerschap.

    En hoe kom je achter dit alles achter. Door nog een keer te testen.
     
  7. kelebek

    kelebek Nieuw lid

    6 mrt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet eerder naar dokter gegaan omdat ik dus gwn die paar dagen ongesteld was en dacht daar ligt het dus niet aan, maar meer gezondheidsklachten kreeg en het eerste wat zij vroeg was of ik niet zwanger was en dat die ongesteldheid niet heel vele hoefde te betekenen. maar ik heb nog nooit dit soort klachten gehad door m'n ongesteldheid, dat komt bij mij op de dag zelf opzetten en dan heb ik gewoon ontzettend veel buikpijn en dus niet al die dingen die ik hierboven beschreef + dat ik altijd super regelmatig ongesteld ben.

    Ach het komt wel goed, ga morgen nog wel weer even test halen..en dan kijken wat die zegt en stel k wordt echt niet ongesteld, weer langs dokter.
     

Deel Deze Pagina