Vragen aan de dames met symfysiolyse

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zogelukkig, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sinds een paar dagen is de pijn nog erger geworden. Zo erg dat ik niks meer kan, ook niet meer slapen en met een paracetamolletje plat lig bijna heel de tijd. Ik ga liever de trap niet meer af en loop zelfs met krukken naar de wc...

Ik heb momenteel hevige en zeer pijnlijke krampen en steken onderin mijn buik, zo vlak boven het schaambeen! Op de groeiecho die ik onlangs had, zagen we dat de baby al met het hoofdje in mijn bekken lag, maar nog niet volledig was ingedaald. Maar kan het zijn dat wat ik nu voel indalingsweeen zijn en dat dat extra zeer doet vanwege de symfysiolyse?
    Ik dacht dat bij de eerste het indalen wat later plaats zou vinden, maar omdat mijn baby 4 weken voor ligt op groei zou het nu al kunnen?
    Wanneer daalde jullie (eerste) baby in en hadden jullie toen ook extra last?

En ik zou graag willen weten of jullie veel last hadden aan de symfyse/het schaambeen/het bekken tijdens de bevalling?

2. bridget078

25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Hi Zogelukkig,

Het is helaas heel herkenbaar jouw pijn, al heb ik bi.
    Ik loop ietje verder dan jij maar ken die enorme druk bij het schaambot, bij mij is de beeb nog niet helemaal ingedaald maar ligt wel met zijn hoofdje naar beneden.
    Is het misschien niet verstandig om je fysio even te bellen of zij nog goede tips voor je hebben?
    Ik moet in ieder geval wel blijven bewegen, dan wel met mate, maar helemaal plat liggen en je spieren niet meer gebruiken is ook niet goed.
    Althans bij mij met BI, weet niet of dat ook voor jou geldt?

Je hebt er misschien niet veel aan.......heel veel strekte meid!

Ps en veder lees ik graag mee voor hoe en wat met de bevalling! ;)

Liefs.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn man brengt me 2x per week naar de bekkenfysio, maar zij kan momenteel ook niet veel meer voor me betekenen..
    Mijn schaambotten wijken echt enorm, ik moet -zelfs met bekkenband- om gewoon de hele handel van onderen bij elkaar vast pakken als ik draai in bed oid. Iedere stap doet helse pijn. De trap af gaat vrijwel niet meer; geeft het gevoel dat de boel afscheurt! Dus het is gedaan met het bewegen.
    Donderdag naar de gyneacoloog, het zal dan zeker aan bod komen.

Deel Deze Pagina