Geslacht geheim houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HabibiAna, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok! Dan heb je gezegd dat je het geslacht geheim wil houden.. Hoe dan je het met het kamertje, kleding enz van de baby?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hadden ook dat "probleem". Nu hebben we bedacht dat we het maar helemaal niet willen weten, dan heeft niemand een probleem. We zijn toch al niet van die blauwe of roze mensen.

Wat je kunt doen is je babykamer neutraal houden, of de laatste geslachtsgerichte aanpassingen in de laatste weken doen, en de deur dicht houden. Kleertjes kun je nog gemakkelijker in een plastic zak achterin de kast leggen als ze iets verraden. Vanaf een bepaalde tijd zul je toch mensen niet meer in de babykamer kunnen laten komen als je het echt geheim wilt houden.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

deur van het kamertje dichthouden, kleertjes gelijk wassen en opbergen in het kamertje?

4. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo

wij willen het deze keer ook geheim houden
    ik heb me bedacht dat ik gewoon zolang een slotje ofzo op de deur zet van de kamer haha

want ik vindt het wel heel leuk om de kamer in de kleuren van het geslacht temaken , en natuurlijk de kleding

Liefs Maria

5. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    gewoon geen mensen boven laten toch?

het moelijkste vind ik om me me niet te verspreken. maar kamertje of kleertjes zien de mensen die op bezoek komen niet hoor.

6. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Wij willen het ook graag geheim houden. De kamer wil ik niet blauw of roze maken, alleen wat accessoires in de kleur. (die kun je wegleggen als mensen de kamer willen zien).

En als je de kamer blauw of roze maakt, gewoon niet laten zien totdat je kleintje is geboren ;)

En qua kleding kun je ook gewoon crème kleurige kleding kopen, of als je roze of blauwe kleding koopt gewoon meteen opbergen in een kast.

Groetjes

7. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Wij kiezen er voor om het WEL te wetne, maar tegen iedereen te zeggen dat we het NIET weten. We kiezen daarom ook niet voor een blauwe of roze kamer. Lekker neutraal en tegen het einde passen we wat kleinigheidjes aan...

Mensen mogen bij ons tegen die tijd ook niet meer boven komen koekeloeren hoor... En als ze vragen of we weten wat het word... Zeggen we gewoon: " Jaa! Een baby'tje!" Gaat verder niemand wat aan dat we het weten, dus we vertellen gewoon dat we het niet willen weten en het een verassing willen houden...! :D

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij willen niet weten wat het word dan je kun je je ook niet verpraten haha

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou het gewoon neutraal houden en dat betekent helemaal niet dat het saai moet worden. Een oud-hollands thema of een dierenthema kan voor een jongen en voor een meisje.
    En kleertjes kan je inderdaad gewoon in de kast leggen. Ik neem aan dat niemand zo maar de kast opentrekt, toch?

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hadden gekozen voor een kamer dat voor zowel voor meisje als voor jongen kan (zie album). Verder ligt er nu kleding in de kast etc. dus gaan de kasten niet meer open. Wil je echt een roze kamer of blauw dan wordt het lastig, dan zou je je kamer niet kunnen laten zien en dat is natuurlijk ook weer niet leuk.

Maar wil je echt een jongens of meisjeskamer maken?

11. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Wij hebben een neutrale babykamer, creme en niet speciaal voor een zoon of een dochter. Willen het ook niet weten en soms is het wel moeilijk met bv. kleertjes, maar voor ons is het belangrijkst als het gezond geboren gaat worden en de kleuren op de babykamer zijn rood en grijs (was oude computerkamer) en dat is volgens mij ook neutraal, maar ook niet babyachtig en wel stoer en eigenwijs.

12. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Wij weten wat het wordt en hebben ook de kamer daar naar gemaakt, hier mag dus niemand de kamer (en kleertjes e.d.) zien. Ze moeten maar eventjes geduld hebben ;)

Ik vind het eigenlijk wel heel leuk dat het nog eventjes ons geheimpje is!

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zie het probleem ook niet zo. wij weten het wel de rest vand e mensen niet. ze komen gewoon niet boven. punt! einde verhaal. 8) ze weten trouwens dat wij het wel weten en hun het niet mogen weten. :p

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wij weten het ook en hebben ook gewoon alles in de kleur van het geslacht, de deur van de babykamer is dicht en t gordijn ook (nieuwsgierige buurvrouw)

15. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    inderdaad is alles al genoemd, geen mensen boven laten, spullen niet in de kamer laten slingeren, zeggen dat het niet te zien was op de echo en dat je het zelf ook nog niet weet etc. Maar het lastigste lijkt me idd het verspreken, en dan vooral het NIET verspreken natuurlijk! succes ermee! Manlief heeft het precies 4 uur volgehouden en versprak zich daarna!

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het is denk ik vooral het verspreken helemaal als je samen steeds over hem of haar hebt of de naam al gebruikt.

zo wist mijn schoonma het van dr dochter. ze had het mij ook al verteld maar dit wist mijn schoonzusje niet. en met kerst had zer het dus regelmatig over ze. en ze heeft zoch zelfs een keer versproken bij iemand anders die had een hemeltje ze ging kijken en toen was het ooh die heeft ... ook alleen dan in fuchsiarose whahaha nou duidelij kdat dat geen jongen is dus hihihi.

17. benjo

benjo Lid

12 mrt 2009
    19
    0
    0
    Wij weten ook wat het wordt, maar willen het niet verder vertellen. Alleen zijn de kinderen van mijn vriend er op maandag en een keer in de twee weken een weekend, dus ik kan niet zeggen dat ze er niet mogen komen.
    En ze zeggen wel dat ze het tegen niemand zullen doorvertellen als hun het weten, maar daar heb ik dus helemaal geen vertrouwen in!
    Dus wij doen de laatste aanpassingen op het einde nog wel en verder houden we het voor nu neutraal. De gericht gekochte kleertjes liggen ver achter in een kast!

18. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    En waarom zou een jongen geen fuchsiaroze hemeltje kunnen hebben?

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Fijn onderwerp, wij weten op 31 maart ook zeker wat het worden gaat en ik wil toch echt wel roze of blauwe accesoires in de kamer. Kan niet wachten met inrichten! Maar goed, nu wil ik opa's en oma's etc ook niet onthouden om af en toe een kijkje te nemen in de babykamer. Ik denk dat ik dan maar alles even wegzet als ze komen :D

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!

Ik wil geen roze of blauwe kamer, maar wel wil ik geslachts gerichte accesoires hebben!
    Het kamertje zelf komt pas in mei binnen, dus ik wacht sowieso tot die tijd. Maar ik wilde dan al wel beginnen met alles op te hangen, het hemeltje neer te zetten enz. Het probleem is dat we een 1 vloers appartement hebben en het baby kamertje, eerst een bureau kamer was waar iedereen gewoon in en uit loopt. De kamer staat ook meteen naast de huisdeur :( Het wordt wel vervelend om daar niemand binnen te laten.

Ik denk dat ik gewoon de meubels erin zet, die zyn toch neutraal en dan echt ff moet wachten met de rest van de spullen. Ik heb ook geen zin om steeds alles weg te moeten halen als er iemand is :rolleyes:

Deel Deze Pagina