Hoe lang van te voren nemen jullie verlof ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamaantje, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang van te voren nemen jullie verlof ?

  1. vier weken

  2. zes weken

  3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik vraag me af... hoe lang van te voren nemen de meeste vrouwen op dit forum verlof.

    Ik denk zelf door te werken tot 4 weken voor de uitgerekende datum, zodat ik daarna 12 weken
    van mijn kindje kan genieten.
    Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

    Op dit moment voel ik me prima, maar ja als je zo leest kunnen de laatste
    loodjes ook wel erg zwaar zijn en dan ga ik weer twijfelen. :rolleyes:
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb ook 4 week van te voren.....maar dat heb ik meer gedaan omdat ik geen werk had, alleen sollicitatieplicht.... dus ik zat toch al thuis.....en idd, ik heb nu 12 week na die tijd!
     
  3. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik ben dan wel nog niet zwanger, maar heb toch op anders gestemd. Mocht t namenlijk zover zijn, dan zal ik denk ik (mits dit verantwoord is voor t kindje) blijven doorwerken tot het laatste moment. We hebben een eigen zaak en zal zeker veel minderen, maar toch nog aanwezig zijn, administratie doen, klanten helpen. Het bijvullen mag mijn mannetje doen ;)
    Na de bevalling zal ik ook wel denk ik eerder aan de slag gaan, maar ook dan nog rustig aan. Eigen zaak heeft vele voordelen, maar hierin dus toch wel wat minpuntjes :( had denk ik ook wel liever 16 weken gewoon verlof, maarja dat hoort er nu eenmaal bij he.

    Liefs Angela.
     
  4. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik moet van de bedrijfsarts 6 weken van te voren stoppen, omdat ik nu sinds de verwekking ongeveer in de ziektewet zit (misselijk, uitdroging). Maar ik neem na de 10 weken bevallingsverlof wel 2 weken vakantie op en ouderschapsverlof 1 dag per week 9 maanden lang.
    Hoe zit het eigenlijk voor de Belgische zwangeren hier?
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik denk ook dat het aan je soort werk ligt, ik werk in de kinderopvang en je kan best proberen om door te werken tot 4 weken voor de bavallingsdatum, maar verstandig is het vaak niet. Het is toch best intensief werk, en verteld die kleine kids van 0-4jaar maar eens dat je even niet kan tillen en dat je ze niet uit bed kan halen of dat je niet een schone luier kan geven. Je doet automatisch veel meer dan eigelijk goed voor je is en dan kan je maar beter 6 weken vor die tijd er uit zijn.
    Ik heb nl sinds gisteren verlof!!! ;)

    Liefs Carry
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb gezegd 6 weken, maar alleen als ik het red... heb nu al moeite om de dagen om te krijgen zonder pijn. Wie weet ga ik wel nog eerder maar dan ziektewet.

    Groetjes van Kiki
     
  7. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    In eerste instantie had ik aangegeven tot 4 weken van te voren door te willen werken, maar heb dit uiteindelijk toch gewijzigd naar 6 weken.

    De laatste weken valt het me erg zwaar in combinatie met een fulltime baan en de alledaagse dingen, dus ik ben blij dat ik aanstaande dinsdag m'n laatste dag heb.
     
  8. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik werk in de gezondheidszorg(ouderen) en zit nu al deels in de ziektewet, werk normaal 30 uur per week en 8 uur per dag nu is dat 6 uur per dag omdat ik het 's middags niet trek, dus dan ontkom je er ook niet aan om die 6 weken van tevoren te nemen, wel 10 weken erna en dan nog 2 weken vakantie.
     
  9. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Ik neem 4 weken van te voren zwangerschapsverlof, zodat ik ook 12 weken erna heb. En misschien plak ik daarna ook nog een paar weekjes vakantie.
    M'n verlof valt precies in de zomer, dus ik heb dan al m'n vakantiedagen ook nog eens. Dus die moeten toch ook op en dan neem ik die liever gelijk na m'n verlof op. (een gedeelte dan)
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha een eigen zaak kan ik niet ff bij je komen solliciteren Angela :p:p
     
  11. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ja hoor, maar ik doe wel niet aan reiskostenvergoeding ;) Apeldoorn--Sittard das toch wel stkkie uit de buurt :confused:

    Liefs Angela.
     
  12. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    haha idd

    maar wel fijn om te weten dat ik anders had mogen komen solliciteren ;)
     
  13. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Halllllo,

    Ik neem 4 weken voor de uitgerekende datum verlof zodat ik na de bevalling nog zeker 12 weken kan genieten van de kleine. Tevens neem ik ook daar achteraan ook nog 3 weken vakantie op. Lekker lang genieten dus.

    Groetjes Kaatje
     
  14. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik neem ook 4 weken van te voren verlof, zodat ik zo lang mogelijk van mijn kindje kan genieten. Maar mocht het echt niet lukken die laatste weken, zal ik dat alsnog veranderen naar 6 weken. Ik neem sowieso 2 weken vakantie erna, dus hoop 14 weken van mijn baby te kunnen genieten.
     
  15. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik ben bij mijn twee kinderen 5 weken van te voren met verlof gegaan (de gulden middenweg). Het is ook fijn om voor de bevalling wat rust te nemen. Mijn dochter is bijna 2 weken voor de uitgerekende datum geboren, dus heb ik toch nog 3 weken van te voren rustig aan kunnen doen.
    Als het goed gaat met mijn huidige zwangerschap dan neem ik denk weer 5 weken van te voren verlof.
    Gina
     
  16. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai,

    Ik neem 6 weken van te voren op. Heb ook een zware baan vandaar.
    ik wil na `m verlof m vakantie dagen erachteraan plakken en 2 maanden full time ouderschapsverlof opnemen, dat is nog wel te overzien qua kosten etc. en ik zou het heel fijn vinden als ik 9 juli ben uitgerekend ik tot 1 januari thuis ben met de kleine. daarna gaat de baby naar het kinderedagverblijf en wil ik i.p.v. 34 uur 24 uur te gaan werken.

    hoop dat `m werkgever met zoveel vragen akkoord gaat!!!

    x
     
  17. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb gestemd op anders, ik ben namelijk uitgerekend begin september en aangezien ik nog erg veel verlofuren heb (ongeveer 180 uur) pak ik denk ik 2 weken van te voren al verlof en erna ook nog 2 of 3 weken. Een gedeelte van de verlof-uren laat ik uitbetalen. Maar het is volgens mij voordeliger om deze uren vrij te nemen, denk ik.
    Als je ze laat uitbetalen hou je bijna niks over, heb ik me laten vertellen. Het lijkt me logisch klinken dat als je deze uren op neemt dat je deze dan gewoon krijgt doorbetaald en dat je daar dan meer aan hebt... iemand ervaring hiermee?

    Gr. Niki
     
  18. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Volgens mij is het inderdaad niet zo interessant om overuren uit te laten betalen, want voor zover ik weet betaal je hier dan ook belasting over.
     
  19. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik neem 6 weken vantevoren verlof. Omdat ik ten eerste helemaal tot rust wil kunnen komen (en dat kan ik op mijn werk niet) en ik ga na mijn verlof 2 dagen werken dus ik heb ook zoiets van, of ik nou erna 10 of 12 weken heb, dat gaat dan maar over 4 dagen, dat verschil zal ik ook niet merken. Maar ervoor wel denk ik! En steld dat je 2 weken te vroeg bevalt en je bent 4 weken vantevoren met verlof gegaan...Dan heb je maar 2 weken gehad voor de bevalling. Lijkt mij persoonlijk niet fijn, maar dat is natuurlijk iedereen voor zich :D

    Groetjes,
    Danielle
     
  20. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik probeer tot 4 weken door te werken, maar aangezien ik in de gezondheidzorg werk weet ik niet of dit gaat lukken. Anders wordt het automatisch 6 weken of zelfs nog ziektewet als het te zwaar wordt maar dat hoop ik niet. Ook ik zou nog 4 weken vakantie opnemen aansluitend aan het verlof, maar door mis communicatie weet ik niet of het nog gaat lukken. die betreffende weken staan al vol gepland. Hoop dat mijn unitleider nog wat voor me kan regelen
     

Deel Deze Pagina