nerveus voor echo....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummeltje31, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    #1 frummeltje31, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
    hey allemaal,

Als het goed is ben ik nu ongeveer 7 weken. Binnenkort krijg ik een termijnecho, maar daar ben ik erg nerveus voor. Dat komt omdat ik bij de vorige keer een mk gehad heb en tijdens de echo er dus al niets meer te zien was.

Nu gaat alles tot nu toe erg goed, geen bloedverlies, gisteren voor de zekerheid nog ff een testje gedaan. Super positief. Toch ben ik nerveus, stom he.

Ik zat me af te vragen, hoe zit het eigenlijk met een bbz? Ook die gedachten vliegen door mijn hoofd. Waar zitten precies je eileiders? Zitten die heel laag? (de pijn zat bij mij hoger volgens mij) Gisteren had ik namelijk aan een kant pijn en een behoorlijk drukkend gevoel. Vandaag is die pijn gelukkig zo goed als weg en ik denk dat het gewoon mijn darmen zijn (beetje last van harde ontlasting), maar er schiet toch vanalles door je hoofd he.

Alvast bedankt en uiteraard blijf ik positief!

xxx Denise

2. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Het is helemaal niet raar hoor dat je zo nerveus ben... ik ken het gevoel nl heel erg goed ;) Voor mij ook de 1e zwangerschap na mijn miskraam...

Ik probeer het een beetje van me af te zetten tot hoever het kan, ik moet nog 2 weken voor de 1e echo... Aan de andere kant voel ik me hetzelfde als bij de zwangerschap bij mijn zoontje dus dat stemt me positief, maar het is lastig als je geen vergelijkingsmateriaal hebt

Over pijn bij BBZ weet ik echt helemaal niks...
    Ik heb ook wel eens last van mijn darmen...
    Probeer je gewoon niets geks in je hoofd te halen...

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Vlak voor de eerste echo had ik ook eenzijdige buikpijn. Was helemaal in paniek, dacht ook aan BBZ. Heb nog nooit een mk gehad, maar je leest zoveel verhalen... ik heb de vk gebeld en kon twee dagen eerder komen. Heel fijn, alles was prima in orde.

Bij mij waren het darmen, ik zat toen best verstopt en had veel drop gegeten (dommm). Als het over gaat, denk ik niet dat er sprake is van BBZ. Wanneer heb je de echo?

4. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ik hoop deze week of volgende week. Moet nog ff bellen voor een afspraak.

ik heb gewoon een drukkend gevoel in mijn liezen (de ene meer als de andere) maar dat is normaal toch?

Die pijn is echt zo goed als weg, en ben inmiddels ook goed naar de wc geweest, :)

Het zit ook wel wat hoger die pijn, maar toch he. Het is allemaal zo spannend. Ik hou me rustig, bedankt voor jullie berichtjes!

Wat voor pijn had je precies? En voelde het ook drukkend en alsof je het voelt zitten???

xxx Denise

5. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

hi meis,

gelukkig heb ik geen ervaring wat mk's betreft, maar ik zou als ik jou was wel meteen bellen voor een afspraak, dan kan je misschien wel eerder dan dat je het nog langer gaat uitstellen ivm drukte ofzo.

Ik had met 6 weken al een eerste echo, ook al was de pijl van de computermuis groter dan mijn meisje, ze kon me al direct zeggen dat het om een goede intacte zwangerschap ging, dat het er 1 was en dat het hartje al mooi klopte.

Ik was ook nerveus ook al geen rot ervaring, ik denk ook dat dat gezond is, ik denk eerder dat het een beetje vreemd is als je je helemaal geen zorgen maakt. Maar probeer indd. misschien je hoofd ook ergens anders bij te houden, ook al is het zo ontzettend moeilijk, I Know hihihi.

Succes meis!

6. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

o en trouwens, ik had heel veel steken de eerste weken, echt ook aan een kant, dat hield dan een paar seconden aan en trok het weer weg. Volgens mij hebben veel vrouwen dit, alleen bij twijfel zeggen ze gewoon altijd even bellen al is het alleen de geruststelling al!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat ik voelde was op zich hoger dan dat, maar echt aan de zijkant, ik herkende het op zich wel als darmpijn.

En in de liezen had ik altijd wel last, nogsteeds, en ook niet altijd aan beide kanten tegelijk. Grote kans dat dat gewoon met het eerste oprekken van je banden te maken heeft hoor ;)

Het IS ook heel spannend. De eerste echo nog het meeste, je voelt dan verder ook niet dingen waarvan je zegt, hee er zwemt een baby rond :D. Ik ben pas echt iets geruster in de zwangerschap sinds ik regelmatig schopjes voel, en dan nog... dan zit je weer dicht tegen de 20 weken echo aan en heb je weer andere dingen waar je je druk om maakt. Toch vond ik bijna niks enger dan die eerste echo. Ik was echt al een stuk minder nerveus toen we voor het eerst het hartje gingen luisteren.

Ik zou gewoon nu bellen voor die afspraak en gewoon zeggen dat je je zorgen maakt omdat je wat pijnklachten hebt. Als je net zoals ik een vriendelijke vk praktijk hebt, is er alle begrip voor. Mij is altijd op het hart gedrukt dat ik gewoon kon bellen als ik ernstige zorgen had- ze hebben liever dat je een keertje even langskomt dan dat je helemaal in de stress schiet.

Nu ben je natuurlijk HEEL pril zwanger, maar als je bv. volgende week een echo zou krijgen is dat niet extreem vroeg. Veel meiden die een mk hebben gehad hebben zelfs met 6.5 wk al een echo. Maar het risico daarvan is dat ze misschien alleen een vruchtzakje met dooier zien (wel of het op de goede plek zit), en misschien nog geen vruchtje. Ik ken hier iemand die daardoor heel erge zorgen voor niks heeft gehad, gewoon omdat die eerste echo eigenlijk te vroeg was om te kunnen zeggen of het echt goed zat.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Frummeltje, allereerst gefeliciteerd! (ik noemde "Fred" in mn buik de eerste 20 weken ook frummeltje;))

Tuurlijk maak je je zorgen, je bent immers al een vruchtje verloren. Toch kan ik je niks anders zeggen dan te genieten. Ik was ook bang in het begin, heb immers een gezond kind en de 2e keer weer meteen 1e eisprong zwanger! waarom zou het dan bij mij weer goed gaan!?
    In het ziekenhuis zeiden ze dat zolang je geen bloedverlies hebt, je je ook geen zorgen hoeft te maken....
    Daar zou ik het bij houden, geniet, zolang je nog niet misselijk bent ;) van het idee dat er leven groeit in je buik! En ga vast leuke dingen plannen en uitzoeken enzo....
    Het gaat zo snel, voor je het weet ben je alweer op de helft!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Yep, helemaal waar. :D;)

10. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    #10 frummeltje31, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
    uiteraard probeer ik zo snel mogelijk een afspraak te maken,

het zijn bij mij niet echt steken (die heb ik heel af en toe), maar meer een zeurderige kloppende pijn. Het trekt en voelt drukkend. Zou dit bandenpijn kunnen zijn. Zolang ik lig voel ik het niet! En zittend in een goede houding gaat ook prima. Het zeurt gewoon, haha. En het straalt ook een beetje naar mijn onderrug door. Ik had twee weken geleden ook al last in mijn rug, waardoor ik bij de huisarts belande en er achter kwam dat ik zwanger ben,

Ik geniet zeker, maar durf nog niet goed verder te kijken vanwege mijn vorige ervaring.

En die stomme pijn maakt me gewoon een beetje onzeker, verder gaat alles prima, geen bloedverlies whatsoever! Erg moe en zere borsten, maar gelukkig nog geen misselijkheid. Af en toe een beetje en weinig eetlust, maar that's it!

11. clairette

clairette Lid

31 jul 2009
    93
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    dordrecht
    he meis...

ik snap je helemaal ben morgen 7 weken en ben ook erg gespannen. Heb net als jij ook die pijnen aan een kant van mijn onderbuik. Verder woensdag de echo...ben echt erg bang heel stom.

liefs en sterkte clairette

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    herkenbaar, die zenuwen zullen bij elke echo weer om de hoek komen kijken ;)

2 x een bbz gehad en bij beide rond de 5 weken begon het met raar bloedverlies, de zwangerschapsklachten waren ook een heel stuk heftiger.

bij deze zwangerschap ook dezelfde steken gehad.... daar kan je echt geen punt vanuit trekken
    wat je omschrijft klinkt mij als bandenpijn

zet hm op!

13. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Claire85 Dank je wel voor je positieve berichtje!!!!

Ik ben van binnen echt super relaxed en alles gaat prima. De pijn is niet erger en heb ook geen bloedverlies. Maar van de onbekende dingetjes raak je ietwat onrustig. Het zal inderdaad wel gewoon iets van bandenpijn zijn, hahahaha.

Clairette, misschien kunnen we elkaar een beetje oppeppen? Aangezien we ongeveer even ver zijn, :)

PM me anders even!

xxx Denise

Deel Deze Pagina