Met voorliggende placenta meer kans op een keizersnede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosa Canina, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Hallo dames,

Laatst bij de nekplooimeting hoorde ik van de echoscopiste dat ik een voorliggende placenta heb. Dat is niet erg alleen zal ik mijn baby pas wat later in de zwangerschap gaan voelen.

Maar nu zei laatst iemand tegen me dat ze ook een voorliggende placenta had bij haar zwangerschap en dat die voor de uitgang was gezakt waardoor ze een keizersnede heeft gehad.

Weet iemand of dit vaak voorkomt of heeft iemand hier ervaring mee?
    Bedankt!

2. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dat alleen maar als je placenta voor de "uitgang" ligt. Als het voor tegen de buikwand aan ligt maakt dat verder niets uit. Je veolt idd wel een stuk later en minder schopjes is mijn ervaring. Bij mijn dochter zat de placenta voor en nu achter en dat maakt ontzettend veel verschil vind ik!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Er zijn twee verschillende dingen. Een voorliggende placenta en een placenta die aan de voorkant ligt. De voorliggende placenta ligt voor de uitgang zeg maar. En dan heb je inderdaad meer kans op een keizersnee. wat jij denk ik hebt (zoals ik het lees) is je placenta aan de voorkant. Dan voel je je kind inderdaad wat later maar dat is het enige.

4. Seth

Seth Niet meer actief

Vele halen een "placenta aan buikwand"..... en een voorliggende placenta door elkaar....

bij een voorliggende placenta ligt deze voor de uitgang.. en moet het wel een keizersnede worden...
    maar in de meeste gevallen "groeit deze nog omhoog"....

ofja... zie het zo..
    je hebt een ballon (je baarmoeder) en zet een stipje bij het tuutje..
    het stipje is de placenta...
    als je de ballon opblaast, gaat het stipje omhoog.... terwijl hij infeite op dezelfde plaats blijft.....

Ik denk dat in jouw geval de echoscopiste alleen bedoelde dat hij aan je buikwand ligt... met de 20 weken echo kijken ze naar de preciese ligging....

hier trouwens ook voor de derde maal een placenta aan buikzijde..... en voelde alle kleintjes vroeg.... en geen keizersnede gehad....
    :)
    maw komt goed!!

5. Seth

Seth Niet meer actief

wil ik nog ff bijmelden...:

Dat het ook ERG fijn is dat mensen altijd zulke verhalen gaan vertellen.......:x pffffffff.......
    Waarom moet dat nou toch??!!
    Zeker trouwens tijdens een eerste zwangerschap.....

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je hebt twee verschillende situaties, eentje iid dat ie voor de uitgang ligt, en eentje dat ie aan de voorkant ligt.
    Dat je het later gaat voelen hoeft niet, bij mijn zoontje voelde ik het eerder dan dat ik het nu heb gevoeld.
    Kwam doordat mijn zoontje heel druk was in de buik.

7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Oké bedankt allemaal voor de reacties.

Mijn placenta ligt inderdaad aan de buikwand en niet voor de uitgang. Zal het zelf wel door de war hebben gehaald.

En ja een aantal mensen die horen dat ik zwanger ben komen ineens allemaal met minder positieve verhalen naar voren. Erg vreemd, maar ik probeer er maar niet teveel naar te luisteren.

8. Seth

Seth Niet meer actief

lekker laten kletsen hoor......!!!!!
    ennuhhhh tegen de tijd dat je moet bevallen, begint dat weer hoor..... ;)

9. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ja haha, zelfs dat begint nu al. Maar geen bevalling is hetzelfde denk ik dan maar. En mijn zus heeft twee superbevallingen gehad dus ik misschien ook wel. ;)

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb beide gehad, en placenta lag aan de voorkant en gedeelte aan de onderkant, net op randje (enge verhalen heb je nu gelukkig niks)

placenta een de voorkant bij je buik kan totaal geen kwaad, je zal je kindje idd misschien wat minder snel voelen, al had ik daar totaal geen last van, met echos is het misschien wat lastiger, bij de 3d echo was het wat lastiger omdat ze wat "dieper" moeten gaan.
    voor kindje kan het ook geen kwaad

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik kreeg ook met de nekplooimeting te horen dat hij hoog anterior lag (dus bovenaan vooraan buik) Heb vandaag de 20-wekenecho gehad en hij ligt nu laag anterior (dus voor de uitgang) ik moet bij 32 weken weer terugkomen, dan gaan ze kijken of hij is meegegroeid met mijn baarmoeder weer omhoog! Duimen geblazen!

Deel Deze Pagina