Blèh...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Superano, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste medeforummers,

Een vraagje...
    Al jaren heb ik het prikkelbaar darmsyndroom... lastig, maar op zich prima mee te leven.
    De vorige zwangerschap had ik erg last van obstipatie. Het leverde toen echt problemen op.
    Nu heb ik totaal geen last van obstipatie... Integendeel... ik loop wekelijks leeg... :) Moet dan echt rennen en heb daar dan een dag of 2, 3 last van...
    Hoe komt dit? En wat kan ik er aan doen? Obstipatie is niets, maar dit is ook niet alles...

Groetjes, Superano

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Uhmm vervelend meid!!
    Mischien bananen eten...:) Werkte toch stoppend...

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm, ik heb na de eerste weken obstipatie nu ook vaak een erg soepele stoelgang, zodra ik een krampje heb moet ik rennen... Dat schijnt ook door de zwangerschap te komen, en als je dan ook nog 's PBS hebt dan kan ik me voorstellen dat dit bij jou extra vervelend is....

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Herkenbaar hoor! Ik heb ook PDS en de eerste weken, tot zeker wel de helft van mijn zwangerschap, had ik zo'n slechte stoelgang... En als ik al kon, dan zat ik jankend op het toilet omdat het zo'n pijn deed.
    En nu, eigenlijk sinds een week of 4, loopt het allemaal erg soepel. Te soepel ook wel (gelukkig ben ik met verlof, dus kan het ook nu)...

Mijn tip; probeer even te varieren in wat je eet en kijk naar wat wel en niet werkt. Mijn 'dieet' van activia én yakult, waarmee ik normaal gesproken zo'n 1 a 2 keer per week naar het toilet kon, is nu gewoon te veel van het goede.
    Ik weet niet of je speciale dingen eet of neemt om je darmen onder controle te houden?

Tsja, en het is toch ook echt een zwangerschapskwaal he?!

5. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik kan je maar 1 tip geven: YAKULT
    ik heb de ziekte van crohn en buiten medicatie is er maar 1 ding dat helpt en dat is Yakult.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mijn man heeft pds en moet elke chtend een zakje vezels oplossen en drinken om uberhaupt na de wc te kunnen

ik weet niet of jij dat mssn ook hebt? anders eens proberen eens dat achterwege te laten, verder geen tips

banane kunnen ook t tegenovergestelde werken trouwens ;)

7. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    chocola stopt ook goed ! maar natuurlijk niet teveel van eten:)

Deel Deze Pagina