kleintje voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by juultjeT, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Hoi,

Ik ben nu 18 weken en 3 dagen zwanger. Ik voel beweging in mijn buik vanaf 14 weken en 5 dagen en vanaf 17 weken voelde ik de kleine duidelijk schoppen, ook tegen mijn hand en die van mijn partner aan. Ik voel hem meerdere keren per dag, maar vooral 's avonds als ik in bed lig.

Nu heb ik ons kleintje al sinds gisteravond niet meer gevoel. Moet ik de verloskundige bellen of gewoon afwachten? Ik maak me zorgen, maar ben bang dat de verloskundige me af zal wimpelen met dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat je bij deze termijn het kindje nog niet elke dag hoeft te voelen.. HELP! Maak ik me terecht zorgen of stel ik me aan?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Je hoeft je geen zorgen te maken, vanaf 28 wkn is die kleine groot genoeg om het dagelijks te voelen en moet je het dus ook dagelijks voelen.
    Bij dit termijn is het heel erg afhankelijk van hoe het kleintje ligt en of jij het voelt, ligt die kleine richting jou rug te trappelen voel je dat niet. Ook is het bij dit termijn nog niet zo krachtig dus je voelt ook niet elke beweging. En als jij druk bezig bent let je er ook niet de gehele tijd op en voel je het dus vaak ook niet.
    Het is dus heel normaal bij dit termijn dat je die kleine niet dagelijks voelt. Is niks om je zorgen om te maken.

Groetjes Ineke

Share This Page