heb een paar vraagjes Vanaf wanneer moet het bed verhoogd zijn. Hoe hoe hoog moet je bed zijn. En als laatste, ik heb een waterbed mag ik hier op bevallen als ik er extra matrassen opleg? heb verder namelijk weinig plek voor een ander bed groetjes jantina
Geen idee of je mag bevallen op een waterbed, lijkt me erg onhandig omdat je dan weinig steun hebt, weinig kracht kan zetten enzo. En ik neem aan dat je het al warm genoeg hebt bij de bevalling. Met extra matrassen, kan dat geen kwaad voor het bed? Ik zou het aan de vk vragen. Het bed moet tussen de 65 en 75 cm hoog zijn en pas op het eind, als de vk komt voor de bevalling. Dus wel handig als je em al hebt staan voor de weeën beginnen.
Alleen voor de bevalling voor zover ik weet, maar een lager bed is zowiezo de laatste weken van je zwangerschap en de eerste weken erna niet prettig bij het opstaan en gaan liggen. Net als zo'n hele diepe stoel waar je dan nooit meer uitkomt als je er eenmaal in zit.
Ik heb een bed met zo een grote houten plank bij het hoofd eind en die kan dus niet op van die verhogers...dus dan maar een aantal matrassen er boven op.. Britt
Mijn schoonzus en zwager hebben ook een waterbed. Zij is in het ziekenhuis bevallen, maar moest thuis toch een ander bed op klossen hebben staan i.v.m. het geven van voeding, controles etc.
Voor kraamzorg is een verhoogd bed (naar mijn weten) ook verplicht. Je moet ervoor zorgen dat het bed vanaf 37 weken (het moment dat je een thuisbevalling mag doen) verhoogd is.
Het bed moet ook voor de kraamzorg tussen de 70 en 90 cm hoog zijn. Doe je dit niet, dan kunnen ze vanuit arbo overwegingen zelfs de zorg stop zetten! Ons bed heeft ook zo'n plank en daarna begint het dak. Er komt dus gewoon een bed van de thuiszorg beneden te staan.
Oh, owkee, naja, als ie staat, dan blijft ie natuurlijk tijdens de kraamzorg ook maar staan. wij hebben zo'n dekmatras eroverheen die van de twee bedden 1 maakt, maar die moet er dan maar af. maar 90 cm is wel erg hoog, ik lees overal 70. Hoe zien klossen er eigelijk uit, kan me er echt geen voorstelling bij maken. Maar es opzoeken.
Stond in de folder van de kraamzorg die bij ons gaat komen. Ben zelf erg lang, die 90cm zou voor een lange kraamhulp wel van pas komen. Hangt natuurlijk ook van dei koossen af. Mijn bed is 65 cm hoog. Dan is íe met klossen natuurlijk automatisch ook veel hoger.
Bij mij moest het bed vanaf 37 wk 70 cm hoog zijn voor zowel de bevalling als voor de kraamzorg, stond in de voorwaarden van de kraamzorg, anders zijn ze niet verplicht bij je te kramen en de bevalling te begeleiden. Mijn bed hoefde maar 7 cm omhoog, mijn man heeft zlef klossen gemaakt van houten blokken en die onder de poten gezet, maar met een waterbed heb ik geen ervaring, ik zou dat maar even navragen voor het zekerste. Groetjes Monique76
@ raccon; even zoeken naar een bericht van Selmama hier op de site en dan in haar album kijken bij week 40 en week 41. daar zie je de klossen Kwam het toevallig vandaag tegen!
als je bed niet op klossen kan, dan kun je t ook op lege bierkratjes zetten. Dat kan wel met zo'n bed met vakke achterkant
Je kan ook (bij waterbed weet ik niet) een extra matras naast je bed hebben staan die je snel op je eigen matras kan leggen zodra het begint zodat je bed dan op moment van bevalling of na de bevalling voor zorg op bed van kraamhulp het matras op je bed kan leggen en daardoor het bed gelijk hoger is... Ons bed (hemelbed) kan nl niet op klossen en wij kregen toen als tip voor een 1persoonsmatras naast ons bed te zetten zodat het bed snel genoeg op ongeveer 70 cm kwam... Het is misschien een tip voor sommige die het bed moeilijk op klossen kunnen zetten
Ik had ergens gelezen dat een waterbed niet geschikt is, matrassen erop gooien ook niet omdat ze er toch in weg zakken. Wij hebben ook een bed zonder pootjes, maar met van die planken aan het hoofd en voeteneind. Is ongeveer 47 cm hoog. Mijn vk zei dat 1 extra matras wel voldoende zou zijn, maar we zitten er toch over te denken om kratten te halen en te kijken of dit wat is. Moeilijk is alleen, dat het hoofdeind bestaat uit 2 stukken. Dan zou daar ook in het midden nog een krat moeten staan ofzo, anders breekt het bed doormidden. Moeten we maar eens gaan experimenteren met vanalles.
Ik heb net het boekje van de kraamzorg doorgekeken, en daar staat in dat je vanaf 37 weken je bed moet verhogen tot 80cm! Ook als je in het ziekenhuis bevalt. Info over een waterbed kon ik niet vinden!
Als ik mijn bed zo hoog zet dan kom ik er zelf niet meer in of uit. Ik ben erg klein en mijn bed is nu precies de goede hoogte, als ik hem hoger zet moet ik springen om erin en eruit te komen en dat lijkt mij niet echt de bedoeling. Ik neem aan dat moeders belangrijker is dan kraamvrouw. weet niet hoe hoog het bed is, zal het eens opmeten maar zeker geen 70-90 cm
Hoi believe, Je kan niet op het waterbed bevallen! en ook niet op de hoogslaper van de kinderen, haal toch eenbed inhuis die wel hoog kan en zet m op als je weeen begint te krijgen (door je man) bijvoorbeeld in de huiskamer. Of misschien heb je een hoge grote eettafel? leg je daar een matras op als je weeen krijgt. Maar het waterbed valt echt af! Imke Bovenstaande was het antwoord van Imke (Vk) bij vragen aan de verloskundige. Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen, we hebben nl ook nog een schuin dak. Vanavond hebben we intake van de kraamzorg, dan zal ik het eens vragen allemaal.
Ik zie me al bevallen op de eetkamertafel in de woonkamer whahaha niets voor mij hoor... Wij hebben een gelbed (vergelijkbaar met waterbed). Een nicht van mijn man had dit ook. Volgens mij hebben zij er wel een houten plaat met daarom matras op gelegd en werd dit goedgekeurd. Zowel voor bevallen als nazorg...Bevalling heeft uiteindelijk toch in ZH plaatsgevonden. Even navragen dus. Ik weet niet wat ik tzt zou willen...eerst maar ff echo afwachten...
Ik vind het wel terecht dat de kraamverzorgende en de verloskundige beschermd worden door deze arbo regel. Voor ons is het eventjes lastig, maar het zou toch vreselijk zijn dat omdat wij ons gedurende 4 tot 5 weekjes niet aan zo'n vraag voldoen zij arbeisongeschikt raken door een versleten rug. Ze moeten dit werk wel dag ion dag uit doen en dan is zo'n regel echt geen overbodige luxe. En of ik me nu in een hoog of laag bed laat vertroetelen, het maakt mij niet uit. Bovendien kan ik er vast meer van genieten als ik weet dat ik mijn kraamhulp niet de ziektewet in help.