zwangerschapssuiker gevolgen voor baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Toke, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ik ben nu bijna 34 weken zwanger en het lijkt erop dat er nu (pas) zwangerschapssuiker bij mij is ontdekt. De eerste test gaf verhoogde uitslag, er komt nu vervolgonderzoek.
    Ik vind dat zelf zo laat in mijn zwangerschap. Overal lees ik dat dat negatieve gevolgen kan hebben voor de baby, als het laat wordt ontdekt. Wanneer is het precies 'laat ontdekt?' En nergens staat wat de gevolgen dan precies kunnen zijn. Weet iemand dat?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kindje zou groter kunnen uitvallen ivm jouw suikerspiegel. Wanneer het in een eerder stadium wordt ontdekt kunnen ze het nog in de perken houden door een dieet etc.
    Heb zelf ook zwangerschapssuiker gehad, maar hier verder geen gekke dingen. Ja kindje was wat groter dan gemiddeld met 4120 gram, maar niet extreem ofzo voor 40+5 geboren.

3. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    soms ontwikkel je het ook pas laat hoor! als je in eerste instantie pas een verhoogde uitslag hebt valt het "laat" ontdekken denk ik wel mee, en begin je het misschien nu pas te ontwikkelen! Daarbij hoeft het niet heel veel te zeggen, mijn uk loopt ondertussen ruim 2 weken voor op groei maar mijn suikers zijn elke keer voorbeeldig.

iig succes!

Share This Page