Is dit een harde buik of het hoofd/kontje/uitsteken van baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gerbera, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Beste verloskundige,

Ik ben 23 weken zwanger van een tweeling. Mijn buik is al erg groot (zowat groter dan die van een vriendin die ging van een eenling ging bevallen).

Ik heb elke dag, vooral in de avond, een keiharde buik. Dat is dan met name aan de bovenkant, net onder mijn borsten. En het voelt vooral zwaar aan de rechterkant, alsof daar dan iets zit/drukt. Als ik van buiten met mijn handen aan mijn buik voel is hij onder mijn navel niet hard, maar boven mijn navel tot aan mijn borsten echt als steen. Het is een zeer onprettig strak gevoel, alsof mijn buik elk moment kan openscheuren. Maar het doet geen pijn, enkel druk. Het is niet iets dat met vlagen gaat, het is er en dan blijft het er ook een tijd, vaak de hele avond. Het wordt niet duidelijk minder als ik rust neem.

Wat zou dit kunnen zijn? Wat zou ik kunnen doen?

Bedankt voor het antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dit is gewoon vermoeidheid aan het eind van de dag. Probeer wat rustiger aan te doen en ga s avonds lekker liggen/zitten met de benen omhoog.

Mirjam

3. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

dankjewel voor het antwoord!

Deel Deze Pagina