hallo meiden, ik sta er echt raar van te kijken dat de ovu testen mega positief zijn tijdens een zwangerschap... dit is toch veel goedkoper dan die dure zwangerschapstests hahaha dus heb gister een mailtje gestuurd naar de producent van die ovutests met de vraag hoe dit kan , en dit was het antwoord:.................... (Dat een ovulatietest bij zwangerschap positief resultaat geeft, komt hierdoor: Het hormoon LH (waar de ovulatietest op reageert) is een zusje van hCG (zwangerschapshormoon). Er zijn bepaalde kenmerken die overeenkomen. Zie het voor je alsof LH een groen balletje is en hCG een rood balletje. Een ovulatietest is gewoon op zoek naar een balletje, groen of rood, maakt niet uit. Balletje = Positief. Een zwangerschapstest is strenger, die zoekt ook naar een balletje, maar controleert daarnaast ook nog de kleur. Pas als deze een rood balletje tegen komt, geeft de test positief resultaat. Rood balletje = Positief.) dus ik vond het wel ff leuk om deze ervaring met jullie te delen groetjes van Ramona
Gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat een leuke uitleg. Ik heb ook door middel van een ovulatietest, gezien dat ik waarschijnlijk zwanger was. Na de zwangerschapstest, heb ik nog heel wat ovulatie testen gedaan om te kijken of het nog steeds zo was, haha.
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=37248&highlight=ovulatie+test Dat hebben we hier eens eerder bij de kop gehad! ik heb meteen uit geprobeerd want ik had nog wat LH-testjes liggen.