Hallo, Ik ben 2 maart bevallen van ons zoontje Kyano* doordat ik het help syndroom had, en Kyano had 3 wk groeiachterstand. Ik was 23'2 wk zwanger, en Kyano heeft de bevalling niet overleefd. Na de bevalling heb ik 3 weken gebloed, daarna gestart met de nuvaring voor 1 maandje omdat ik nog niet zwanger mocht raken ivm onderzoeken. De menstruatie die daarop volgde kwam 2 weken te vroeg en duurde ook 3 weken. De nuvaring ondertussen gewoon normaal gebruikt. De keer daarop, zonder nuvaring, was mijn cyclus weer netjes 28 dagen, zoals ik voorheen ook altijd heb gehad. Vorige maand was m'n cyclus 45 dagen, heb nog nooit zon lange cyclus gehad. Nu zit ik Okal op cd 32, ben bang dat hij weer zo lang word als vorige maand. Moet ik gewoon geduldig afwachten? Of moet ik de dokter bellen? Kan dit nog ontpakken zijn ondanks dat ik de nuvaring maar 1 mond gebruikt heb? Ik vertrouw het niet helemaal, bij Kyano was ik binnen een maand zwanger. Wat als ik nu geen eisprong meer heb, of niet meer zwanger kan raken? Alvast bedankt! Liefs Kim
Hoi, Wat heftig zeg. Jullie moeten wel een zware tijd door maken. Je lichaam is nog een beetje aan het ontzwangeren, waardoor je cyclus onregelmatig kan zijn. Daarnaast heb je ook de Nuvaring gebruikt en het klinkt alsof je terwijl je de ring in had, doorbraakbloedingen hebt gehad. Het kan zijn dat hij niet sterk genoeg is voor jou lichaam, waardoor je 3 weken lang een beetje bloed verliest. Verder is hij wel veilig hoor. Ik zou het nog een paar maanden de tijd geven, geef je lichaam even de kans om de regelmaat weer op te pakken. Begrijp ik dat je gestopt bent inmiddels met de nuvaring en weer zwanger wilt worden? groeten Evelien
Hallo Evelien, Hoelang kan dat ontzwangeren duren? Wel een half jaar tog? Ja 12 weken na de bevalling mocht ik niet zwanger raken ivm onderzoeken die me nog te wachten stonden. Maar heb de nuvaring maar een maand gebruikt tussendoor, uit voorzorg. We willen inderdaad weer zwanger worden. Niet omdat een tweede kindje onze zoon Kyano* ooit zal kunnen vervangen, maar omdat ik nu met moedergevoelens zit die ik niet kwijt kan, en omdat we onze toekomst er helemaal op ingesteld hadden. Kortom, ik denk dat dat goed is voor mn verwerking, weer iets positiefs om na uit te kijken, een lichtpuntje aan het einde van de tunnel. Bedankt voor je reactie! ik ga (proberen) geduldig te zijn haha. De wens is alleen maar groter geworden door alles. Liefs kim.
Hoi xKiim, ontzwangeren kan inderdaad wel 6-9 maanden duren. Weet wel dat je lichaam door het HELLP syndroom flink ziek is geweest, dus weelicht dat je lichaam gewoon wat meer tijd nodig heeft om te herstellen. Je hebt na een doodgeboorte geen verhoogde kans op het niet meer hebben van een eisprong, dus maak je daar maar niet druk om. Je hebt bij het zwanger worden van Kyano* ook wel veel geluk gehad dat je meteen zwanger was, want de kans is elke maand 20% en daarvan gaat nog een groot percentage mis. Dus ik duim met jullie mee, maar inderdaad kun je niet meer doen dan proberen je geduld te bewaren. Succes! Groeten Brigitte
Hey Brigitte, heel erg bedankt voor je geruststellende bericht. Ik vind het zo moeilijk, dat wachten, omdat de wens zo groot is.. en op t moment is er in onze omgeving egt een babyboom, wat het nog moeilijker maakt.. maar goed, ik probeer geduld te hebben, en hoop dat t snel allemaal weer goed gaat, en dat we dan een gezond kindje op de wereld mogen zetten. Liefs kim.