vermoeidheid....

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jori, May 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Hoi iedereen,

ik ben de laatste dagen zo vreselijk moe...... Momenteel werk ik nog fulltime en op het werk ben ik ook aldoor erg moe en niet voorruit te branden. Ik baal van mezelf.... Vandaag was ik vrij en ik heb tot 9 uur geslapen en van 14:00 tot 17:30 uur.

Is dit wel normaal bij deze termijn 32 weken?

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    #2 Nora1983, May 29, 2013
    Last edited: May 29, 2013
    Hier 27 weken, dus niet zelfde termijn. Maar ik merk ook dat ik richting de 30 "kruip". Ik zak smiddags als een plumpudding in elkaar. Moet het echt van de ochtend hebben qua huishouden en met werkzaamheden op ons bedrijf(boerderij). Werk dus niet buiten de deur, ben huisvrouw/boerin, en kan mijn dagen dus zelf inplannen. Denk dat dat bij mij heel erg veel vermoeidheid scheelt tijdens de zwangerschap. Maar toch, ook ik leef nu voor 2 en heb een buik die nu aardig begint te groeien. Ook moet alles langzamer doen(snel rugpijn, bandenpijn en harde buiken) en kan ik geen zware dingen meer doen. Alle klussen die wat zwaarder zijn, maar die ik nog wel mag doen, verdeel ik over de hele week. Terwijl ik normaal gewend ben om meerdere klussen op 1 dag aan te pakken.
    Ik ben echt superblij dat we een kindje krijgen, en geniet ook vd zwangerschap, want voor de rest heb ik nergens last van! Maar toch ben ik blij als alles achter de rug is, ik hersteld ben en mijn lichaam weer van mij is en weer lekker tussen ons vee kan banjeren!

Ps: vermoeidheid is wel normaal in "onze" termijn. Maar als je het niet vertrouwd, kun je toch altijd even bloed laten prikken? Praat er in ieder geval even over met je verloskundige.
    Meid, doe lekker rustig aan, en pak die slaap gewoon! doe ik ook als ik er behoefte aan heb. Oja, en gebruik niet te veel suikers, zoals in de thee/koffie, frisdrank, broodbeleg. Daar kun je extra moe van worden! en drink lekker veel water. Van dorst word ik zelf altijd erg naar namelijk.

3. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Ik voel toch ook dat ik rust nodig heb... ik moet me gelukkig nog niet vooruit slepen, maar ik merk 's morgens dat een paar uurtjes extra slaap wel welkom zijn... Ik troost me met de gedachte dat ik wel goed slaap, er zijn immers dames die de slaap niet kunnen vatten. Dus gelukkig hoor ik daar (nog niet) bij.

Denk ook dat het vrij normaal is bij onze termijn. Dus naar je lichaam luisteren en tijdig rusten, als je kan !
    Sterkte !

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Hoewel ik altijd continue moe was in zwangerschappen werd het inderdaad na 30 weken nog een stuk erger, middagslaapje echt nodig om niet oververmoeid te raken en dan nog iedere avond om 20:30 uur plat. Luister goed naar je lichaam en pak je rust, het begin van de beruchte laatste loodjes!

5. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ja hoor, ik was er ook echt klaar mee bij 32 weken en met 34 met verlof gegaan! Met week 18 had ik verplicht rust omdat ik door fulltime werken en continue ziek zijn migraine kreeg dus van 36 naar 25 per week moeten switchen en dat vond ik nog steeds best zwaar hoor!

6. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    ja heel normaal, maar let wel op: wat is voor jou normaal.
    Tuurlijk vermoeidheid hoort bij de zwangerschap zeker hoe verder je bent, maar als je zoveel slaapt als wat je schrijft zou ik denken.. hou jij het nog wel 2 weken vol? Ga je straks oververmoeid je verlof in? (ook niet de bedoeling) Hou jezelf wel in de gaten want iedereen gaat anders om met vermoeidheid, de één is een bikkel, de ander roept het al snel.. als je een bikkel bent moet je wel op de rem trekken hoor, anders gaat het aan je kindje vreten bij wijze van..

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook vaak zo moe, moet echt activiteiten verdelen.
    Merk wel dat ik nu verlof heb en daardoor iets meer energie heb dan de periode dat ik nog voor 50% aan het werk was.

Tijdens de laatste werkweken ook vaak in de middag 2 uur liggen slapen. Is nu ik met verlof ben niet nodig, maar neem wel mijn rust op de bank

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook sneller moe, maar dat komt ook omdat ik 's nachts niet goed slaap. Verder doe ik heel weinig als ik niet hoef te werken dus qua fysieke inspanning valt het hier wel mee.

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Laat voor de zekerheid even je HB checken. Die van mij was op het randje en nu ik extra ijzer tot me neem (dmv roosvicee ferro) voel ik me beter.
    De laatste loodjes wegen zwaar, maar ik voel me echt beter dan hiervoor. Ook neem ik nu op woensdag vakantieuren op zodat ik even midden in de week rust heb.

Share This Page