Hallo dames Ik ben nu vier en halve week zwanger. En vind t moeilijk om mijn mond te houden. Ik zou t nu al willen vertellen maar mijn man wil wachten tot de twaalf weken voorbij zijn. Weet niet of ik t kan volhouden tot de twaalf weken voorbij zijn.
Spannend hoor! En ja.. wanneer vertellen? Dat zullen jullie toch echt samen moeten bespreken en overeenkomen.
Wij hebben het toen aan ouders en broers/zussen meteen verteld. Als het mis was gegaan had ik dat toch ook met ze willen delen. Gefeliciteerd
Thanks dames. We hebben t er net over gehad. Heb 21 november de eerste echo en daarna vertellen we t. Heb net al een leuk shirt besteld. Voor mijn zoontje ben erg benieuwd hoe ze reageren.
oh dat is leuk! kunnen ze via het shirt zien wij mochten testen op de verjaardag van mijn moeder. Erg bijzondere dag geworden. Na de eerste echo is ook leuk, heb je gelijk een mooi plaatje
Als eerste van harte en ik snap volkomen wat je bedoelt. Ik wilde het ook va de daken schreeuwen maar mijn vriend wilde nog graag wachten. Onze ouders en broertje hebben we het direct verteld. En ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik 2 vriendinnen in vertrouwen heb genomen. Na de 8 weken echo hebben we het ook aan wat familie leden verteld. En na 12 weken openbaar.
@dievine ik ga met mijn zoontje en dat shirt een foto reportage laten maken en als we t tegen de ouders gaan vertellen zeggen we dat ze kunnen kijken welke foto hun leuk vinden en dan ligt die ene foto met dat t shirt er tussen in.
Volgende week vieren wij mijn vriend zijn verjaardag en zijn we 11 weken zwager . Wij vonden dit een mooi moment om het dan bekend te maken . zijn verjaardagstaart word dan ook met roze en witte muisjes, kijken og snel ze het door hebben ! Haha
Ik heb het gewoon meteen verteld, je deelt ook als je verdriet hebt dus ook als je geluk hebt toch? Ik vind dat wachten onzin, als ik een miskraam krijg heb ik net zo goed steun nodig van mensen om me heen kijk op je werk of echt openbaar is nog wat anders maar het is je eigen bloed, je familie. Mijn man zou me nooit laten wachten die weet hoe moeilijk en onzeker deze periode is en zal me nooit de steun van mijn moeder of iemand die mij dicht bij staat zomaar ontnemen, het is voor een vrouw heel wat om mee te maken allemaal. Ik vind het ego van mannen om dan te zeggen, je wacht maar met vertellen, hun doorgaan al die veranderingen, emoties, hormonen e.d. niet, makkelijk praten dus.
Ik kon tegen familie niet wachten.. Althans, mijn eigen ouders dezelfde dag nog verteld (toen was ik ook pas 4,5 week) maar als alles goed gaat ben ik uitgerekend op een tijd dat zij eigenlijk op reis wilden gaan en ze gingen die week boeken, dus ik moest het wel vertellen als ik ze in de buurt wilde hebben.. Mn schoonmoeder hebben we het met 6,5 week verteld..
Wij hebben besloten om tot de eerste echo te wachten.. echter afgelopen weekend zat ik er zo door heen.. door de misselijkheid en slechte slapen.. dat mijn man zei nou dan gaan we het nu de ouders vertellen.. super lief.. toen we eenmaal bij mijn ouders waren bleken mijn zussen thuis te zijn.. en die willen we graag met sinterklaas vertellen.. en alleen al even thuis zijn was voor mij genoeg op-pep middel dat we toch maar besloten hebben tot de echo te wachten.. heb nu t boekje "opa en oma Pluis" van Nijntje in t Fries gekocht dat ze als kado krijgen snappen ze de hint vast wel!