Vandaag 4 november 2013 is de allerlaatste dag in mijn leven dat ik zwanger ben. Dinsdag zal dit kindje, onze derde, worden gehaald 's ochtends vroeg. Deze zwangerschap was enorm gewenst en liet meer dan een jaar op zich wachten. Gezien mijn leeftijd (inmiddels net 41 geworden) was elke maand de vraag "hoe lang ga we door?" Ik dacht dat mijn grens lag op mijn 40e verjaardag maar de dag kwam en ging voorbij en natuurlijk was mijn wens er niet kleiner op geworden. Mijn man, die deze grote wens veel minder deelde en ook al heel goed kon uitkijken naar de nieuwe fases in ons leven, stelde op een gegeven moment: mei 2013 dan wordt de tweede 3 jaar. Ok... En toen werd het februari...ja! Een positieve test. De vreugde duurde niet lang. Een dag later wist ik al dat het niet goed zat en inderdaad na een paar dagen kreeg ik een vroege miskraam. Manlief zei gelijk: we gaan door! Heel lief maar hoe realistisch? Hij bleek gelijk te hebben want de maand daarna kwam er weer een positieve test en dit keer voelde het wel goed! Bijna in onze laatste maand.... Hoewel iedereen (verloskundigen, vriendinnen etc) allemaal onmiddelijk de aanname deden dat dit natuurlijk een heel zware zwangerschap moest zijn, het was tenslotte wel de derde vond ik dat helemaal niet. Ok, ik ben wat meer misselijk geweest in het begin en nu aan het einde is het oedeem extreem maar verder? Een heel goeie zwangerschap zonder problemen waarvan ik optimaal heb kunnen genieten dankzij een werkloos bestaan (crisis heeft toch nog voordelen), een geweldige man en twee grote kindjes die erg zelfstandig en lief zijn (inmiddels 5 en 3,5 jaar). Ik heb heerlijk kunnen rusten samen met dochter (gezellig), er werd van alles voor me getild, opgepakt van de vloer (zoon), heel veel buikkusjes en knuffels (beide), zelfverzonnen liedjes (zoon), support bij vlokkentest, echo's etc (man) etc. Het was gewoon top! Ok die ene dag was niet top... de dag dat vast kwam te staan dat de placenta de uitgang blokkeert en dat dit kind via een keizersnee gehaald zal moeten worden. Wat een domper. Natuurlijk zijn we dankbaar voor de huidige medische techniek want zonder zou deze bevalling heel hoogstwaarschijnlijk niet goed aflopen voor het kleine mannetje maar toch... bevallen kan ik goed, dat heb ik twee keer eerder laten zien en ervaren. Bevallen vind ik ook leuk. HET moment waarop je weet dat het begonnen is, zo bijzonder. En dan een flinke apathie tegen ziekenhuizen en medisch ingrijpen... nee, van dit feit waren we beide wel echt verdrietig. En nu is het bijna zover... In placenta previa land (partiaal) heb ik een droomzwangerschap: geen bloedverlies. Om een spoedsectio te voorkomen en een zgn "gentle sectio" mogelijk te maken, wordt hij met precies 38 weken gehaald. Gek idee, een kind op bestelling. In de afgelopen weken heb ik wel eens gedacht... laat er maar wat gebeuren. Dan MOETEN we, kunnen we niet nadenken, kan er geen verdere spanning worden opgebouwd maar nu zijn we bijna zover en zijn we blij dat alles goed verloopt. Nog 26,5 uur voor opname. Ik ga zo nog even slapen en neem me voor om morgen nog even echt stil te staan bij dit wonder, dit kado voordat we hem echt zullen zien, ruiken en voelen. Nog even die dikke buik (niet indalen dus groot!!!) met me meedragen en nog even met z'n vieren zijn. 4 november ga ik nog even ultiem zwangeren!
Morgen dus al mama! Hopelijk kun je er vandaag nog een hele fijne dag van maken met zn allen. Nog even een echte laatste zwangerschapsdag. Laat je maar lekker verwennen!!
Goed dat je afscheid neemt en het afsluit. Fijn om te lezen dat een ander er ook een beetje hetzelfde mee omgaat. Al is dit jouw laatste baby en voor ons de eerste. We gaan er wel van uit dat we ooit nog gezegend worden met een tweede baby maar hoe dan ook zit ik sinds twee dagen ook te treuren om het aflopen van mijn zwangerschap. Tenslotte is het wel de zwangerschap van mijn eerste baby, dit babymeisje en voel ik haar de laatste keer in mijn buik bewegen.. Probeer ook afscheid te nemen en bij alle bewegingen te genieten. Sterkte!!
Idd gek idee dat vandaag laatste zwangere dag is! Maar ook fijn dat je vandaag er extra stil bij kunt staan! Heel veel succes morgen!
Ik las net in een ander topic dat je zoon morgen geboren wordt en wide je vast succes / sterkte / veel plezier wensen, kies maar uit, haha. Fijn dat je in ieder geval een natuurlijke keizersnede krijgt. Ik hoop dat je vandaag niet te veel spanning voelt zodat je nog echt even kunt genieten van je laatste dag als zwangere en dat wonder in je buik.
Geniet van de laatste dag. Maak nog een paar buikfoto's en sta even helemaal stil bij het leventje dat in je buik zit. En veel succes morgen en geniet van de kraamtijd!
Dank jullie wel allemaal... De dag is goed begonnen met twee kindjes die goed geslapen hebben en nu nog slapen!!!
Mooi dat je bewust afscheid kunt nemen van het zwanger zijn! Ik heb dat ook kunnen doen en er nog meer van kunnen genieten dan de 1e keer. Geniet van je mooie buik met inhoud en dan morgen je 3e kleine grote wonder vasthouden. Heel veel succes en geluk gewenst
Mooi geschreven! Lekker zwangeren zolang het kan en ervan genieten en succes vandaag met de "bevalling"!!!
Mooi geschreven! Lijkt me inderdaad heel vreemd, te weten wanneer je kindje komt. Geniet van deze laatste dag maar vooral van de komende tijd!
Wat heb je dat mooi geschreven Cygnet. Ik wordt helemaal emo om het bewuste afscheid nemen van je zwangerschap, je buik, een hele lange emotionele periode in je leven, nog een dag ultiem zwanger zijn en ervan genieten, beseffende dat dit nooit meer terug komt. Alleen daarom zou ik nog een vierde willen, de laatste zwangerschap is zo abrupt voorbij geweest met zoveel spanning er rondom. Ik had voor ze me zouden inleiden inderdaad even mijn stress een dag/week aan de kant willen schuiven en genieten van mijn buik, van de schopjes en de zwangerschap willen beleven. Afscheid nemen van die hele beladen periode in mijn leven van zwanger worden (MMM), niet leuk, totaal niet leuk, maar het gaf me wel mijn wonders, die bijzondere tijd en het bijzondere gevoel van zwanger zijn. Afscheid nemen van die lieve VK en zelfs fijne attente gyn, samen toewerken naar de bevalling waar we zo lang naartoe geleefd hebben. Dat hebben wij nu gemist. En terwijl de deur niet dicht is hebben we wel heel veel meegemaakt bij het wensen en krijgen van kinderen. Misschien is het wel genoeg geweest. Daarom wil ik je bedanken voor dit bericht. Fijn om te weten hoe het voelt... En dan nog; heel erg veel succes morgen, en heel veel geluk met jullie gezin!!
Lieve cygnet, Wat super mooi geschreven. Ga lekker genieten van deze dag. En ik wil je heel veel succes wensen voor morgen! Hele dikke knuf!!!
Prachtig beschreven! Geniet van vandaag, de laatste dag met jullie viertjes. Sterkte met de keizersnede en heel veel geluk met je kleine mannetje!
Wat een lieve berichten allemaal! Dank jullie wel! Ik heb voor de vorm vandaag mijn I hartje (geen idee waar ik dit teken vindt..) baby shirt aan getrokken
Wauw, bijzonder zeg! Lijkt me heel maf, weten wanneer je kleintje precies geboren wordt. Daar leef je uiteraard heel erg naar toe en brengt hoe dan ook een bepaalde spanning met zich mee. Zo te lezen kan je ook bewust genieten en dat is fijn, deze bijzondere periode van zwanger zijn is nou echt bijna voorbij. Ik ben blij voor je dat je toch het geluk mag ervaren om een 3e kindje te krijgen. Het is je gegund. Alvast succes met de keizersnee, komt vast goed! Enne voor vandaag: genieten als een dolle!