Hoe ver zat jullie termijnecho ernaast?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe ver zat jullie termijnecho ernaast?

  1. Helemaal niet, de echo klopte precies

  2. Ik bleek (tot) 3 dagen korter zwanger dan gedacht

  3. Ik bleek (tot) 3 dagen langer zwanger dan gedacht

  4. De echo zette mij (tot) een week vooruit

  5. De echo zette mij (tot) een week achteruit

  6. Het verschil was meer dan een week + of -

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi dames,

    eigenlijk was ik stomverbaasd dor mijn termijnecho. Ik bleek een week langer zwanger dan gedacht (11 ipv 10) en eigenlijk KAN dat gewoon niet omdat ik weet wanneer de eisprong is geweest en wanneer we hebben geklust.

    Herkennen jullie dat? En hoever zat jullie termijnecho voor jullie gevoel er dan naast? En met welke week was dat?
     
  2. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    de 1 zei 1 week langer de andere dokter zei weer korter
    ik heb dus termijn echo aangehouden en verloskundige ook
     
  3. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Volgens mijn berekening was de uitgerekende datum 20 augustus, volgens de termijn echo 15 augustus en dat hebben ze aangehouden!
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had p'sies t zelfde.. Maar ze zei dat wat hun opmaten, toch echt klopte.. vreemd dan hè?
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik bleek in een keer bijna een week korter...

    Dat terwijl ik toch echt maar 1x 4 weken ongesteld werd.

    Ach... De zwangerschap verloop in ieder geval voorspoedig. Dat is het belangrijkste..
     
  6. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Volgens mijn berekening en die van de huisarts was ik op 25 december uitgerekend, en volgens de termijnecho was dat 4 januari. En dat hebben we ook aangehouden. Alyssa is op 1 januari geboren dus volgens mij klopte het wel.
     
  7. Noor28

    Noor28 Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Men zegt dat ze uit blijven gaan van de eerste dag laatste menstruatie als de echo niet meer dan een week verschilt met die datum.
    Een ieniemieniemeetverschilletje kan op die termijn al een paar dagen uitmaken. Zo kan het zelfs zo zijn dat als je twee keer op een dag opmeet, dat je een verschillende uitslag krijgt...
     
  8. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik had ook 6 dagen korter als wat ze uitrekende en bij bij is die datum ook niet veranderd. Bij de 20 wkn echo was ik ook weer 6 dgn korter zwanger als uitgerekend.

    Denk dat dit ook wel klopt aangezien ze van een cyclus zijn uitgegaan van 28 dgn en ik het idee heb dat mijn cyclus langer was.
     
  9. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ik bleek bijna 2 weken korter in verwachting. Mijn cyclusberekening klopte dus van geen kant. Ik zou in eertse instantie 15 september zijn uitgerekend en na de echo werd dit 28 september.

    Snap nog steeds niet hoe het met mijn cyclus toen heeft gezeten :D
     
  10. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    Bij de 1e klopte de echo precies.

    Bij deze zwangerschap bleek het vruchtje 6 dagen kleiner dan mijn laatste ongi datum. Echter omdat het verschil minder dan ee nweek was hebben ze de datum niet aangepast en gaan ze uit van mijn laatste ongi dag.
    Bij latere echo's liep kindje ineens wel weer gelijk met termijn qua grootte.
     
  11. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier blijft onze uk steeds gelijk lopen, vanaf het begin af aan op de dag nauwkeurig...
     
  12. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Bij onze echo met 8,5 week zei ze dat ik 2 dagen minder ver was. Maar onze VK houdt gewoon mijn 1e dag van de laatste ongesteldheid aan....
     
  13. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    volgens mijn berekening (van af laatste ongi) ben ik uit gerekend op 30 november.

    volgens de vk ben ik uit gerekend op 2 december en volgens de gyn op 4 december.
    rara wat is het nou , ik hou me eigen datum maar aan
     
  14. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ik werd 5 dagen teruggezet, van 14 september naar 19 september. Achteraf klopt dat ook met de zwangerschapstest, op mijn NOD getest en toen was tie negatief. Dus eigenlijk zat ik 5 dagen voor nod. Drie dagen later nog een keer getest en: een vage tweede streep!

    Wel maakte het mij in het begin onzeker of alles wel goed was. Daarom nog een tweede echo gehad en daar is alles prima. Als uitgerekende datum houden we dus 19 september aan!
     
  15. simke

    simke Bekend lid

    23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    bij de eerste echo (met 8 weken) was ik een week korter zwanger, bij de echo daarna (met 12 weken) lag ik toch gewoon op schema en tot nu toe klopt dat nog steeds.
     
  16. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik weet door me ovulatietesten dat ik 31 sept of 1 jan me eisprong heb gehad en teste ook pas de 13e positief. volgens de echo 1e echo klopte mijn berekening maar de 2e echo was ik ineens 11,4 wk en werd ik op 12 wk gezet en dit terwijl ik precies 11 wk was volgens me eigen berekening. nou ja 1 weekje gratis erbij en zal dus wel overtijd lopen straks. me eisprong kan gewoon niet eerder zijn geweest en heb trouwens me innesteling ook gevoelt op 7 jan
     
  17. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Bij de eerste, zei de echoscopiste dat ik een week verder was. Dat klopte voor mijn gevoel helemaal niet (en kon technisch gezien ook niet :) ), maar ik vond het wel best! Was ineens 12.2 dagen zwanger en dat voelde toch een beetje als 'uit de gevaren-zone zijn'. Onze dochter is 2,5 weken te vroeg geboren-> volgens die telling dan. Ikzelf blijf erbij dat ze 3,5 weken te vroeg was, wat ook veel beter past bij haar 'gedrag'de eerste tijd van haar leven. Ze was volgens de artsen nl niet meer prematuur, maar had wel duidelijk premature kenmerken en gedrag. Dus ik ben er echt van overtuigd dat mijn eigen telling gewoon de juiste was.

    Nu ben ik weer zwanger en de echo gaf aan dat ik 3 dagen verder ben dan gedacht. Dat is ook zo veranderd op mijn kaart, omdat ik de afgelopen tijd een onregelmatige cyclus had, en dus echt niet weet wanneer de eisprong is geweest. Ook deze keer vind ik het dus prima dat er 3 dagen zijn begeteld. Scheelt straks weer een beetje als mijn zwangerschapsverlof begint ;)
     
  18. inge75

    inge75 Actief lid

    12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    1 dag ! met 10 weken echo.
    eigen berekening 10 augustus. echo 11 augustus .
    de verloskundige heeft ook 10 augustus aangehouden.

    Nu nog zien wanneer ze komt.


    groet Inge
     
  19. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier ook 3 dagen verschil, eerst zat ze op een dikke week verschil, wat volgens mij echt helemaal niet kan. Dus nog eens het kindje opmeten en toen zaten er 3 dagen verschil tussen, ach het is maar net hoe ze meten en hoe het kindje ligt.

    Bij mijn vorige zwangerschap met de 20 weken echo kwam er weer een hele andere datum uit.. tja het is maar een bepaling, je kan het nooit precies zeggen..
     
  20. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    volgens de vk uitgerekend op 3 januari
    volgens de echo uitgerekend op 2 januari :D
     

Deel Deze Pagina