Hallo dames! Ik ben ruim 7 weken zwanger en begin me een beetje zorgen te maken. Ik heb al een aantal weken last van enorme (menstruatie achtige) kramp dat doortrekt naar mijn rug. Ik kan dan bijna niet lopen en moet liggen of zitten. Vorige week donderdag had ik bloedverlies, niet veel maar toch schrikken! Vk gebeld maar die zei dat meer vrouwen dat in het begin hadden. Hele weekend bruinverlies gehad en maandag weer de vk gebeld. Mocht direct voor een echo en gelukkig, het hartje klopt! Het bruinverlies is over maar die enorme krampen blijven! Ik heb het ook als ik gewoon rustig zit dus niet alleen bij inspanning. Tot nu toe hebben de vk en de dokter geen duidelijke verklaring gegeven.. Wie herkent dit of weet waar het door komt? Begin nu best onzeker te worden..
Volgens mij is de kans dat het misgaat met een kloppend hartje heel klein, maar ik snap dat je zelf onzeker bent over alles wat je doormaakt. Dat heb ik ook.
Ik heb ook wat krampen maar trekt later wel weg. Vooral s avonds krijg ik krampen. Ben inderdaad ook wat onzeker, maar geen bloedverlies gelukkig.
Ik heb geen krampen gehad, maar wel tussen de 6 en 7 weken wat donkerbruin bloedverlies gehad (nu 8 weken). Met 7 weken had ik een echo (kloppend hartje gezien!<3), omdat ik niet wist hoe ver ik was. Toen kon de vk op de echo ook zien dat er een aantal 'wondjes' zaten. Dit kwam doordat alles nu extra doorbloed is en dus ook kwetsbaarder (bv bij veel bewegen, fietsen, vrijen kan er al zo'n wondje komen).
Baarmoederkrampen die zo hevig zijn, is geen goed teken; altijd vk bellen en rust houden. Het kan echter ook heel goed zijn dat het darmkrampen zijn. Je darmen kunnen erg van slag zijn door de zwangerschapshormonen.
Ook ik heb enorm last van krampen, voornamelijk aan het begin van de avond (voordat ik gegeten heb). Wordt dan ook licht misselijk en krijg zweethandjes. Normaal gesproken spreekt men van ochtendmisselijkheid, maar dit us toch echt iets anders. Ik ben trouwens 6 weken zwanger.