Bekkenpijn??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Biirdy, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Hallo,

Ik ben nu 29 weken zwanger en heb sinds een paar weken erge last van m'n been.
    Het begon met een naar "slapend" gevoel in m'n linkerbeen dit merkte ik ' s nachts ik werd hier dan van wakker. Ik lag altijd voornamelijk op m'n linkerzijde en ik dacht in eerste instantie dat het daardoor kwam, dat ik te lang op die kant lag waardoor het een beetje ging knellen. Sindsdien ben ik meer gaan afwisselen, als ik wakker word 's nachts draai ik me elke keer weer naar een andere kant. Nu merk ik sinds een paar dagen dat de pijn alleen maar meer en erger word. Ik voel de pijn vanuit m'n onderrug links helemaal door m'n bil heen stromen naar m'n been tot en met m'n voet het is een raar pijnlijk/slapend gevoel moeilijk uit te leggen maar ik voel echt dat het vanaf m'n onderrug/bil vandaan komt daar zit ook altijd de meeste pijn. De laatste dagen begint m'n voet ook te tintelen. Ik heb de pijn vooral 's nachts als ik lig dan komt de pijn opzetten en word dan wakker van de pijn en kom amper weer in slaap omdat ik niet weet hoe ik moet liggen.. ik slaap al een tijdje met een voedingskussen wat ik ook tussen m'n benen klem en dit helpt helaas niet. Nu het steeds erger word, word het steeds vervelender met slapen. In eerste instantie was het na het opstaan bijna meteen weer weg. Maar nu sinds een paar dagen kom ik met meer pijn uit bed 's ochtends en duurt het veel langer voordat de pijn weg trekt. Soms trekt de pijn niet weg overdag alleen word het een heel stuk minder.

Mijn vraag is: is dit een soort van bekkenpijn? Of iets anders? Kan ik er iets tegen doen? En kunnen deze klachten nog veel erger worden?
    Hopelijk heeft u een antwoord voor mij.

Alvast erg bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Biirdy,

Wat jij hebt is zwangerschapsischias. Het is een zwangerschapskwaal die vaak voorkomt en meestal weer vanzelf weer over gaat. Op deze site staat het goed uitgelegd. Als je kijkt onder het kopje zwangerschap en vervolgens zwangerschapskwaaltjes aanklikt, kom je vanzelf op zwangerschapsischias. Hier staat goed uitgelegd wat het is en hoe je het kan behandelen. Succes!

Groetjes Monique

3. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Super bedankt!
    Ik had hier nog nooit van gehoord, dus totaal nieuw voor mij. Maar als ik het inderdaad lees is het precies wat ik heb. Bedankt!!

Deel Deze Pagina