Verandering afacheiding

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Asley, 30 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Hey lieve meiden,

    Momenteel ben ik 5 weken en 3 dagen zwanger van onze eerste icsi poging. Enorm spannend. Alleen maak ik mij ook wel veel zorgen. Zo had ik de eerste week heeeel veel afscheiding. En nu sinds week 5 lijkt het opeens heel erg af te nemen. Herkend iemand dit? Of kwam het nog door de hormonen? Ik heb maar tot week 4 hormonen gebruikt (utrogestan). Dus heel week 4 heb ik geen hormonen gebruikt maar had ik wel veel afscheiding. En nu in week 5 niets meer. Verder ben ik nog niet misselijk ofzo. Alleen mijn borsten zijn Wisselend erg gevoelig en mijn buik is behoorlijk opgeblazen en ik ben wat vermoeider. Maar niets extreems ofzo, daar is het misschien ook nog wel wat vroeg voor...?
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Het hoeft ook niet extreem te zijn :p Ik ben zelf tijdens mijn zwangerschap helemaal niet misselijk geweest tot nu toe en voelde me pas rond 18 weken eindelijk een beetje zwanger, daarvoor was ik alleen wat vermoeid. Ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken over de afscheiding.. dat wordt vanzelf weer meer ;)
     
    Asley vindt dit leuk.
  3. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Mijn kwaal (extreme misselijkheid, dagelijks veelvuldig overgeven.. uiteindelijk 10 kg kwijt) begon vanaf 6 weken zwangerschap en eindigde met ongeveer 18 weken zwangerschap. Voor de rest eigenlijk helemaal geen kwaaltjes gehad, ook geen afscheiding oid. Nu pas op het laatst dat ik merk dat ik meer afscheiding heb, op het begin nooit gehad.

    Bij m'n vorige zwangerschap (missed abortion) had ik ook last van misselijkheid en vermoeidheid. Uiteindelijk geresulteerd in een missed abortion met 9w2d.

    De hoeveelheid en de mate waarin kwaaltjes voorkomen, zegt dus niets over het verloop van de zwangerschap. Daarnaast kan ook iedere zwangerschap anders zijn. Zat vrouwen die helemaal nergens last van hebben de gehele zwangerschap en een ander die zich ellendig voelt.

    Probeer wat afleiding te zoeken, plan wat leuke dingen met vriendinnen bijvoorbeeld of ga wat leuks doen qua hobby. :) Anders worden de wachtweken wel heel pittig voor je.
     
    Asley vindt dit leuk.
  4. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Begrijpelijk dat je het allemaal spannend vind. Ik vind het ook allemaal heel spannend. Probeer je niet vast te houden aan allerlei kwaaltjes of het gebrek eraan. Dit zegt helemaal niets over de verloop van je zwangerschap. kwaaltjes komen en gaan. Je kan de ene dag er heel veel last van hebben en de andere dag niet tot weinig en dat zegt niets.

    Merendeel van de zwangerschappen gaat gewoon goed, probeer je daar aan vast te houden. Mijn vk heeft tegen mij gezegd dat je je pas zorgen hoeft te maken als je duidelijk helder rood bloed verliest en/of hele erge krampen. Eerder geen reden tot paniek.

    Zelf heb ik ook erg weinig afscheiding, volgens de vk is dat per vrouw ook heel verschillend. De ene heeft veel, de ander niet, dat zegt ook niks. Maak je daar geen zorgen over.

    Probeer van het positieve uit te gaan en probeer van je zwangerschap te genieten.
     
    Asley vindt dit leuk.
  5. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Dankjewel lieve meiden! Gra proberen wat meer te genieten. Op deze manier kan ik eigenlijk niet genieten, best zonde. En inderdaad bij de meeste gevallen gaat het wel goed, dus laat ik mij daar maar wat meer op gaan richten.
    Had vooral gelezen dat het afnemen van symptomen kan aangeven dat je een miskraam krijgt. Gezien mijn symptomen van afscheiding en zere borsten wat afnemen maak ik mij daar dan weer zorgen om:oops:. Maar zo te lezen zeggen die symptomen lang niet alles en zit er niets anders op dan geduld en vertrouwen hebben :thumup:
     
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Het is niet gek hoor, dat symptomen komen en gaan! Dat is heel normaal, en al helemaal in het prille begin van de zwangerschap. Probeer wat afleiding te zoeken meid, dit wil echt niet zeggen dat het foute boel is.
     
    Asley vindt dit leuk.
  7. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Dankjewel, stelt mij weer gerust! Ga ik doen!:thumup:
     
    YellowEyes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina