Vertellen en aan wie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Moppiepoppie, Jan 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Hoi meiden,

Geen flauw idee of ik deze vraag/commentaar onder het juiste subforum plaats, maar ik moet het toch even kwijt. Ben 5 wkn zwanger en heb het aan moeder en beste vriendinnetjes verteld. Nu begint m'n moeder echter kribbig te doen dat ik het mijn broertjs pas over 2 maanden wil vertellen, i.v.m. dat het dan helemaal zeker is en er weinig nog mis kan gaan. Zij vindt dat mijn naaste familie het nu al zou moeten mogen weten en dat het belachelijk is dat ik mijn broertjes over één kam scheer met 'de rest'. Ik vind dat onzin: ik wil het pas vertellen als ik weet dat alles goed is en dat het allemaal goed gaat. Wat vinden jullie? Aan wie hebben jullie het wanneer verteld?

2. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Aan ouders, broers, zussen en beste vrienden hebben we het gelijk verteld. Overige kennissen na ongeveer 10 weken.
    Maar als jij het graag later wilt vertellen moet je dat gewoon doen hoor, is jouw beslissing.

3. motormuisje

motormuisje Actief lid

Aug 8, 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    wij hebben het gelijk aan iedereen verteld. ik denk maar zo als het mis gaat en je verteld het achteraf hebben ze er ook d'r mening over klaar liggen.

4. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

Aug 31, 2007
    147
    0
    0
    wij hebben het meteen aan iedereen verteld :)
    maar ik zou doen waar je jezelf het prettigst bij voelt!

5. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    wij hebben gewacht tot de 12e week, tot die tijd wist niemand het ;)

je moet je zeker niet verplicht voelen hoor, als jij wilt wachten moet je wachten.

6. nijntje39

nijntje39 Actief lid

Nov 25, 2007
    167
    0
    0
    kijk hier eens
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=77918

Mijn man is ook aan zagen om het verder te vertellen. Ik wil nog wat wachten. Ook mijn pa wou het al vertellen aan de familie, terwijl ik nog niet eens mijn eerste echo gehad heb. Ik wil eerst wat zekerheid, de rest niet.
    Nu, iemand schreef op bovenstaand forum dat ze een miskraam had en niemand iets wist, dat het dan wel moeilijk is om te verwerken. Eigenlijk heeft ze wel gelijk, maar dan meer voor de mensen die echt dicht zijn. Mijn zus wist het ook van het begin, die zou het zo doorhebben, dus beter zeggen. Als je je broers dikwijls ziet zullen ze het anders ook wel snel doorhebben.

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ook wij hebben het meteen aan iedereen verteld. Op mijn werk (ben verpleegkundige) moest ik zowieso vertellen. En nu zijn we blij dat we het gedaan hebben omdat we heel veel steun krijgen nu het misgelopen is

8. Moppiepoppie

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Ik zie ze niet zo heel vaak, maar spreken elkaar wel ongeveer één keer per 2 weken. Maar het is meer, ALS zoiets misgaat, dan wil ik niet door hun gesteund worden, maar door mijn vriendinnen. Ik heb altijd 'de sterkste' moeten zijn bij ons thuis dus ik voel me de grote zus en wil ook niet dat mijn ouderlijk gezin medelijden met mij heeft ofzo. Dat voelt voor mij heel onprettig. Maar mijn moeder vindt dat onzin geloof ik, want heb wel eens eerder pogingen ondernomen om haar dat uit te leggen maar ja... Snapt ze niet.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij hebben het tot de kerst 5 of 6 weken tegen niemand verteld wist het al 2 weken ongeveer geloof ik.
    wij hebben het gewoon aan iedereen verteld omdat ik vind dat je lief en leed moet delen vandaar onze beslissing

10. Niet meer actief

Meteen toen ik het wist, heb ik zowiezo als eerste me mannetje opgebeld, daarna me moeder, me vader toen niet want had ik geen contact mee, en zo ging het steeds verder, en langzaam aan wist iedereen het waar we contact mee hebben.

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kon tegen mn moeder mn mond niet houden.
    Tegen mn vriendin zeg ik zulke dingen makkelijker om de een of andere rede. En de moeder van mn vriend dat mocht hij zelf beslissen dus die weet t nu ook....met als bijkomstigheid dat zn zus t nu dus ook weet want ze was daar toen hij t vertelde :p
    Naja verder heb ik weinig mensen wat te vertellen op wat kennisen na enzo. Die horen t dan wel als dr definitief wat te horen valt.
    Maar als jij je broers niks wil vertellen dan moet je moeder er feitelijk maar gewoon vrede mee hebben hoor. Is jou zwangerschap!

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Toen ik een positieve test in handen had, hebben we het gelijk aan onze beide ouders en broers verteld en aan 2 beste maatjes (en vriendin/vrouw) van mijn man.

Mijn man wilde het wat hem betreft wel aan iedereen vertellen, ik wilde graag mijn eerste echo afwachten.

Mijn man heeft het op zijn werk wel snel verteld, maar daar heeft niemand contact met mijn familie of werk, dus dat vond ik niet zo erg.
    Op mijn werk heb ik het wel tegen mijn leidinggevenden verteld, maar verder wilde ik het nog even stilhouden.
    Toen ik met 9 weken een goede echo had gehad, hebben we het tegen de rest van de familie en vrienden en werk verteld.

groetjes Saskia

13. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Bij mij paar vrienden en familie weten het al :) En de rest komt nog wel van de week als wij aan toe zijn, echo is toch goed gegaan ;)

Andere kant is wel fijn als je familie of vrienden voor je klaar staan en ook steunen als er wat mis gaat of niet :)

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    het is jouw zwangerschap en JIJ bent de enige die mag beslissen wanneer je het aan wie verteld!

ik heb het nu aan 3 heel close vriendinnen verteld, terwijl onze ouders het nog niet weten, ik heb het aan die vriendinnen verteld omdat zij alledrie heel dicht bij me hebben gestaan tijdens mijn miskraam vorig jaar, en ik toch mijn angsten moet bespreken als ik het voel opkomen, en dat kan ik gewoon niet alleen. Na drie maanden gaan we het de rest pas vertellen, omdat ik gewoon deze keer zeker wil kunnen zijn dat beide mama's écht oma gaan worden...

15. Moppiepoppie

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Ja, precies, dat gevoel heb ik ook. Ik vind dat m'n mams gewoon blij moet zijn dat ik m'n mond tegen haar niet kon houden en dat ze niet gelijk concludeert dat ik het dus vanzelfsprekend ook aan m'n broertjes moet vertellen. Hmm... zucht... ze kan echt heel moeilijk doen en ik krijg gelijk er zo'n negatief gevoel van en dat wil ik helemaal niet want dit is juist hartstikke leuk!

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    absoluut niet doen!
    jij bent nu even het belangrijkst, en niet je moeder of je broertjes!
    en je moeder heeft dat eigenlijk maar gewoon te respecteren...
    hoe goed ze het misschien ook bedoelt...het is en blijft jouw kindje en jouw beslissing...

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben het de eerste keer bijna tegen iedereen gezegd. Toen het fout ging was dat zowel prettig als onprettig..
    Nu vertellen we 't alleen aan onze beide ouders en pas na de 1e echo aan de rest.

18. desangel

desangel Actief lid

Dec 14, 2007
    113
    0
    0
    zeist
    wij hebben het meteen aan iedereen verteld ! tenminste met wie we goed om gaan :)
    me vriend heeft t al bij zn msn staan ... ik durf het nog niet aan wil wel heel graag
    me pa zegt als het mis gaat gebeurt t toch wel
    maar vk zei met 9 weken dat alles goed was dus ik twijfe l heel erg ... help? hihi

19. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik ken dat.....ik wil heel graag op msn vertellen, aanzien dat echo toch goed is gegaan, maar tsja.....andere kant twijfel ik nog ff ;)

20. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    wij hebben het meteen met 4 weken en 3 dagen aan onze ouders verteld en op ons werk.
    dit omdat we midden in de laatste fase waren voordat we aan ivf zouden gaan beginnen . ook weet een vriendin en man van ons het.
    morgen krijgen we de eerste echo en dan van het weekend gaan we het helemaal bekend maken.
    we hebben ook zo lang op dit moment gewacht!

maar jij moet doen wat je zelf wilt hoor, het is jullie keus om wie wat te vertellen.
    succes
    kuzz

Share This Page