is dit niet een extra risico voor t kindje? ik fiets veel en ren soms, kan dat geen kwaad? ik hoor zoveel tegenstrijdige berichten hierover, mn zoontje van 5 til ik ook gewoon op
Je moet niet zwaar tillen en niet extreem gaan sporten. Ook geen sporten doen war je bij kan vallen. Als je normaal ook fietste en rende, dan kun je dat nu ook blijven doen. Beweging wordt aangeraden! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
mijn baan bestaat uit fietsen. ik fiets naar mijn werk. Ik fiets veel naar cliënten. neem aan in het begin is het geen probleem, maar hoe zit het op mijn laatste maandjes. ik zie het al voor me, mijn water breken terwijl ik op de fiets ben .. ale: ahahha
Ik fiets nu ook gewoon nog.... Nou ja gewoon.. ene dag gaat het beter dan de andere dag... aangezien het al aan het indalen is. Maar als je gewoon rustig fietst is er echt niets aan het handje.. Rennen zou ik later niet meer aanraden want dat gaat niet meer hihihih in mijn geval dan nu he. Heb nog paard gereden met 20 weken en toen beb ik gestopt... risico is altijd dat je valt. Gister gefietst en gekke is kwam nog een vrouw tegen die is 36 weken we hebben heerlijk een eindje samen opgefietst. Je voelt het zelf het beste wat je aan kan en wat te veel word. En zegt je lichaam het gaat niet meer ga dan zeker niet door
Het is juist heel goed om veel te bewegen! Voor de laatste loodjes van je zwangerschap en de bevalling moet je een goede conditie hebben. Ik heb zo lang als ik mocht gesport, en daar veel profijt van gehad. Herstelde daarom weer snel na de bevalling en had heel snel mijn oude conditie weer terug. Ook is het goed voor de doorbloeding en daarmee voor je placenta en dus voor je baby. En die baby vindt het heerlijk zo in slaap geschommeld te worden terwijl jij aan het fietsen of wandelen bent. Voor sommige dingen inderdaad wel uitkijken: geen powerplate (trilplaten), sporten waarbij je schokt (zeggen ze van paardrijden) of waarbij je in je buik geraakt kan worden (contactsporten), en zorgen dat je lichaamstemperatuur niet te hoog wordt omdat je baby niet kan zweten (conditietraining). Ze zeggen niet je rechte maar wel je schuine buikspieren trainen (?). De rechte gaan er toch aan en de schuine schijn je bij de bevalling nodig te hebben. Dat mannetje van "nederland in beweging" heeft een boekje geschreven over sporten tijdens de zwangerschap, dat had ik van de bieb geleend.
Tja ik rij paard.. kheb een stal vol ermee en dat is meer dan gewoon mijn hobby.. ik blijf dat ook doen zo lang het goed voelt.. ik heb voor mijzelf niet het idee dat ik daarmee onverantwoord bezig ben.
Ik doe aan volleybal en ik heb een eigen paard. Gisteravond tijdens het volleybaltrainen kon ik wel merken dat ik een beetje last kreeg van mijn buik. Toch maar wat rustiger aan doen.
Ik fiets, wandel en zwem nog dagelijks. Stap net ook van de fiets af. Ik heb nu wel moeite om zo een berg op te komen. Maar ik doe het daarom rustig aan.
Volleyballen pas je er mee op.. je springt en doet... zou daar zeker niet te lang mee door gaan.. mijn mening... ( heb het ook gedaan ) Maar iedereen voelt het het beste aan.. Ik blijf wandelen en fietsen tot het niet meer gaat..
ik heb bij mijn eerste tot aan de bevalling gefitnesst, ik beviel met 35 weken, maar had niets met het sporten te maken hoor... het is juist goed om te blijven sporten en bewegen, dan kun je straks ook heel goe dje bevalling aan, vooral p conditioneel gebied! Hou wel de rechte buikspieren achterwege en doe geen sporten als skeeleren en sporten waarbij er kans is dat je valt of een bal in je buik kan krijgen (voetbal, hockey etc) Ik ben nu wel gestopt met skeeleren, voor de 12 weken deed ik dat wel af en toe, maar nu ben ik veel te bang om te vallen...je weet maar nooit! Fitnessen doe ik wel nog steeds en wil dat zeker nog vol blijven houden, luister goed naar je lichaam! En je hoeft het nu niet voor het afvallen te doen, dus doe het ook rustiger aan!
hou er ook rekening mee dat naarmate je verder komt je banden gaan verweken.......en helaas maken hormonen geen onderscheid. JE kunt dus sneller je enkel verzwikken en da's ook niet fijn bevallen....