Bekkeninstabiliteit, maandag nr de dokter

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kitty, Jul 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Al enkele weken lijkt het wel of ik een spierscheur tusen mijn benen heb. sinds een vrijpartijtje doet het alleen nog maar meer pijn en zelfs draaien in mijn bed is een heus karwei geworden.

Heb het even opgezocht in een zwangerschapsboek en het lijkt erg op bekken instabiliteit... Ik ben niet dikwijls thuis, altijd op wandel met mijn dochter; is dat dan eits dat ik meot laten.

In het boek staat namelijk dat te veel en te weinig bewegen neit goed is, maar ja, wat is dan normaal? En hoe zit het met fietsen aangezien volgend weekend mijn zus haar vrijgezellenfeestje volledig op het fietsen is gebasseerd!

Pff, nog 3 maanden te gaan, iemand iedeetjes of ervaring?

Alvast bedankt
    Liefs Kitty

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Vraag ik me ook wel eens af: wat kan je dan nog? Stel dat ik BI krijg: ik woon straks tijdelijk op 3 hoog en we hebben daar geen lift. Kan ik al die trappen nog wel beklimmen?

3. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik kreeg alvast gisteren mijn been haast niet meer omhoog om op mn fiets te stappen. En dan te bedenken dat mn dochter achterop zat. Echt gevaarlijk soms!

Kitty

4. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Hoi, ik zit zelf al 11 weken thuis met bekkenklachten. Let wel op, bekkenklachten is wat anders als bekkeninstabiliteit. BI heb je niet zomaar, je kan dit testen door op 1 been te gaan staan, lukt dit niet meer bij beide benen dan heb je BI (tenminste zo zei mijn fysio het)
    Je voelt denk ik zelf het beste wat je kan laten en wat niet! Zelf ga ik niet ver meer wandelen, je lichaam fluit je gewoon terug terug en je merkt dan zelf denk ik wel wat je nog wel en niet kan. Soms voel ik me goed en ga ik hier thuis poetsen, dan voel ik ong na een half uur of soms na een uur dat ik moet stoppen. Als je er echt last van heb zou ik je aanraden om ook naar de fysio te gaan. De oefeningen helpen niet altijd, maar ze geeft ook veel ideeen en tips om het wel draaglijk te maken, zeker als je al een kleintje hebt rondlopen.

Share This Page