Normaal gesproken heb ik het huishouden altijd prima op orde. Elke dag na het eten afwassen, zeker 2 keer in de week dweilen, elke dag stofzuigen of wissen, 3 keer in de week stoffen en zeker 1 keer in de week strijken en natuurlijk nog veel meer Maar nu. savonds na het eten ben ik zo moe en misselijk dat ik de afwas maar laat staan tot de volgende dag. De volgende dag doe ik bijna een hele dag over om die afwas weg te werken ( ook moe en misselijk ) Dweilen is nog maar 1 keer in de week en ook stoffen gebeurd maar 1 keer ofzo. En over de strijk maar niet te spreken Ik kan me er echt niet toe zetten Mijn man voelt zich de laatste tijd niet lekker ( astma ) dus uit zijn handen komt ook weinig. Nog meer ( net ) zwangeren die moeite hebben met het huishouden?
ik heb en had er geen last van maar het komt allemaal goed. Straks ben jij weer een beetje de oude en is je lichaam gewend aan al die veranderingen en dan voel je je een stuk beter
Ja hier nog eentje, ik heb mijn momenten dat het nog wel lukt maar veel vaker ook niet. Ook moe en vooral misselijk waardoor me niks uit de handen komt. Ik laat het maar een beetje over me heen komen en dan is het maar even iets minder voor elkaar. S`avonds ben ik sowieso kapot werk fulltime en ga nu tegenwoordig half 10 naar bed.
ik heb er ook last van maar meer door het warme weer... er komt nu ook niks uit mijn handen.. maar goed de ene dag heb ik er meer energie voor dan de andere komt allemaal goed hoor meid
en ik maar poetsen hahaha. heb net de bovenverdieping gedaan en de strijk weg gewerkt. Alles daar is weer spik en span, hoezo hormonen
Vooral in de eerste weken van mijn zwangerschap zag ik ook hèèl erg tegen het huishouden op! En dan met name inderdaad de afwas. Ik hield het dan even grof onder stromend warm water en liet het dan rustig tot de volgende dag wachten (anders ging het alleen maar ruiken in de keuken). Maar maak je geen zorgen meid, als je de 2e trimester nadert zul je je hopelijk veel beter voelen! En dan heb je juist heel veel energie. Dus even doorbijten en dan lekker genieten. Grt Vanilia
Mamzie, hier nog zo een hoor! hoewel ik allang de 12 weken voorbij ben, nog steeds moe en beetje misselijk af en toe. als ik me rustig hou, gaat het 't best... nu moet ik er wel bij zeggen dat ik in een warm land woon en het hier iedere dag, de hele zomer door 30-35 graden is. en daar heb ik last van! zodra het 's avonds afkoelt, leef ik op en voel ik me beter. maar het huishouden.... nee, dat doen we nu samen -mijn man het meest- en met de franse slag. en minder frequent als anders... ach, er komen ook heus andere tijden denk ik maar!! zolang we niet vervuilen hier... sterkte!!
kHeb er altijd al moeite mee gehad maar tis nu wel erger ja.. Begin nu eindelijk een beetje op te krabbelen, maar ja.. Nu is het weer mooi weer!!!! Dus het kan wel even wachten hoor. Ik doe alleen het hoognodige. k Vind het allemaal wel best!!
Hier ook alleen het hoognodige en mijn vriend doet ook wel veel, maar we zijn sowieso allebei niet zo poetserig . Nu willen we 2 avonden per week allebei even een uurtje wat doen. De was doen we altijd overdag tussendoor, de keuken altijd na het eten, net als de afwas (vaatwasser ) en de woonkamer een beetje opruimen. Maar de rest blijft nu vaak liggen. Ik ben echt zó moe.... en vaak 's ochtends ook nog misselijk, gelukkig meestal niet zo erg meer. Maar ik vind het echt moeilijk om me ergens toe te zetten, het liefst zou ik de hele dag op de bank hangen of in bed liggen. En met dit mooie weer lig ik op een kleedje in de tuin terwijl Eva in de zandbak met water aan het spelen is .
ik kreeg het de eerste weken ook niet voor elkaar, was zo moe, moest ook gewoon werken natuurlijk en daarnaast afstuderen. mijn vriend heeft me toen alles uit handen genomen, ik hoefde het niet eens te vragen. wat was ik daar blij mee!!
ben blij om te lezen dat er meer zijn die nu moeite hebben met het huishouden Dacht ik al wel, daarom zette ik het bericht hier ook neer. Soort van : gedeelde smart is halve smart he Heb dus nog een peuter rond lopen van ruim 2 jaar. En die maakt er af en toe een bende van! Net of er een bom is ontploft. Gelukkig helpt ie wel mee opruimen als ik dat vraag Van de warmte heb ik geen last. Sinds dat ik zwanger ben heb ik het alleen maar koud! Kan gerust nu buiten zitten met een dikke trui aan brrr. Snachts slaap ik in dikke pyama en onder dekbed. En dan te bedenken dat ik eerst zo'n warmbloedig mens was hihi Raar is dat he. Bij mijn vorige zwangerschap geen last gehad trouwens van de kou. Gaat nog wat worden als de zomer afgelopen is brrrr
Drie keer in de week stoffen, das toch ook niet nodig? Probeer het een beetje los te laten, vooral met dit weer. Het huis loopt niet weg.
Kvind dat TS erg vaak stoft en dweilt (of doe ik het nou gewoon zo weinig ) Maar heb er iig ook last van. Vooral de eerste weken van de zwangerschap. Toen ook wel een goed gesprek met mijn man gehad dat hij toch echt de handen uit de mouwen moet steken. Ik werkte er toen ook nog full-time bij, dus dan moeten we het eerlijk verdelen. Nu ik verlof heb gaat het een stuk beter. Meer energie, en natuurlijk meer tijd. Mijn man doet erg veel (ramen lappen, stofzuigen, opruimen na het eten) Maar het warme weer werkt nu niet echt mee. Was er vannochtend om 09.30 uit en ga nu weer even liggen. trek het anders echt niet. Maar als de hitte voorbij is sla ik weer aan het poetsen hoor! (de nesteldrang slaat behoorlijk toe )
Hier blijft er ook een hoop liggen op moment. Doe het hoog nodige en dan vind ik het wel best. Ik kan me er ook niet toe verzetten om iets te doen en helemaal niet als ik van te voren al bedenk wat er eigenlijk allemaal gedaan moet worden. Heb hier ook een bijna 2 jarige rondlopen en die houdt me ook wel aardig bezig. Het is zelfs zo erg dat wanneer zij gaat slapen ik er ook maar even in duik. Het is echt niet te geloven hoe moe ik ben, kan me dat van me eerste zwangerschap ook niet herinneren dat het zo erg was, ja op het einde. Hopen dat het over een paar weken beter gaat.
Heb er normaal al absoluut geen zin in, nu nog minder.. Ga liever een hele dag werken als 2 uurtjes huishouden.. Maargoed, wie weet krijg ik ook nog een portie nesteldrang (zou fijn zijn )