Ik wilde toch ook even mijn verhaal kwijt, vandaar even dit topic. Ons huis staat nu bijna een half jaar te koop. Wel bezichtigingen gehad, maar helaas geen kopers. Nu hebben wij een heel mooi huis gezien en hebben contact gehouden met de verkoper en de makelaar. Ze hebben ons bod geaccepteerd mits wij per 1 december "overgeschreven" zijn (ze vroegen meer geld). Maar.... Ik ben 6 december uitgerekend. Opzich geen probleem. Dan maar een maand dubbele lasten, maar die lasten hebben we sowieso al, omdat ons huis niet verkocht hebben. Wij zijn nu van plan om ons huis te verhuren en weten hier ook al mensen voor. Deze mensen zijn buren verderop, maar zij moeten per half december uit hun huis zijn (huis verkocht). Zij hebben ter overbrugging tijdelijk een huurhuis nodig. Mijn vriend regelt nu een afspraak met de bank, het is nu ook nog niet rond. Dus zekerheid hebben we nog niet. Maar ik vind het nu best spannend! Gelukkig voel ik me redelijk goed. Nog 1 weekje werken en heb ik verlof. M.aaike gaat gewoon door met de dagen gastouder en psz. Dus ik heb wel de tijd om (alvast) dozen in te pakken. Maar de onzekerheid slaat wel toe. Wat als ik overtijd ga? Of wat als ik juist "optijd" beval? Zijn er toevallig mensen met ervaring? Het gaat uiteindelijk vast allemaal goedkomen, maar nu het bod geaccepteerd is, ga ik toch wat spanning voelen!
Wauw ik zou dat echt niet aankunnen al die spanning. Hier zijn we verhuist met +/- 28 weken, en dat vond ik toch wel vermoeiend genoeg. Ook al had ik alles super georganiseerd ingepakt waardoor de verhuizing zelf een makkie was. Maar nee zo dicht bij de bevalling zou ik echt niet aankunnen. En wat als je eerder bevalt? Dan zit je met een kleine.
Ik ben zaterdag uitgerekend en ik kan je uit ervaring vertellen dat het al heel zwaar is zonder kind... Ik ben wel al een paar weken verhuisd, maar uitpakken gaat echt in slowmotion... Het kost veel energie en emotioneel ga je er ook niet op vooruit. Helaas lijkt het erop dat ik het klaar krijgen van het huis niet voor de bevalling voor elkaar krijg. Wat mij ook niet echt een goed gevoel geeft... Sorry voor dit negatieve.. Ik had het veel beter verwacht te gaan
Hier ook ervaring met drie weken voor de bevalling verhuizen. Hier ging het prima. Zolang je maar zorgt voor veel helpende handen! Je kunt nu alvast dingen gaan inpakken die je toch niet nodig hebt (zomerkleren, speelgoed, boekenkasten, etc) Zorg er alvast voor dat je het kleine babyspul al kunt wassen en het dan luchtdicht/stofvrij verpakken, evt met een stuk zeep erbij in voor de geur. Alles goed labellen, wat zit er in een doos en waar moet het naar toe. Zodra je dan verhuist zorg je er voor dat er op iedere kamerdeur een sticker komt met welke kamer het is. Dat scheelt veel vragen voor de "verhuisploeg". EN probeer de belangrijkste kamers als eerste klaar te hebben.
Wij zijn vorig jaar verhuisd toen ik 39 weken zwanger was. Het bracht wel enorm veel stress met zich mee , maar het is goed gekomen ! Wat ik heel vervelend vond was dat ik alles uit handen moest geven , en nergens zelf mee kon helpen .. Hierdoor ging ik me ergeren aan bepaalde dingen die ik voor mezelf op andere manieren bedacht had dan hoe het uiteindelijk ging .. Ik zou het zeker niet nogmaals zo doen! Maar als eenmalige actie overleef je het wel haha! Zelf heb ik achteraf alsnog bepaalde dingen aangepast zoals ik het voor ogen had ! Suc6 met alles , het komt ook bij jullie vast goed ! 1 tip : maak eerst jullie eigen slaapkamer af , en dan pas de babykamer . Want vaak ligt de baby toch nog de eerste periode bij de ouders !!
Wij hebben nu ons huis verkocht en een klushuis gekocht. In december moeten we verhuizen, dan zit ik in het derde trimester. Dat vind ik al best dichtbij, omdat ik merk dat ik met deze tweede zwangerschap veel minder kan dan bij de 1e. Ik ben nu iedere week al wat aan het inpakken en klaarzetten. Boeken, foto's, etc. Alles wat we niet direct nodig hebben. Dat maakt het hopelijk op het eind zo makkelijk mogelijk.
Het lijkt mij pittig, maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Zorg vooral dat je voldoende hulp regelt. Niet alleen op de dag van de verhuizing zelf, maar ook met inpakken. Ikzelf ben met 30 weken zwangerschap verhuisd en dat was pittig, maar nog net te doen. Een vriendin van mij is met een 3 weken oude baby verhuisd, ook pittig, maar te doen. Als je genoeg hulp hebt! Succes met alle plannen en het verhuizen
Het is wat langer geworden dan ik dacht: Hier midden in de kraamweek van de 2e verhuist. Week van te voren te horen gekregen dat we de woning toch mochten (huurwoning en een aantal maanden eerder gereageerd ) Toen dus maar begonnen met inpakken.(we woonden klein en we wilde graag groter wonen) De Woensdag erna de sleutel gekregen en de nacht van vrijdag op zaterdag bevallen. (39+1) Hier dus eerst alles geverfd die woensdag en donderdag door iedereen die hielp en de rest ingepakt.die vrijdag dus smiddags naar het ziekenhuis gegaan terwijl mijn schoonouders oppaste op de oudste en de laatste verfklusjes deden. Maandag is de vloerbedekking beneden gelegd en toen zijn ze alle grote meubels gaan verhuizen. Schoonmoeder en stiefmoeder meteen alles weer terug inruimen.onze slaapkamer die dinsdag als laatste gedaan. Ik had van te voren al plattegronden gemaakt van alle kamers zodat ze wisten waar wat moest komen en de spullen De babykleertjes had ik in de comode gelaten.zodat het een vaste plek had. Had ik het graag anders gewild? Ja , maar ik ben blij dat we het toch hebben gedaan. Jammer dat ik zelf niet meer veel kon doen en ik heb de eerste weken echt lopen zoeken naar spullen omdat ik zelf niks heb weggelegd maar we wonen nu wel waar we wilde wonen.
Bedankt voor jullie ervaringen! Ja, ideaal vind ik het ook niet. Maar het is ook gewoon dat wij er zeker van zijn dat ons eigen huis verhuurd is vanaf half december. Anders hadden we waarschijnlijk gewoon gewacht totdat we eraan toe waren. Met jullie tips kan ik wel wat! Inmiddels staat de afspraak bij de bank en hopen volgende week in ieder geval meer zekerheid te hebben. Na volgende week begint mijn verlof en ga ik gewoon op mijn gemakje beginnen in te pakken en dozen verzamelen. We hebben hulp in de omgeving. Mijn vader bood vanochtend aan om een paar dagen te helpen tegen die tijd, hij heeft nog genoeg vrije dagen staan. Dus hij neemt er echt vrij voor. En mijn schoonouders werken niet meer en zijn ook bereid om te helpen. In principe kunnen we in 1 dag verhuizen. In het huis zelf hoeft niet veel gedaan te worden, behalve sausen en schoonmaken. Dat scheelt al een hele hoop! Moet zeggen dat ik vannacht niet heb kunnen slapen, voel toch al wat stress. Maar op dit moment gaat het al beter. Was wrs de schrik geweest .
Veel hulp is zeker fijn (en nodig!). Ik wilde je nog de tip geven vooral rustig aan te doen,niet dozen gaan tillen en zoveel mogelijk aan andere over laten. Dat vond ik erg moeilijk toen.suc6 bij de bank en hopelijk vier je straks kerst in jullie nieuwe huis!
Ik ben destijds met 36 weken verhuisd. Zorgen dat je genoeg hulp hebt voor de meubels ed. En voor het inruimen had ik maar 1 iemand, maar dat was genoeg. Na een dag hard werken ben je een heel eind!