rana

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rana, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rana

rana Lid

19 jun 2006
    32
    0
    0
    werkzoekende
    belgie
    hoi ,
    heb te horen gekregen dat mijn baarmoederhals is verkort
    heb sinds 17 weken veel last van pijnlijke harde buiken
    sinds twee weken neem ik adalat 10 mg in (als weeenremmer)maar het helpt precies niet veel
    k moest van mijn gyn veeeeeel rusten (platliggen)
    gisternnacht ben ik enkele keren wakker geworden van de pijn ,op dat moment had ik een heel harde buik,was wel pijnijk
    gelukkig ebt het wel heel snel weg
    ik durf al niet meer naar mijn gyn ,omdat ik hem al te vaak heb lastiggevallen de laatste twee weken
    maar ben ook wel ongerust ,om vroeger te bevallen of dergelijke
    zal blij zijn als jullie mij konden geruststellen ,zou ik toch maar gaan ?
    lieve goetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Rana,

wat een gedoe en een spannende tijd allemaal zeg.
    Heb je recentelijk nog een controle op een blaasontsteking gehad? Daar kun je namelijk ook harde, pijnlijke buiken van krijgen en zelfs wat ontsluiting als het een erge is... Dus dat zou ik zeker nog even laten nakijken door de huisarts.
    Verder kun je inderdaad niets doen dan rusten. Niets tillen en eigenlijk ook even geen gemeenschap totdat alles weer rustig is.
    Er zijn een heleboel mensen die de zwangerschap tot (bijna) het einde uitzitten met een verkorte baarmoederhals hoor, dus het kan wel. Je moet alleen voorbij de 28 weken zien te raken.
    Wanneer je denkt dat je weer weeen hebt, moet je echt wel even de gyn bellen hoor. Ze kennen je en zullen het niet erg vinden jou voor de zekerheid nog een keertje te zien.
    Ter informatie is dit wel handig: een wee duurt nooit langer dan 1-2minuten. Als het langer duurt is het een pijnlijk harde buik. Wanneer je twijfelt, kun je een half uur in een warm bad gaan zitten (of anders een warme douche). Wanneer het weeen zijn worden ze erger van de warmte, wanneer dit niet het geval is, zal je baarmoeder ontspannen en ebt de pijn weg. Dus wellicht zit je ineens midden in de nacht in bad, maar ontspannend is het meestal wel.

Veel sterkte en houd vol!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina