TSH verhoogd Ft4 aan de lage kant. Zou deze zwangerschap goed gaan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door guusj, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik een bloedonderzoek laten doen omdat ik 5 miskramen heb gehad. Zou over 2 weken uitslag van het bloed krijgen.

Nu had ik vanmorgen een positieve zwangerschapstest in de hand dus ik ben weer zwanger:) Gelijk maar de gynaecoloog gebeld of er al uitslagen binnen waren. Belde hij mij om kwart over 5 terug.
    Uit het onderzoek was gebleken dat mijn TSH waarden verhoogd waren (4.5) mijn FT4 zat op 14 dit is een beetje aan de lage kant.
    Volgens de gynaecoloog is dit waarschijnlijk de oorzaak van mijn miskramen. Nu kreeg ik van hem het advies om morgen gelijk contact op te nemen met de huisarts om hier medicijnen voor te krijgen.

Wie is bekend met deze afwijking? en wie weet hoe snel de medicijnen gaan werken?
    Moet ik de moed opgeven voor deze zwangerschap en er van uitgaan dat ik te laat ben met medicijnen slikken?
    Of zou ik misschien nog net op tijd zij?.

Vind het allemaal zo spannend. Ik hoop dat een van jullie mij hier wat meer over kan vertellen.

Groetjes van Guusj

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Thyrax heeft tijd nodig. Vaak is het volledige effect pas met 6 weken te zien. Wel belangrijk om gelijk te gaan slikken! Dus vandaag de ha bellen. Vraag ook antistoffen te prikken

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    van harte gefeliciteerd!

Nog beter is dat je HA je meteen door verwijst naar een internist/endocrinoloog

4. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bedankt voor jullie reactie
    Heb medicijnen van de huisarts gekregen. Anti stoffen zijn goed.
    Ze hebben mij gelijk naar de huisarts toegestuurd omdat ik via die weg het snelste medicijnen zou krijgen.

Groetjes!

5. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gebruik je al medicijnen?

Tsh boven de 4 kan indd miskramen geven. Ik ben het wel eens met de doorverwijzing naar de endocrinoloog tijdens je zwangerschap.
    Misschien overleggen.. Nu medicatie via huiarts,en een spoed verwijzing naar de endocrinoloog.

Veel succes

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Bij mijn tweede was ik zwanger met een tsh van 70. De huisarts geloofde het getal bijna niet. Heb met 13 weken een heftige bloeding gehad maar het is niet uitgelopen op een miskraam. Geen idee of dat er verband mee houdt. Mijn zoontje is inmiddels alseer 2 jaar. Het hoeft dus niet altijd verkeerd te gaan. En zodra ik mijn medicijnenn weer goed innam was de tsh binnen no time weer goed.

7. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.
    Heb net weer uitslag van mijn bloed gekregen
    TSH:3.1
    FT4: 18
    Dus de medicijnen hebben wel wat geholpen. Nu ophogen en volgende week weer bloedprikken.
    Ik hoop zo dat de zwangerschap goed gaat!!

Wie weet eigenlijk wat nou belangrijker is voor de zwangerschap. Je tsh of je FT4

Groetjes!!

Deel Deze Pagina