Onze zoon is bijna 10 maanden en zit gezellig naast zijn zus in de fietskar. We hebben er een babyschaal in, ideaal zou je denken. Gisteren lag meneer alleen op zijn buik in de babyschaal, ja echt. Hij (of zijn zus) had de sluiting open gemaakt, ik weet zeker dat hij er goed in zat. Vervolgens had meneer de smaak te pakken en wurmde zich onder de gordels uit(naar binnen toe zeg maar). Ik heb hem daarom liever in de vijfpuntsgordel van de fietskar, maar goed vanaf welke leeftijd kan dat? Onze dochter was al 14 maanden toen we de fietskar kochten. Hij zit al ruim 3 maanden (uit zichzelf ook) en gaat dus ook voorop de fiets. Logischerwijs zou ik dan denken dat hij ook wel zitten in de fietskar kan maar goed misschien zie ik iets over het hoofd.
Mijn jongste dochter zat vanaf 9-10mnd ongeveer gewoon in de kar. Daarvoor lag ze in een babyhangmatje. Enige waar je nog op moet letten, is of het hoofdje mogelijk nog even wat extra steun nodig heeft. Onze kar heeft in optie een peuterzitje, maar wij hebben daar niet voor geopteerd.