Bang dat de nacht weer niet goed gaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keano, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auroraa

auroraa Niet meer actief

Heel herkenbaar. Mijn zoon is nu bijna 3 en slaapt sinds een paar weken standaard de hele nacht. De eerste anderhalf jaar was een ramp. Ik was elke avond bang om te gaan slapen. Ik had er zoveel stress van. Zijn zusje is bijna een jaar en slaapt ook al maanden bagger. Er zijn nachten dat ze letterlijk ieder uur wakker is en ze wordt alleen rustig aan mijn borst. Door mijn zoontje weet ik inmiddels dat het echt een keer goed komt. Je kunt het doorslapen alleen echt niet dwingen. Om mij heen hoor ik altijd alleen maar moeders die slaapwonders hebben (zeggen ze) maar echt je bent niet de enige!

2. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja hier nog zo eentje.
    Ik ben ook elke avond bang dat hij wakker wordt en het zijn ook fases van een paar nachten dat hij slecht slaapt.
    En al helemaal bij ziekte wat regelmatige voorkomt.
    3x oorontsteking gehad, man man man wat was dat een hel zeg!!
    Tussendoor de sprongetjes nog en af en toe koorts. Meestal gaat het 1.5 a 2 weken goed en dan weer 2 weken slecht.
    Vaak probeer ik dan ook bijtijds naar bed te gaan (21:30), maar meestal als ik dat doe wordt ik gestraft en moet ik er weer uit om vervolgens mij elk geluidje te denken dat ik hem hoor en dan zit ik weer rechtovereind in bed.

Ik heb nu sinds kort oordopjes gekocht. (was een tip van me schoonzus) en ik doe er dan 1tje in, ik moet zeggen het werkt wel!
    Ik hoor dan niet meer elk dingetje, maar als hij huilt hoor ik hem wel.

Deel Deze Pagina