Hoe voelt je ei?

Discussion in 'Zwanger worden' started by kleinmonster, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    Mischien een rare vraag maar voor de meiden die hun ei voelen hoe voelt ie en hoe lang voel je die dan?

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Ik had gisteren mijn eerste positieve ovulatietest en de hele dag zeurende "pijn" links en rechts onderin mijn buik en mijn onderrug.

Vanmorgen was de test knalpositief en nu de hele dag weer die zeurende pijn, steken links en rechts en ook in mijn onderrug een zeurend gevoel. Verder doet het zelfs zeer als ik snel ga zitten. Voel een drukkend gevoel onderin mijn buik...

3. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Bij mij voelt het alsof er een baksteen in m'n onderbuik ligt. Afgelopen dinsdag positieve ovulatietest en woensdag dit gevoel weer. Drukkend/vol gevoel in de onderbuik. Alsof ik een blaasontsteking heb. Vaak 1 dag en dan is het over.

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Dat dus!! Had ik vandaag heel erg...

5. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    ik ben nog niet ongesteld geworden en slik sinds een week pillen op natuurlijke basis om dat op te wekken.
    afgelopen week 2 dagen kramp en lage rugpijn gehad voelde als menstruatie maar ben nog niet ongi geworden. zou het mn ei geweest kunnen zijn?

6. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Ik voel hem niet. Maar ik voel hem wel springen (eisprong dus). Dan voel ik een heftige steek aan de zijkant van mijn buik. Zo heftig dat ik even echt 1 seconde omhoog kom.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik heb m'n ei nou echt nooit 'gevoeld'.
    Ik snap ook niet hoe je die kunt voelen :(

8. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    he dat is grappig om te lezen... ik had het gevoel vorige week vrijdag dat ik blaasontsteking had.. en inderdaad dat baksteen gevoel in je buik.. drukkend op je onderbuik. Maar heb mn ei pas maandag of dinsdag gehad.. en daarna was het over.. kan dit zo lang duren dat je dat voelt dan?

9. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Volgens mij krijg je bij deze medicatie geen eisprong.
    Bij de medicatie die ik van het ziekenhuis krijg, heb ik dat in ieder geval niet (tenzij je eitjes van tevoren al ver genoeg doorgegroeid zijn). Weet niet hoe het zit bij pillen op natuurlijke nasis.

10. Floralie

Floralie Actief lid

Jul 2, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel niets geloof ik.

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

Aug 14, 2006
    594
    0
    16
    Ik voel het overduidelijk na mijn 2e zwangerschap en sinds ik een spiraal heb. Het is een stekende pijn in de onderbuik. Soms zo erg dat ik een pijnstiller moet innemen. Het duurt een dag, met pieken en dalen. En precies 2 weken later wordt ik ook ongesteld.

12. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Dat gevoel is een voorbereiding op je eisprong. Het kan dus zeker zijn dat je dit gevoel een paar dagen voor je eisprong hebt. Ik heb sinds deze cyclus ovulatie testen gedaan. Op dag 11 had ik dit gevoel weer heel sterk en ook een knaller van een positieve test. Dan springt m'n ei dus tussen de 12 en 48 uur daarna.

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,580
    2
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Dat had ik ook! Niet het zwangerschap-gedeelte maar het spiraal gedeelte, ik voelde hem precies en soms ook met een paracetamolletje.
    En dan inderdaad, netjes 2 weken later wat bloedverlies.

Nu inmiddels weer op zoek naar m'n ei. :(

14. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb dit ook. Meestal een paar dagen voor de eisprong wat lichte menstruatie achtige krampen en op het moment zelf gigantische steken en idd dat 'baksteengevoel' . Soms kan ik gewoon niet meer zitten vd pijn en moet ik het echt wegpuffen! Vaak is dit in de avond en is de volgende ochtend mijn temperatuur hoger, vandaag dat ik weet dat het de eisprong is geweest. Meestal heb ik er de dag erna nog wat last van. Alsof er een blauwe plek van binnen is achtergebleven, zo voelt het dan. Nou moet ik zeggen dat ik wel het idee heb dat mijn pijn extreem is. Toen ik hem voor het eerst voelde toen ik 17 was ofzo, ben ik er snachts voor naar de ehbo geweest. Echo gehad en daar vertelden ze mij dat het de eisprong was..

15. L1nn3k3

L1nn3k3 Lid

Sep 5, 2014
    14
    0
    0
    Ik voel steken helemaal onderin mijn buik en mijn lies. Meestal links eigenlijk. die dag heb ik ook gevoelige tepels. Als ik de dagen erna zere tepels heb weet ik het zeker. Precies 2 weken en 2 dagen later word ik ongesteld. Ik ben overigens erg onregelmatig ongesteld maar voel het dus wel.

16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Ik meestal een paar uur menstruatie achtige krampjes. De dagen ervoor heb ik wat meer afscheiding dan anders..

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hoewel het dus zo schijnt te zijn dat 2/3 van de vrouwen die zeggen dat ze hun ei voelen, het mis hebben, denk ik toch dat ik hem elke maand weer voel.

Het voelt als een steek, laag in mijn buik, links of rechts, bijna tegen m'n lies aan.
    Verder voelt het zoals een lichte menstruatie. Ik heb een paar dagen pijntjes.

18. Ikke92

Ikke92 Lid

Aug 3, 2014
    37
    0
    0
    Ik heb dan hele erge kramp en voel me niet lekker of ik buikgriep heb.
    Meestal 1 dagje
    Zelfs paar keer bloedverlies er bij gehad

19. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik heb al twee dagen zeurend gevoel links en rechts onderin mn buik/lies. Dit heb ik elke maand rond mn eisprong. Duurt vaak twee soms 3 dagen en dan is het weg. Zwaar gevoel, ook is het gevoelig onder in mn buik en in mn liezen.

Share This Page