Hoi meiden, Ik moest vandaag naar de vk in het zh voor een doorverwijzing voor bloedprikken voor de combinatietest en mocht onverwachts ook nog een echo. Leuk natuurlijk, maar en nu ben ik wel een beetje bang . Ik mocht het hartje weer horen en vond weer dat het nogal langzaam klonk. Het klonk helemaal niet zo zoals veel meiden het hier beschrijven - galoperende paarden, onweer, etc. Het klonk eigenlijk een beetje als een heel klein beetje snellere versie van een volwassen hartslag. Het was wel echt het hartje van de baby, want ze zoemde er precies goed op in en haar collega keek mee. Ik zei tegen de vk dat ik het langzaam vond klinken en zij zei dat het zo ok was, maar ze had maar heel weinig tijd en het klonk een beetje als een standaard antwoord om mij me maar geen zorgen te laten maken. En nu maak ik me natuurlijk juist zorgen. Heeft er iemand hier ervaring met een hartje dat langzamer klonk dan je verwacht had? Alvast bedankt! Nana
Lieve Nana, Als jij je zorgen maakt moet je gewoon nog een keer bellen morgen voor een extra controle. Gewoon zeggen (overdrijven zelfs) dat je zo verschillelijk veel zorgen maakt en dat dat ook niet goed is voor de kleine. Een extra echo 'eisen' of om extra uitleg vragen, omdat je er geen goed gevoel bij hebt! Echt doen hoor! Je hebt zolang op je kleine wondertje moeten wachten, dus op je strepen gaan staan! Zet hem op! Liefs!
Dank je voor je reactie! Ik zie dat de weg naar jouw mannetje ook niet makkelijk was , maar gelukkig is je wachten helemaal beloond en nog vijf lieve eskimootjes over ook! Ik ben trouwens precies 1 dagje later uitgerekend dan de dag waarop Siem geboren is zie ik . Ik had vrijdag a.s. al een afspraak bij mijn eigen vk staan, dus ik denk dat ik het maar tot vrijdag uitzit. Ik heb net even flink gegoogled en op Youtube naar filmpjes van hartslagen gezocht en ben inmiddels weer een heeeel klein beetje meer gerustgesteld. Ik denk nog steeds wel dat de mijne wat langzamer was dan de flimpjes die ik zag (hoorde), maar wat ik hoorde op Youtube klonk ook niet zo snel als ik had verwacht adhv beschrijvingen. Ook las ik dat de hartslag kan varieren en mijn frummeltje lag lekker te slapen tot de vk hem (haar?) wakker maakte met die echo knuppel. Dus misschien was het ook een beetje de wakker-word hartslag. Ik hoop dat ik vrijdag nog verder gerustgesteld kan worden door mn eigen vk. Liefs
ik heb het 2x gehad en ze zeiden dat ik me geen zorgen moest maken, als ze slapen gaat het hart ook wat langzamer. En kijk maar naar mijn banner en gewoon bellen als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor. Miek
Ik heb momenteel wekelijks CTG's (loop controles in Duitsland) en daar zit echt duidelijk verschil in de hartslag hoor. Vorige week was frummel "aan 't slapen", hartslag voornamelijk rondom de 120. Aan t einde werd ze wakker en schoot ze door naar 150. Heb een paar weken terug een CTG gehad... varieerde de hartslag voornamelijk tussen 150 en 180 en heeeeeeeeel veel beweging. Dus kan me voorstellen dat je je hier zorgen over maakt, maar het hoort er wel bij, die varierende hartslagfrequentie.
Inderdaad, hier ook 2 keer per week aan de CTG, en ook hier valt me op als de kleine man slaapt is het rond de 120, slaap hij niet gaat hij omhoog en veel beweging Maar als jij je zorgen maakt altijd bellen hoor, je zorgen maken is ook niet goed toch, XXX
Ik heb precies hetzelfde Nana! Wij hoorden vorige week vrijdag het hartje voor het eerst kloppen en het gind idd niet als een sneltrein of galoperende paarden Maar ik durfde mijn angst niet zo goed uit te spreken, dacht dat ik het me vast allemaal verbeeldde. En houd mezelf maar voor dat de gyn het vast wel gezegd had als het niet goed was. Hoop ik... Ik heb nu 'besloten' dat het een jongetje is (die hebben toch een tragere hartslag volgens bakerpraatje?) en dat ie net pas wakker werd idd. Zag hem namelijk eerst niet bewegen en later wel. Heb net overigens ook even op youtube gekeken en vond ook wat filmpjes van hartslagen die wat langzamer waren. Misschien nog wel langzamer dan die van onze uk. Ik kan met het hartslagje eerlijk gezegd ook niet zo goed herinneren, omdat ik meer bezig was met wat ik ZAG op het scherm. Mijn man begreep niks van het scherm en hij luisterde naar het hartje. Als ik hem vraag het na te doen, wat hij heel goed kan , dan klinkt het wel wat langzamer dan die paarden in galop, maar wel zeker sneller dan mijn eigen hartslag. *nu twijfelt over misschien toch Angelsound bestellen* Moet nog ruim 2 weken wachten tot weer echo en probeer er ondertussen maar vanuit te gaan dat het goed zit. Doe jij dat ook? Gelukkig heb jij sneller alweer een controle gepland staan! We 'vinden' ook iedere keer wel weer iets om ons zorgen over te maken he?
Dank jullie voor jullie reacties meiden! Ik voel al wel iets gerustgestelder en zal het vrijdag nog eens aankaarten, misschien mag ik dan nog eens luisteren (hoop hoop). @Anne: Ja haha, wat blijven we toch een stresskipjes he! Maar jij maakt je hier dus ook zorgen om . Ik vind het dus ook moeilijk omdat ik het me niet meer preceis kan herinneren en als je dan heel veel van die youtube filmpjes hebt gehoord weet je het al helemaal niet meer. Aan de ene kant lijkt het mij ook dat de gyn (de eerste keer) en de vk (de tweede keer) er toch wel iets van gezegd zou hebben, maar alles gaat soms zo snel - ben gewoon bang dat ze het niet echt goed gehoord hebben. Ik ga vrijdag voor het eerst naar mn eigen vk - ik denk eigenlijk niet dat ik dan een echo krijg, maar hoop het stiekum van wel, helemaal als ik dit uitleg. En over die Angelsound: ik heb daar over gehoord dat het nog niet helemaal zker is of dat nou wel of geen kwaad kan voor het beebje, dus dat durf ik niet zo goed. Tja, dan zijn we eindelijk zwanger, kunnen we nog niet alleen maar genieten... Xx
Update: Ik ben net voor het eerst bij mn eigen verloskundige geweest en hoewel ik geen echo kreeg, mocht ik nog wel even naar het hartje luisteren. Vandaag duurde het even voor ze het hartje te pakken had zo zonder beeld en een aantal keer hoorden we per ongeluk mijn hartslag. Toen ze m'n lieve beebje's hartslag eindelijk te pakken had kon ik gelukkig heel erg duidelijk verschil horen tussen de mijne en de toch veel snellere van mn frummeltje. Ik ga nu haast denken dat die eerdere hartslagen misschien toch wel de mijne waren . Anyway, me = happy en voor zolang het duurt weer even gerustgesteld . Fijne zonnige middag allemaal!
Nana wat fijn dat het nu allemaal goed klonk en dat je gerustgesteld bent! Alweer 11 weekjes meid, heerlijk!!
Allerliefst Nana'tje wat fijn dat je gerustgesteld bent. Jammer dat je af en toe niet even kan spieken hè in je buik of het allemaal wel goed gaat met de beeb... Dikke KUSSSSSSSSS!
Hee Odess and Mermaid! Wat lief dat jullie even komen kijken hier . En wat schiet het al enorm op bij jullie - nog even en jullie hebben allebei twee lieve kindjes! Ja, hier ook alweer 11 weekjes, gelukkig nog maar 2 weekjes en dan is dat enge eerste trimester voorbij (hoewel dat nog steeds geen garantie biedt helaas). En ja, zat er maar een raampje in mn buik of een klein cameraatje in mn bm. Heb het ook al wel eens tegen de gyn gezegd, haha. Wie weet bestaat zoiets wel rond het jaar 3000 ofzo . Mermaid wat leuk dat je een jongetje krijgt! Een koningskoppel noemen ze dat toch, een jongen en een meisje. Lijkt me super leuk dat je het allebei mee kunt maken (niet dat ik niet onwijs blij zou zijn met 2 meiden of 2 jongens, maar goed). Hoop dat alles helemaal super gaat met jullie zwangerschappen en ik houd jullie in de gaten! Dikke knuffel, nana
Hey Nana, fijn dat alles goed gaat! Kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken zeg. Nog heel even tot die magische grens, hopelijk brengt dat ook een beetje rust.