Vanaf wanneer moet je je "vlucht"koffertje klaar hebben staan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosie, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik kan het nergens vinden, maar vanaf wanneer moet je je "vlucht"koffer ongeveer klaar hebben staan?

    Op de 1 of andere manier stel ik dat namelijk steeds uit..
    Die van de kleine is wel klaar;)...met alle kleertje ed.

    Ik ben erg benieuwd, want ik kan het echt niet zo goed vinden
     
  2. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik had hem met 34 weken klaar staan. Nog lang niet alles zat erin, maar wel de belangrijkste spullen. Ben het dit keer ook wel van plan om hem rond die tijd klaar te zetten!
     
  3. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Toevallig afgelopen weekend mijn vluchttas klaargezet. Ik heb ook de belangrijkste dingen er al in gedaan en een A4tje erbij gelegd met wat er nog in moet.

    Ik werd afgelopen week ineens 's nachts wakker en toen bedacht ik me dat de vluchttas nog niet klaar stond. Ik bedacht al meteen van die horrorscenario's waarin mijn man heel snel alles bij elkaar moest graaien als de bevalling zou beginnen. Je weet tenslotte maar nooit!;)
    En dat ie dan de verkeerde onderbroeken en zo mee zou nemen....

    Dus meteen dit weekend alvast wat dingen in de tas gedaan! ;)
    Kan maar klaarstaan toch?

    Groetjes
    Masu
     
  4. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik had de mijne met 33 weken ook nog niet klaar staan. Zou het wel doen als ik jouw was. Ik ben uiteindelijk met 34 weken bevallen. Je weet nooit waar het goed voor is. Zorg zelf bij een evt 2e dat het ruim op tijd klaar staat.
     
  5. Foofer

    Foofer Bekend lid

    25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon doen wanneer het voor jou goed voelt. Ik heb de mijne nog steeds niet klaar staan en zoals je ziet hoef ik niet lang meer. Mijn bedoeling is wel dat ik thuis beval, misschien dat ik er daarom wat laxer in ben. Eigenlijk is zo'n tas toch ook wel snel gepakt? Zoveel hoeft er toch niet mee? Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

    Groetjes,
    Foofer
     
  6. Blue Ice

    Blue Ice Lid

    28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    ik denk dat je dat zo'n beetje voor jezelf moet uitmaken, bij mij stond het pas klaar van vorige week ( dus op 38 weken ), misschien is dat een beetje laat, maar ik denk dat da komt doordat het bij mij de 2de keer is, alles gaat dan wat gemoedelijker...maar vorige week kreeg ik dan toch ineens de ingeving van alles klaar te zetten..je weet idd maar nooit...
    Bij mijn 1ste kindje, stond het klaar rond 37weken...
    Veel succes!!!
     
  7. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik bleef het ook maar uitstellen ;). Heb uiteindelijk het weekend mezelf echt opgelegd dat ik dan iig de meeste dingen vast in ging pakken en de tas van Beeb klaar zetten.
    Nu staat het koffertje en de tas voor 90% klaar en er ligt een a4tje op wat er nog in moet en wat er los mee moet (maxi cosi en easybase bv, zie ik mijn vriend vlot vergeten).
     
  8. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Mmmm, hier ook eentje die het steeds maar uitstelde. Bij 39+2 het eerste bij elkaar gezocht, na het breken van m'n vliezen op 39+3 dan toch maar de rest ingepakt :)
     
  9. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik had het baby zakje al een tijdje klaarliggen en heb de ziekenhuistas pas echt gepakt met week 36+5 ofzo.
    Ik stelde het ook steeds uit, zo gek, tot 4 dagen terug heb ik nog zelfs dingen aangeschaft om erin te doen zoals wat grotere onderbroeken enzo voor het kraamverband.
    De kraamzorg zei dat je het beste alles klaar kan hebben met week 36, maarja je kan ook eerder bevallen.
    Dus inderdaad zoals andere dames al zeggen, gewoon doen wat goed voelt. :)
     
  10. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik ben afgelopen zondag begonnen met alvast een tas klaar te zetten en spullen die ik al heb en die er al in kunnen, erin te doen. Kan maar gebeurd zijn, toch? Rond 34 weken wil ik 'm wel echt klaar hebben staan, met alle spullen erin. Tot die tijd gooi ik er gewoon elke keer wat bij.
     
  11. Chai

    Chai Niet meer actief

    Idd, beter te vroeg klaar dan te laat ;)
     
  12. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    heb hem allang staan...

    De vorige keer met 34 weken en met 35 weken bevallen!
     
  13. La Palma

    La Palma Fanatiek lid

    24 mei 2010
    2.721
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het al een beetje ingepakt met ongeveer 30 weken, maar nog niet alles zat er in. In tegendeel, de meest onbelangrijke dingen had ik wel ingepakt, kleding voor mij en mijn kind nog niet hahaha. Dus afgelopen weekeind heb ik het even opnieuw gedaan en nu staat het klaar.
     
  14. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie allemaal.
    Ik denk dat ik er inderdaad ook maar mee begin deze week..

    Net wat jullie zeggen, je kan het maar beter klaar hebben staan...
     
  15. giraf

    giraf Niet meer actief

    Een vriendin van mij zei wel eens voor de gekheid:
    "zodra je je vluchtkoffer klaar hebt staan is de bevalling dichtbij"
    Misschien zit er stiekem wel een kern van waarheid in, want ik heb nooit een koffer klaar gezet en ben met 42 weken ingeleid ;)

    Deze keer zet ik de koffer met 37 weken klaar ;):D
     
  16. bloempje28

    bloempje28 Actief lid

    17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste zwangerschap heb ik hem met ongeveer 33 weken klaargezet. Maar ik ben toen ver over tijd gelopen (ruim 41wkn), en stel het nu dus steeds uit, moet zelfs nog een tas kopen (oude heeft de kat iets te veel in geslapen, krijg de haren er niet meer uit), heb iets van de baby komt toch nog lang niet terwijl die al vanaf 17apr mag komen ;)
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Zo dacht ik ook altijd maar dat regeltje gaat mooi niet op.
    met 36 weken glom m'n huisje van het poetsten en koffer stond klaar. Ik ben nu 41 weken en er is nog steeds geen baby te bekennen ;)
     
  18. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn tas en die van de baby zijn nu bijna klaar, moeten nog een paar kleine dingetjes in.
     
  19. La Palma

    La Palma Fanatiek lid

    24 mei 2010
    2.721
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie 2 tassen? Ik heb alles in een trolly gestopt.
     
  20. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zo, heb net nav dit topic de koffer maar even afgemaakt :p. Nog een paar dingetjes die er in moeten maar dat kan ter plekke nog, die heb ik nu nog nodig ;)

    Ik heb een kleine trolley voor mezelf en mijn vriend en nog een luiertas voor de baby. Heb wel iets meer mee dan normaal in een vluchtkoffer hoort, omdat het een (hopelijk geplande ;) ) keizersnede wordt dus moet zeker 3 a 4 dgn in het ziekenhuis blijven...
     

Deel Deze Pagina