Sinds vanochtend heb ik opeens bruinverlies. Alleen met afvegen. Ik ben nu ongeveer 7 a 8 weken zwanger en volgende week heb ik de eerste echo. Ik ben zo bang dat dit de voorbode is van een miskraam. Ik heb verder geen kramp ofzo maar wel een "vermoeide" buik. Vandaag mijn vrije dag en wel even druk bezig geweest in huis en met de peuter. Elke 10 min naar de wc en dan hoop ik dat het weg is, maar helaas.... Vreselijk dit afwachten!
Hee meid, wat ellendig. Ik heb van week 6 tot +- 12 licht bloedverlies gehad, soms bruinig ook. Ik ben nu 19 weken! Dus niet opgeven hoor Kan je niet bellen naar je verloskundige?? Ik liep toen nog in het ziekenhuis maar kon toen voor echo komen een paar dagen later! Sterkte en ik duim dat t goed gaat!
net als Ukkie is het bij de eerste ook zo geweest. ben me rot geschrokken, maar het hoeft idd niets ergs te betekenen!
Ja ik heb gebeld met de vk. Maar ze gaf aan dat ik het beter kon afwachten, hoe rot ook. Als het zou stoppen (of doorzetten) dan kon ik weer bellen om dan te kijken of er eerder een echo gemaakt kan worden. Ze gaf aan niet nu gelijk een echo te willen maken omdat, ook al zou er nu een kloppend hartje te zien zijn, het geen garantie zou geven dat het een uur later alsnog fout zou gaan. Heel raar maar al vanaf het begin van deze zwangerschap heb ik het idee dat het niet goed zit, wat een rot gevoel 😦😟
Ik heb met en week of 6 flink bloedverlies gehad met stolsels en inmiddels bijna 22 weken zwanger! Geef de hoop niet op! Ik snap de onzekerheid wel hoor bloedverlies is gewoon verschrikkelijk en maakt je heel onzeker! Maar dat vind ik de hele zwangerschap, onzeker. Je doet wat je kan doen, eet goed, geen alcohol enz. Maar verder is het uit jouw handen. Heb vertrouwen in je lichaam en in je kindje. Soms gaat het fout en dat is verschrikkelijk maar niet iets waar je wat aan kan doen. Ik heb b.v. vorig jaar een ma gehad. Geen bloedverlies gehad niets, kwam als donderslag bij heldere hemel. Nu bloedverlies en alles is goed. Wat ik ermee wil zeggen is dat het echt niets zegt! Hou vertrouwen en als je die verschrikkelijk onzekere 12 wekwn voorbij bent ga dan echt lekker genieten (kan wel zeggen geniet nu maar ik weet dat dit onmogelijk is) heel veel sterkte ik hoop dat alles goed is!
Ook hier bloedverlies, van week 5 tot 9. Bleek een hematoom te zijn, die nu weg is. Inmiddels 18 weken zwanger.
Je hebt helemaal gelijk Angela. Het zegt ook niets. Maar die onzekerheid is niet fijn! Fijn om te horen dat het nu goed gaat! Dazed was het echt helder bloed of bruin? Of ging het van bruin naar helder?
Oh wat een vreselijke onzekerheid Het kan echt 2 kanten op gaan. Bij mijn zus begon een MA met bruinverlies in de 7 weken. Bij een vriendin was het bruinverlies oud innestelingsbloed. Hoe dan ook wens ik je veel sterkte toe!!
@ Bloembehang: het was zowel bruin als roze rood. Het begon met bruine afscheiding, een week later was het roze rode afscheiding en dit hield nog eens een week aan tot ik stolseltjes begon te verliezen. Ik had hier ook krampen bij. Dacht toen echt dat het voorbij was, omdat het dus niet alleen om bloed ging maar ook om baarmoederslijmvlies. Gelukkig bleek alles goed te zijn en ik hoop dat dat bruinverlies bij jou niets heeft te betekenen. Ik zou toch even contact opnemen met de verloskundige om te kijken of je meteen een echo kan laten maken. Dat is beter dan een week lang stressen of alles wel goed is. Sterkte in ieder geval!
Alleen nog bruinverlies vandaag bij het afvegen. Toch nog even conact gehad met de vk en ik mocht nu gelijk even langs komen. Omdat mijn test pas later positief was ging ze uit van de test en niet de cyclus. De echo was gelijk aan haar berekening. Helaas nog geen hartje kunnen horen/zien. Was net een beetje een grensgeval gaf ze aan. Zij had verder dus geen zorgen, gelukkig. Eigenlijk moest ik volgende week vrijdag komen voor de eerste echo maar ik mag nu volgende week donderdag weer bij haar terug komen. Dan moet het er natuurlijk wel anders uitzien...
Dat geeft de burger moed! Het klinkt alsof je eisprong later in je cyclus was dan verwacht. Dan kun je nu dus ook korter zwanger zijn dan gedacht. Ik had bij deze zwangerschap rond mijn NOD ook bruinverlies. Dat is dan nog oud bloed en je baarmoeder ruimt dit nog even op.
Ja ze ging er vanuit dat ik nu tussen de 6-7 weken zou zijn ipv tussen de 7-8 (op basis van mn cyclus) Wellicht verklaard dat iets. Ze gaf wel aan dat ze geen garantie kon geven natuurlijk, begrijpelijk. Maar hoop dat het bruinverlies nu zo blijft of minder wordt en we volgende week een mooie echo met hartje hebben...
Dat klinkt hoopvol! Nu even donderdag afwachten. Hou de moed er in! Hopelijk zien jullie een mooi hartje kloppen! Hou je ons op de hoogte?
Ja ga ik doen! Vanaf t begin een raar gevoel gehad bij deze zwangerschap, hopelijk geeft volgende week nog meer hoop!
Oooooh, ik weet zo hoe je je voelt! Wel fijn dat je een goeie echo had, hopelijk volgende week een kloppend hartje! Ik had zaterdag ook iets bruinverlies, en vanmorgen weer. Elke keer met het afvegen. Ik schrok me dood, ik vind het eng, vanmorgen heb ik ook de vk gebeld, die heeft gezegd dat zolang het bruin is ik me geen zorgen hoef te maken. Kan van innesteling, inspanning, zwaar tillen, hard niesen komen enz. Maja ik blijf het eng vinden. Ik heb ook volgende week vrijdag de 1e echo.
wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Hopelijk volgende week een kloppend hartje. Ik had bij mn eerste zwangerschap met 7 en 14 weken bruinverlies en beetje roze. en bij mn 2e zwangerschap met 13 weken.
Oow spannend Rian! Ben ook erg benieuwd. Stopte het bij jou na een dag gewoon? Want ik heb het nu nog steeds.. Aan de ene kant wil ik me niet meer zorgen maken dan dat nodig is, maar aan de andere kant probeer ik ook reëel te blijven dat het fout kan gaan/zijn....
Bij mij is het nu over. Maar wie weet... Gister wel zo'n beetje de hele dag las van gehad. Vannacht heel naar gedroomd, dat ik een miskraam had. Pfff. Wat kan je dan naar dromen he, het was zoooo echt!
Bij mij word dat nu werkelijkheid ben ik bang. Vanochtend opgestaan en alles bloed... Ik kan alleen maar huilen op dit moment 😓