Wat eten jullie op een dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeluxe5, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Aangezien ik bij mijn eerste zwangerschap heeeeeeel veeeeeeel was aangekomen :cool: en bij de 2e dus ook niet op mijn startgewicht van de eerste was, wil ik dit nu graag vermijden.

Ik vraag me af wat jullie op een dag eten? Ik wil namelijk niet te veel, maar ook zeker niet te weinig eten.

Doordat ik me de afgelopen weken erg misselijk heb gevoeld en vaak at waar ik zin in had, merk ik dat ik nu een beetje zoekende ben.

2. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik Ontbijt met twee boterhammen met smeer worst, sandwich spread of pindasaus. Tussen half 10/10 uur een cracker met smeerkaas of sandwich spread en fruit. Om twaalf uur twee boterhammen en soms een kom soep, ik drink optimal en water erbij. Om twee uur fruit met Ontbijt koekjes, eier koekjes of een cracker. Om vier uur de laatste dagen sla kan ook komkommer of yochurt zijn. S'avond slaap ik meestal of ik ben misselijk, ik denk twee keer per week koekjes of chips.

3. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Ik nu van de 2e zwanger. Bij eerste at ik helemaal niet veel meer. Nu wel. Smorgens yoghurt met muesli, vervolgens fruit peer of nectarine of banaan,dan boterham of krentenbol en plak ontbijtkoek, 4 boterhammen lunchen, smiddags nog fruit en als er iets te snoepen in de buurt is gaat dat op, koekjes of chips Hihi en avondeten dan nog yoghurt of ijsje en dan nog koekjes en of chips Ahhhh genoeg??? :)))

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik eet echt te veel.
    - 2 a 3 bakjes half volle vanille yoghurt met aardbeien of een banaan.
    - noodlesoep (zwangerschaps verslaving)
    - pakje koekjes
    - zak chips
    - 2 appels
    - 2 boterhammen, het liefst met cheddarkaas, knakworsten, gedroogde uitjes en een flinke klodder ketchup. :D
    - snoepjes
    - groente, aardappelen.
    - bakje dubbelvla na me avondeten
    En dan wat ik tussendoor nog vind in de kasten.

Valt me dan ook mee dat ik pas 10 kilo ben aangekomen.

5. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Sochtevds 2 boterhammen met kaas, smiddags 2 sultana koekjes of 1 boterham, savonds warm eten en wat vanille vla tegen maagzuur. Heel af en toe war chipjes of wat te snoepen. Verder drink ik heel veel water. Eet volgens de verloskundige niet veel zo op een dag, maar toch 11 kilo tot nu toe aangekomen haha:p dus wil denk niet altijd iets zeggen?

6. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Toch vergelijkbaar met mij. Zie berichtje boven je. Nu week 29'en plus 10kg
    :))

7. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    #7 liz87, 5 aug 2015
    Laatst bewerkt: 5 aug 2015
    Goede vraag! Ik vroeg het mij ook af want heb juist weinig eetlust en ben bang dat ik te weinig eet, zit heel snel vol, ben ook al 1.5 kilo afgevallen zonder overgeven.
    Voordat ik zwanger was at ik veel meer.

Ontbijt: 2 boterhammen of rijstwafels met kaas en ham en drink yoghurt
    Lunch: 2 a 3 boterhammen met kaas/vleeswaren/pindakaas
    Avondeten: zo gevarieerd mogelijk en bijna altijd gezond
    Tussendoor: 1 a 2 x fruit

Dit is wat ik nu eet, probeer soms als toetje kwark met cruesli maar moet mezelf er echt toe zetten.
    Zelfs de lekkere dingen zoals chips koek en snoep doen me niks meer.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik probeer sinds vorige week weer op te letten. Ik eet;

Ontbijt; yoghurt met muesli
    Tussendoor; fruit
    Lunch; 2 of 3 boterhammen met beleg
    Tussendoor; koekje of tonijn met paprika
    Avondeten; wat de pot schaft haha. En daarna vla
    Avond; koekje:D

Maar ik at dus tot vorige week meerdere koeken per dag, ijs, paar x per week patat/pizza. Dus nu echt ff opletten.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ochtend: 2 boterhammen, glas sinaasappelsap (+ ijzer en foliumzuur)
    Tussendoor: Koffie met koek
    Middag: 3 boterhammen, glas melk of aanmaak...(+ koekjes of snoepjes of ijsje kan het niet laten)
    Tussendoor: Aanmaak, koek/liga of 3 stuks fruit
    Avond: Flink bord diner + toetje... soms daarna nog 3 beschuiten of 2 boterhammen, glas drinken en mijn mama visolie vitamine pil
    Voor slapen gaan: drinken en ehmmmm slechte dingen ;)

Hmmm ik vreet echt veeeeel te veeeeel. Maar heb zooooo'n honger!!

+9kg nu...

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    - Havermout met fruit, sojamelk, noten, zaden etc. Of ik maak een groene smoothie
    - Stukje fruit of handje noten
    - Soep, salade, couscous, quinoa of simpel crackers met beleg als ik niets anders had
    - Iets wat ik gebakken heb, bananenbrood of havermoutmuffin oid
    - Avondeten. Wisselt heel erg, maar ik houd wel van veel en lekker eten haha
    - vaak nog een stukje chocolade, fruit, nootjes oid

Ik eet dus echt nooit brood, tenzij afbakbroodjes op zondag of bij een bbq/picknick ofzo. Maar ik kwam bij al mijn zwangerschappen weinig aan en zie er gezond uit, dus doe het hier goed op :)

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ontbijt: Twee appeltjes
    Middag: halfvolle yoghurt
    Tussendoor: twee rijstwafels
    Avond: twee pistolets met boter
    Voor de televisie: vijf marshmellows

Ik probeer echt goed op te letten om de balans te vinden tussen te veel en te weinig.

12. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Ontbijt: twee croisssantjes en een glas jus d'orange.
    Lunch: overgeslagen want ik kreeg echt niets naar binnen :(
    Avondeten: frietjes en een kroketje. Waren allebei laat thuis en gaan zin om te koken hihi

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    heel slecht i know maar ontbijten doe ik niet.
    in de ochtend heb ik rond half 11 11uur een paar koekjes omdat ik dan pas honger heb..
    tussen de middag 1 pistoletje met ham of hagelslag krijg het regelmatig niet helemaal op.
    smiddags af en toe tussendoortje
    avondeten gewoon normale portie die ik regelmatig niet helemaal op krijg..
    savonds snack ik ook niet echt veel maar is meestal een nootje van het een of ander..
    ben tot nu toe 2,5 kg zwaarder maar baby doet het goed..

14. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Als je weet dat je je lunch niet op krijgt, waarom dan koekjes eten? Voor je kindje is het belangrijk dat je voedzaam en gezond eet :) En ook voor jezelf natuurlijk, zorg goed voor jezelf!

15. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Het enige minpuntje voor mij zijn de onvaste tijden die ik eet. De ene dag eet ik om 9 uur smorgens maar de andere dag pas om 2 uur. Dit omdat manlief nachtdienst heeft en als hij nachtdienst heeft ga ik later slapen, waardoor ik laat wakker word (lees:2 uur)

Gemiddelde dag:
    - eitje, 2 sneetjes brood, kopje thee, smeerkaas/jam/kaas etc net waar ik trek in heb
    - fruit tussendoortje
    - chocola tussendoortje :p
    - (vandaag) gehaktballetjes met lamsvlees, brood, rijst en paprika
    - tosti
    - yoghurt

Valt mij ook mee dat ik nog 'maar' 5 a 6 kilo ben aangekomen.
    Koop expres geen chips meer omdat ik daar gemakkelijk 2 zakken van weg kon eten elke dag. Koop oook geen Nutella meer omdat ik de hele pot uitlepel binnen een dag :p
    En ik drink minimaal 3.5 liter op een dag. Denk dat dit enorm bijdraagt aan dat ik geen vocht vasthou ondanks de hitte hier!

16. aapje7

aapje7 Actief lid

28 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    S ochtends een bak brinta met kop thee
    tussendoortje een dik stuk ontbijtkoek of sultanas en stuk fruit
    Lunch 2 boterhammen met wat ik op dat moment lekker vind
    Uur of 3 nog een broodje
    Avondeten ietsje minder dan anders, want mn darmen blazen zich op.
    S avonds nog wat lekkers, nootjes of chocola.
    Pak tussendoor ook nog wel wat snoepjes hahaha

17. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik sta op een dieet via een dietiste en eet veeeel meer dan ik voorheen deed. Het gekke is, ben geen gram erop aangekomen. Zelfs niet als ik eens een gebakje eet op het werk omdat er iemand jarig is :) heerlijk!!!

's morgens:
    flinke kom magere melk met havermout

Tussendoor:
    fruit en een boterham met appelstroop (ijzer)

Lunch:
    4 boterhammen met mager beleg

Tussendoor:
    Kwark met vers fruit

Diner:
    Flink bord aardappels, vlees en groente. (meer vlees dan voorheen omdat dit nodig is tijdens de zwangerschap blijkbaar)

Tussendoortje:
    Zuivelproduct of een koek of wat popcorn....zoute.....ben ik echt verslaafd aan :)

Zoals je ziet echt veel en vaak op een dag. Maar heb dan ook geen hongen en als ik op vrijdag een grote friet oorlog bestel met een bamihap, weeg ik de volgende dag net zoveel als de dag ervoor. Dat was vroeger wel anders :D

Owja ander opvallend (iets ranzig) detail; mijn stoelgang is nog nooit zo goed geweest :D

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik verbaas me over hoe weinig sommigen eten. Vallen jullie niet om? (ik eet dan weer teveel denk ik)
    Ik zie in dat sommigen misselijk zijn. Dat snap ik. In het begin at ik ook niet veel daardoor. Maar als je, je verder goed voelt en daarnaast je werk hebt en huishouden... ik red het daar niet op hoor.

19. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    MI87: ik vond ook al dat er veel meiden waren die echt te weinig eten.
    Dat is echt slecht. Als je te weinig calorien eet gaat je lichaam over op een spaarstand en evt reserves aanslaan. Maar daardoor kunnen gifstoffen vrijkomen, die zijn slecht voor de baby. Google maar eens op dieten of afvallen en zwangerschap.

Het klopt wat monique zegt. Dat je via een dietiste vaak meer moet eten, maar niet aankomt. Zo lang je de goede dingen eet is er niks mis mee.

20. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Smorgens (07:00-12:00) twee/drie volkoren broodjes, een appel, een gekookt eitje, kop koffie.

Smiddags (12:00-17:00) chips, melk, warme chocomel met slagroom (ja zelfs met dit weer, haha) een banaan.

Savonds (17:00-20:00) avondeten altijd voorzien van voldoende groente, vaak volkoren macaroni of aardappelen of zilvervliesrijst, stukje kip of doorbakken biefstuk (maar soms ook gewoon tosti of soep of een pizzatje als avondeten als ik echt geen zin heb) een glas zelfgemaakte sinaasappelsap.

Verder drink ik over de dag door veel kamillethee en water.
    Ik eet dus in ieder geval voldoende groente en fruit, en ook gewoon lekkere dingen. Ben nu 6,5 kilo aangekomen, precies volgens schema. Maar om eerlijk te zijn ben ik altijd erg slank geweest en kon ik altijd eten wat ik wilde. Gemiddeld eens per week haal ik ook tussendoor nog een patatje of een kaassoufle. En soms bak ik lekker cupcakes of eet ik cake met slagroom..

Deel Deze Pagina