Onregelmatige cyclus, onregelmatige eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Belle1978, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Vraagje, ik ben onregelmatig ongesteld, meestal wisselen lange cycli van rond de 30 dagen zich af met korte cycli van rond de 23 dagen (om en om). Wat betekent dit voor mijn eisprong? Zou die dan ook onregelmatig zijn of heeft dat niets met elkaar te maken?
    Ik ben 4 jaar geleden zwanger geweest (mk met 9 wk), waarbij ik op dag 9 zwanger ben geraakt. De huisarts heeft zich daar toen zeer over verbaast.

2. bernadeth1

bernadeth1 Nieuw lid

13 nov 2008
    2
    0
    0
    heey

ik heb ook een onregelmatige cyclus. ik denk dat ik dan om de maand een eisprong heb, maar of dat inderdaad zo is?
    bij mij is het 28 om 23.
    weet dus niet wanneer mijn vruchtbare periode is!

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ja je ei is dan ook anders... Meestal is hij ongeveer 2 weken voor je ongi wordt... Maar omdat ze beide kort zijn zou ik gewoon na een dag of 9 tot een dag of 20 om de dag klussen als dat kan, zit je altijd raak!

4. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik ben ook 'onregelmatig' ongi en mijn ei is dat ook. Dus dat heeft met elkaar te maken.

Liefs

5. cruella

cruella Actief lid

18 apr 2008
    259
    0
    0
    zuidholland
    Hey,

ik heb ook een onregelmatige cyclus, varieerend van 21 tot 33 dagen :confused:

Ik heb precies 10 dagen voor mn NOD mn ei, dus als ik die weet op te sporen weet ik wanneer mn NOD is...

Denk wel dat het daardoor zo verschillend is hoe lang het duurde voor ik zwanger raakte...

- bij mn oudste dochter, duurde het 18 maanden..

- bij mn middelste dochter kwam ik er pas na 18 weken achter dat ik zwanger was, terug gerekend ben ik zwanger geraakt toen sylvana 5 maanden was...

- bij mn zoontje ben ik in ronde 4 zwanger geraakt..

- mn laatste zwangerschap is helaas een mk geworden in november, dat was in ronde 7..

Dus nu ben ik ook alweer 9 maanden bezig, voor een 4de kindje, slik al 9 jaar geen pil meer, dus al 9 jaar onregelmatige cyclussen... soms een poosje gelijk, daarna wee geschommel..

liefs X C.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, je eisprong is dan inderdaad zeer waarschijnlijk ook onregelmatig. Ik heb dat zelf ook. Als je er inzicht in wilt krijgen dan zou je kunnen gaan tempen. Je kunt dan zien wanneer je je eisprong hebt.

7. Belle1978

Ik las elders dat je altijd 14 dagen hebt tussen eisprong en menstruatie, wat zoveel betekent dat als ik in een cyclus zit van rond de 24 dagen, ik dus nu zo'n beetje mijn eisprong zou moeten hebben. En dat bij een langere cyclus (wat dus de komende menstruatieperiode is) ik pas een kleine week later mijn eisprong zal hebben. Ik heb de volgende reeks (toevallig schrijf ik op wanneer ik og ben omdat ik geen anticonceptie gebruik en toch enigszins wil weten wanneer ik weer ongesteld wordt):
    23*27*24*31*26*30*24*29

8. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik heb ook hele onregelmatige cyclussenj kijk maar in mijn onderscript.
    lopen hiervoor zelfs nu bij een gyn.
    hij vertelde mij dat ik misschien maar 1 of 2 vruchtbare periodes per jaar heb omdat ik zulke lange cyclussen heb.
    hoop natuurlijk dat hij ongelijk heeft maar ik denk zelf ook dat het zo is.
    we zitten nu in de mmm en er wordt nu iets aangedaan en hopen dat mijn cyclussen korter worden en ik iedere maand vruchtbaar ben

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Natjuh026: Ik had ook hele lange en onregelmatige cyclussen. Heel vervelend... Toch na 9 maanden zwanger geworden. Ik ben gaan tempen en dat gaf me veel inzicht in mijn cycli.

10. Belle1978

Ik hou deze cyclus mijn temp bij (weliswaar op verkeerde tijdstip vd dag, maar je kunt er wel ìets aan aflezen) en ik heb daarnaast mijn "slijm" in de gaten gehouden. Exact rond 3/4 januari was het en anders en met draden en na 5 januari is het ook weer veranderd en lijkt mijn baarmoeder weer wat minder diep te liggen. Dit zou dus helemaal overeenkomen met wat ik dacht. Spannend! Nu maar kijken of ik idd rond de 18e/19e ongi ga worden! Dat betekent dat ik namelijk een beetje kan gaan inschatten wat mijn vruchtbare periode is voor als we straks serieus aan het werk gaan.

Trouwens, ik begrijp overal dat 's avonds tempen niet zoveel zin heeft, maar rond de 5e was het 36,8 's avonds, de volgende avond 37,3, de avond daarop 37,5, daarna weer 37,3 etc etc. Voor mijn laatste menstruatie was mijn temp telkens 37,3-37,5 en toen daalde hij naar 36,5 oid en werd ik de volgende dag ongesteld. Grappig toch?

Ik vind het mensenlichaam zo bere-interessant!

Deel Deze Pagina