Hi meiden, In mijn vorige topics konden jullie lezen dat mijn cyclus en lichaam een beetje anders zijn dan ik gewend ben. Voorheen 28 dagen, dan 6 dagen goed vloeien, vorige cyclus duurde echter 35 dagen en super lichte menstruatie. Ik was toen dus een week over tijd. Maar dan de vraag, wanneer kan ik het nu weer verwachten? Vanaf de eerste dag menstruatie en dan 28 optellen = morgen. Of er maar vanuit gaan dat mijn cyclus abrupt verandert is in 35 dagen? Ik voel het namelijk ook niet aankomen momenteel, én moet iets kunnen zeggen om mijn vriend rustig te houden mocht ik het de komende week niet worden (I.v.m. vorige topics toch fijn om te weten voordat ik de komende week met de huisarts aan de telefoon zit en de week erop gewoon mijn regels krijg) Zijn er die de ervaring met over tijd zijn willen delen en hoe ging jullie cyclus daarna verder, gewoon normale duur of wisselend langer? Liefs,
Niemand kan jou natuurlijk zeggen hoe je cyclus zal zijn. Zelf ben ik een keer 2 weken overtijd geweest, net als jij een cyclus van 28 dagen ging deze na het overtijd zijn gewoon weer verder en de laatste maanden voor mijn zwangerschap wisselde het wel eens van tussen de 24 - 29 dagen.. cyclussen zijn heel onvoorspelbaar helaas!
Eerstvoorlopig gewoon rustig afwachten. Je kan voor de zekerheid altijd een testje doen. Maar met cyclussen weet je het nooit!
Overtijd is het eigenlijk niet 😉 , maar je eisprong was later. Ik heb wisselende eisprongen tussen de 28 en 43 dagen. Ik ga altijd van een eisprong vanaf dag 14 uit en dan kijk ik met tempen of het uiteindelijk een vroege of late eisprong is en dus een noromale tot iets langere cyclus
Toen wij voor de eerste bezig waren wisselde mijn cyclus tussen 28 en 91 dagen. Bij de eerste lange cyclus van 62 dagen ben ik naar de huisarts gegaan, en kreeg te horen dat je een cyclus kunt overslaan. Door de onduidelijkheid ben ik toen gaan temperaturen. Dan wist ik of ik al een eisprong had gehad of niet. En dus ook wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Scheelde veel onnodig testen.
Bedankt voor de tips Vanmorgen bloed dus nu hopelijk weer regelmaat en minderklachten. Maar 1dagje later dan 'normaal'. (Wel goed te merken dat het vorige keer pijnloos was, pff het is dat ik niet weet hoe weeën voelen maar..) Als het volgende keer weer laat is ga ik dat temperaturen ook maar een proberen! Liefs,