Hallo, mag ik mijn hart even luchten? Wij hebben 1 dochter, geboren in 2010, na 8 IUI's. En we krijgen nu opnieuw de 8ste en tevens laatste IUI voor een tweede kindje. Maar ik voel me zo onzeker, heb geen vertrouwen meer in IUI, ook omdat de werkwijze anders is dan voorheen, het ziekenhuis heel star is en ik deze maand al 39 geworden ben. Als deze IUI niet lukt wordt het IVF. Maar ik ben bang dat ik gewoonweg te oud ben nu. Mijn FSH waarde was duidelijk gestegen ten opzichte van 3 jaar geleden en ik ben bang dat het daaraan ligt en dat IVF daar dus ook geen verschil in zal maken. Ik ben tevens te zwaar, waar ik al een tijdje hard aan werk, maar het gaat gewoon niet zo snel eraf. Als mijn leeftijd geen rol speelde zou ik pas aan IVF willen beginnen als ik op een gezond gewicht zit, maar dat gaat te lang duren en ik ben bang dat de kans dat het ooit nog gaat lukken dan alleen maar kleiner wordt. Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit verhaal wil, ik voel me gewoon zo rot. En ik voel me zo schuldig naar onze dochter toe. Ze wil enorm graag grote zus worden, fantaseert ook dat ze een klein zusje heeft en ze uit regelmatig dat ze er zo verdrietig om is dat iedereen een klein broertje of zusje heeft en zij niet. Dus naast ons eigen verdriet zien we ook het gemis voor onze dochter en dat vind ik vreselijk moeilijk. Ik weet dat we ons überhaupt gelukkig mogen prijzen met één kind, zat stellen die nog helemaal geen kind hebben mogen krijgen, maar de wens voor een tweede kindje is toch heel sterk aanwezig. Nogmaals, ik weet niet wat ik met dit verhaal wil, maar misschien zijn er mensen die hetzelfde voelen?
Ik zit niet in jouw situatie, maar snap dat je wens voor een tweede ook heel erg diep zit. Bij mijn tweede heb ik dik een jaar moeten prikken en was ook bang dat mijn oudste enigst kind zou blijven. Het is gelukkig toch gelukt. Als de artsen IVF niet bij jou zagen zitten, kreeg je die mogelijkheid waarschijnlijk ook niet. Probeer je daar aan vast te houden. Er zijn zo veel mensen die na hun 40ste nog een kindje krijgen. Ik hoop dat je wat positiever kan worden. En bespreek je onzekerheid misschien met de gynaecoloog?
Oh wat erg, ik heb helemaal niet meer gereageerd op deze post, ben ook een tijd niet meer op zwangerschapspagina geweest en was in de veronderstelling dat ik hier wel gereageerd had. Excuses dat ik niet meer gereageerd heb. Toch heel erg bedankt voor je reactie. We zijn momenteel aan het twijfelen tussen twee klinieken om ons aan te melden voor IVF. Ik hoop dat ik over niet al te lange tijd met een goed gevoel hierop terug kan kijken. Nogmaals dankjewel voor je reactie
@ toetje - er is een besloten groep op facebook iui/ivf/icsi misschien fijn om daar aan te sluiten. En tussen welke klinieken twijfel je? Verder nog een vraag is naast fsh ook oestradiol en amh geprikt?
hoi meis hier nog een verdrietige moeder. Ik heb een zoon van basisschoolleeftijd en heb ontzettende pech gehad met mijn relaties. Heel veel verdriet en psychisch echt door beschadigd. Biologisch gezien had ik misschien wel 20 kinderen kunnen krijgen, maar ik heb er eentje en ook ik zie overal om me heen kinderen geboren worden. Ik nader nu ook de veertig en ik merk dat het verdriet elke dag dieper gaat zitten. Wat zou ik graag nog een keer moeder worden. Ik zit nu voor mezelf andere opties te bekijken zoals via een donor maar dat voelt ook niet echt goed. Het doet gewoon pijn. Ben superblij met mijn zoon en ja ik had ook niet moeder kunnen zijn dat lijkt me echt heel erg. Maar ik heb wel heel veel verdriet. Knuf van mij.
Hoi, Sorry voor mijn late reactie, erg druk gehad. Ze hebben 1x oestradiol geprikt om te bepalen of mijn eisprong al geweest was, maar ik weet de waarde daar niet van. Ach is niet getest, volgens verpleegkundige had dat geen meerwaarde We twijfelen tussen het Catharina ziekenhuis in Eindhoven en de Geertgen kliniek
Dankjewel voor je reactie. Ik begrijp je verdriet helemaal. Bij ons allebei wel een andere reden, maar allebei die wens voor een tweede, ook al hebben we het geluk een kind te hebben, het missen van nog een kindje heb je toch. Ook een dikke knuffel voor jou.
ja, er is een andere reden, maar het niet hebben van een fijne vent betekent gewoon keihard: geen kinderen of je moet voor een donor gaan. Mijn kind wordt ook elke dag ouder en ik nader ook de 40. Het doet gewoon enorm pijn hoe alles is gegaan. Mijn vorige vriend riep het hardst dat hij nog een kind wilde maar puntje bij paaltje riep hij ook het hardst weer dat hij het niet wilde. Heel naar allemaal.