Bang dat het niet zal lukken... wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Luminis, Mar 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik dacht ook al vanaf de eerste ronde dat het elke keer niet raak zou zijn, uiteindelijk na 2,5 jaar waarvan een jaar in de MMM zwanger geraakt door middel van hormoon spuiten.
    Wat mij rust gaf in het begin was temperaturen, ovulatie testen en dit per maand in een schrift bij houden. Toen ik namelijk met 10 maanden naar de huisarts ging en m'n huiswerk liet zien haha.. Mocht ik 2 maanden later naar de fertiliteitsarts om beide onderzocht te worden. De huisarts gaf aan dat dit altijd pas een jaar na het proberen mag ivm verzekeringstechnische kwestie qua door mogen sturen.
    Gewoon op je onderbuik gevoel vertrouwen als je echt denkt dat er wat aan scheelt.
    Ik bleek (na een half jaar pas via een second opinion) PCOS te hebben, gelukkig sloegen de hormonen aan en krijgen we een mooi dochtertje.

Misschien ben je wel een heel nuchter type en geloof je niet in die dingen maar eigenlijk alle continenten en landen buiten Europa hebben de diagnose koude baarmoeder. Hierdoor kan de innesteling moeilijk plaats vinden. De ronde dat ik hier op lette en precies deed wat m'n Chinese acupuncturiste zei raakte ik zwanger. Weet niet of het toeval was. Kwam er op neer: geen koud drinken of eten. En ik dronk de hele dag rozen thee en warme melk met kaneel en gemalen zwarte sesam. Elke avond tijgerbalsum op m'n onderbuik en geslapen met een kruik. Op internet is er best veel over te vinden.

Wat ook goed helpt is meiden vinden (evt) op het forum, met wienje goed kan praten omdat ze in dezelfde situatie zitten.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger bent!

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik had ook die gevoelens, deels ook omdat mijn man drager is van een chromosoomafwijking. Maar toch heb ik nu al 2 kinderen mogen krijgen.
    Nu aan het proberen voor de derde en wéér heb ik die gevoelens. Terwijl je zou denken dat het al 2x eerder gelukt is en het dus nog een keer zou moeten kunnen lukken. Maar toch knaagt het alweer aan me. Denk toch ook een beetje de aard van het beestje?
    We zijn nu trouwens wel al langer bezig dan bij de eerste twee (hoewel het natuurlijk in principe nog helemaal niet zo lang is). Ik was de eerste ronde gelijk zwanger maar dat werd een vroege miskraam helaas.

Wat heb jij veel meegemaakt trouwens Luminus, wat erg voor je dat je zo mishandeld bent vroeger :( :( Raakt me echt! Hopelijk mag jullie wens snel vervuld worden!

3. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    @ Ryanne; jeetje, wat heftig voor jullie! Wel heel fijn dat je nu in verwachting bent van een mooie dochter! :) Gefeliciteerd en geniet ervan! En dat over die koude baarmoeder... ik zal het eens opzoeken op het internet! Wie weet lukt het mij ook. :p Deze ronde is helaas niet gelukt! Heb gisteren negatief getest en voel dat de ongi eraan komt...

@ Babystew; wat fijn dat je, ondanks die gevoelens, redelijk snel twee kinderen hebt kunnen krijgen! :) Wel jammer dat je in de eerste ronde voor de derde een miskraam hebt gekregen... ik hoop dat je gauw weer zwanger wordt!

En dank je wel, dat vind ik super lief van je!

4. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Bedankt voor je reactie! :) Dat ben ik ook van plan om te gaan doen!

Jij heel veel succes met zwanger worden!

5. Sammeke

Sammeke Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    0
    0

Geen idee hoe het komt, een buikgevoel zeker.
    Ik denk dat het eerder langs m'n vriend zn kant zal komen... zn ouders hebben 3 jaar erover gedaan eer ze zwanger waren. Zn nicht probeert al meer dan een jaar, z'n neef is pas papa geworden via IVF, een andere heeft geen kinderen,... familiaal probleem?? Slecht sperma?? ik heb geen idee aangezien de arts ons niet wil helpen "je bent nog maar 7 maanden bezig"... en ondertussen blijven we in onzekerheid leven.

Share This Page