Bang dat het nu nog misgaat. Normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robyn, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik weet echt niet wat me overkomt. Sinds een week of 2 zit ik me zo ongelooflijk druk te maken. Mijn hele zwangerschap is goed verlopen dus echt reden om me druk te maken heb ik niet.
    Nou ligt mijn kleine in stuit en ik ben zo bang dat als hij/zij draait er iets met de navelstreng of zo gebeurd.
    Als ik hem even niet voel denk ik gelijk dat er iets mis is en dan zit ik me helemaal op te vreten totdat ik weer een beweging voel, en dan is het nog niet genoeg want dan ga ik me weer afvragen of dat wel genoeg beweging was.

Ik snap er niks van, ik ben altijd zo nugter. Maar nu zit ik me 24 per dag druk te maken. Ben zo beng dat het nog fout gaat in die laatste weken.
    Is dit normaal of begin ik echt neurotisch te worden?

2. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Robyn, Ik heb mij ook mijn hele zwangerschap niet druk gemaakt en doe dat nu juist ook. Ook ik heb een stuitbaby. En op de één of andere manier maak ik me daardoor ook meer zorgen om de bevalling. En tja, we hebben nu natuurlijk ook alle tijd om te piekeren en te denken nu we thuis zitten. Is ook al niet bevordelijk.

Je moet vooral relativeren en denken dat de kleine minder beweeglijk wordt aan het eind door ruimtegebrek. Bovendien las ik op dit forum ergens dat stuitbaby's sowieso minder bewegen. En als je het niet vertrouwd, vraag je net als ik gewoon tig keer per dag aan je man/vriend of 'ie even wil luisteren naar het hartje. Doe ik ook en mijn man vindt het nog leuk ook!

Sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes Suusje

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik voel mijn baby nog regelmatig bewegen, maar maak me af en toe ook zorgen. De VK schat in dat ze nu ongeveer 6 pond is. Prima dus, maar niet al te groot. Nu schieten er dingen door me hoofd of ze wel groot genoeg zal zijn en of ik tijdens mijn zwangerschap wel genoeg groente en fruit heb gegeten. Dat er misschien wel iets mis is en dat ik dat dan schuld zou zijn.
    Lijkt er dus op dat je je (onnodig) zorgen gaat maken, zo tegen het eind van je zwangerschap :(
    Ik probeer dat een beetje van me af te zetten en nog even te genieten van de laatste weekjes zwangerschap.

Groetjes Noralien

4. missyb

missyb Niet meer actief

ik maak me ook zorgen ik ben nog niet zo ver als jouw.
    ook omdat ik moeite heb met eten wat ik alles moet hebben.
    :( omdat ik niet zo veel kan eten.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Die kleine van mij ligt dan wel niet in een stuit maar ik maak me nu ook steeds meer zorgen. Heb dat hiervoor eigenlijk niet echt gehad. Het begon vd week toen eindelijk de babykamer klaar was. Kreeg het toen ineens benauwd dat het alsnog mis zou gaan. Heel vervelend.

Maar het is prettig om te weten dat ik niet de enige ben. Ik ga nu heel hard m'n best doen om toch te genieten van de laatste weken :thumup:

6. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Gelukkig om te horen dat ik niet de enige ben. Ik kan alleen nog maar denken: Wanneer heb ik hem ook al weer voor het laatst gevoeld..

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Pff, hier nog één hoor. Dan schrik ik wakker en denk gelijk een seconde daarna, ik voel de baby niet of het hartje klopt niet. Echt heel bizar... Ben ook heel erg met de bevalling bezig, ik droom erover, denk er veel aan, ben zenuwachtig wanneer het begint. En idd daarvoor had ik het ook niet. Mijn beebje ligt ook in een stuit... Moet mezelf soms echt tot orde roepen. Lukt gelukkig wel :)

8. Even tussendoor: Iedereen heel veel suc6 met de bevalling, jullie zijn er bijna!

Deel Deze Pagina