Ik wil graag even mijn verhaal doen! Ik heb in een halfjaar tijd 2 bbz achter de rug. Bij de eerste is mijn rechter eileider verwijderd en bij de 2e is het gelukkig van zich zelf opgelost. Maar nu ben ik bang dat het weer mis gaat bij een volgende zwangerschap, de wens voor een 2e kindje is zo groot dat we er wel voor willen gaan, maar de angst bij mij overschaduwd dat geluk ook heel erg. Nu zit ik weer in de periode dat ik mag testen, maar dat durf ik botweg niet, stel je voor dat de test positief is... En dat er dan uit de echo weer zo'n grote teleurstelling komt... Word erg onzeker van dit alles. Zijn er meiden die dit ook meegemaakt hebben? En me misschien een beetje op kunnen peppen met een goede afloop? Liefs,
Hoi! Wat naar dat je 2 x een bbz mee hebt gemaakt! Gelukkig is het de 2e keer vanzelf opgelost joh! Ik heb 2 vmk'en en 1 bbz gehad. Bij de bbz is mijn linker eileider verwijderd. 2 maanden later telde ik weer aan en is ons zoontje inmiddels al weer 27 maanden. Ik denk dat die angst altijd wel zal blijven maar nu na 1 kindje is die angst meer naar de achtergrond geschoven. Als ik weer zwanger ben mag ik van mijn gyn met ruim 6 weken voor een echo komen. Maar mijn eileider scheurde met 5.1 weken toen. Dus ik eis een vroegere echo om de locatie te bepalen. We hebben nog maar 1 eileider dus we zijn er zuinig op, toch? Hopelijk ben je snel weer zwanger en zit het op de goede plek! Ps; ik weet hoe slopend de tijd is van posi test naar 1e echo. Echt, 1 week wachten is al een ellende en heel erg spannend!
Hoi! Bedankt voor je reactie! Wat geweldig dat je een gezond ventje heb! Genieten he!! Op die ene eileider zijn we idd zuinig! Ook ik krijg een vroege echo bij 6 weken als ik weer zwanger ben. Bij mij was mijn eileider niet geknapt bij de eerste bbz. We zijn er via een vroege echo van 7 weken bij de verloskundige achter gekomen.. Ik had erg aangedrongen op deze echo omdat mijn gevoel al niet goed was. Bij de 2e bbz heb ik een echo gehad met 5 weken, het hartje zou dan al moeten kloppen zij mijn gyn, alleen was er bij mij niet te zien en bleek de vrucht in mijn buikholte terecht gekomen te zijn... Voor mijn zoon van 2 heb ik ook 2 miskramen gehad maar, toen ik zwanger was van mijn zoon wist ik gewoon dat het goed zat, dat had ik ook bij die 2e bbz.. Tot dat ik veel pijn kreeg en ging vloeien... Het voelt een beetje als falen of dat je gevoel waar je altijd zo goed op kan bouwen je in de steek laat! En dat is wat me zo onzeker maakt, als ik daar ook al niet meer op kan vertrouwen waar op dan nog wel! Maar je verhaal motiveerd me wel hoor! Hoe voelde jij je toen je zwanger was van je zoontje? Liefs,
Ik heb geen ervaring met een bbz. maar wil je heel veel geluk wensen in het hopelijk vervult zien worden van de zwangerschapswens! Jullie hebben het zo te lezen al zwaar genoeg gehad!
Ik heb zelf ook geen bbz gehad maar wel in hoge nood een abortus dus kan me het verdriet heel goed voorstellen als je de teleurstelling krijgt terwijl je zo graag wilt! Het enige wat ik uit ervaring kan vertellen is dat de wetenschap niet altijd gelijk heeft en de lichamen van een vrouw veel meer bijzonder zijn als dat wij denken! Ik heb nu mijn dochter van bijna 4 en al een 2de zwangerschap gehad terwijl mijn kinderkans maar 10% was! Ik snap je ongerustheid maar stop niet met hopen! Ik duim voor je!