uitwendige versie

Discussion in 'De bevalling' started by roamli, Mar 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roamli

roamli Nieuw lid

Mar 18, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben 37 weken zwanger van mn 3e kind. Dit kindje ligt, net als mijn 2e in een stuit. Morgen willen ze het proberen te draaien. Ik voel hier dushelemaal niets voor. Andere kant wil ik hoe dan ook gewoon bevallen en kan een versie misschien wel een goede optie zijn. Er zijn echter een aantal dingen waar ik tegen aanloop. Ik heb al eens een keizersnede gehad en lees hier en daar dan een versie dan niet wenselijk is. De placenta ligt aan de voorkant en ik heb iets overgewicht. Voor de versie voel ik helemaal niets, ik heb al veel ervaringen gelezen,maar elk verhaal staat op zich natuurlijk.Hoe komt het dat er zo veel verschillende verhalen zijn. Wel doen of niet doen na een keizersnede bijvoorbeeld. Heeft iemand tips voor mij, ik weet dat het uiteindelijk mijn eigen keuze is....keizersnede liever niet,maar als ik alle risico's lees wordt ik daar ook niet blij van.....

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik sluit mij hierbij aan, morgen zal blijken of babybroertje nog in stuit ligt. Als hij in stuit ligt zal de uitwendige versie besproken worden.

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik lees ook even mee, lastige beslissing hè? Hier beeb ook in stuit en donderdag liggingsecho en als beeb dan nog niet is gedraaid willen ze ook een uitwendige versie doen. Ik ben er eigenlijk geen voorstander van maar wil liever ook geen keizersnede. Lastige beslissing hè?

4. roamli

roamli Nieuw lid

Mar 18, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel lastig, stel dat het wel lukt en zonder complicaties, dan kan ik toch mooi zelf bevallen. Op het internet moet je niet te veel zoeken naar ervaringsverhalen, de grootste horror verhalen komen er dan voorbij. Van mislukte versie met beurse blauwe buik tot gescheurde placenta's.
    Keizersnede is ok niet alles, ik heb al een zware zwangerschap,moet ik het nog eens een paar weken "rustig"aandoen...:S

5. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    2x succesvol een versie gehad. Ja je bent wat beurs na afloop, mast lang niet zo gehavend als met een keizersnede. Probeer goed te ontspannen. Ik ben wel iets te zwaar, maar had gelukkig de placenta niet vooraan. Succes!

6. happiness

happiness Actief lid

Jan 4, 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hier ook een draaipoging laten doen ondanks weinig vruchtwater en placenta aan voorzijde. Was ook van tevoren nogal angstig dat er iets mis zou gaan. Maar het is me 100% meegevallen. ze monitoren je baby goed ervoor, tijdens en erna. Het is natuurlijk niet aangenaam en wat pijnlijk maar goed te doen. Helaas bij mij niet gelukt dus alsnog een keizersnede maar ik ben blij dat ik het heb geprobeerd.
    Succes met de keuze!

7. roamli

roamli Nieuw lid

Mar 18, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor deze 2 positieve verhalen. En ook al lukt het niet, het is inderdaad ook het gevoel van "ik heb alles wel geprobeerd"Ik ben benieuwd!

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Hier geen stuit meer, hopelijk draait jullie baby ook vanzelf nog.

9. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij draait nog steeds, elke paar dagen van sluit naar hoofd naar dwars en dat bij 37+5. Al 2x naar het ziekenhuis geweest voor een versie maar daar ligt ze steeds weer goed, dus dat heeft ook geen nut, zeker niet omdat ze 2 dagen later weer mis ligt. Erg vermoeiend, want een groot, vrijwel af kind dat overdwars gaat liggen is niet erg comfortabel voor mama. Liggen, zitten, ademen, eten, werkelijk alles wordt gehinderd door deze eigenwijze tante. We gaan dus vanmiddag een plan maken: optie 1: we wachten tot ze weer goed ligt en ik word dan ingeleid. Optie 2: we plannen gewoon een datum, doen een versie mocht ze verkeerd liggen, en dan inleiden. De minder gewenste optie is dat nu spontaan de bevalling begint met dus een 50/50 kans dat ze verkeerd ligt en dus keizersnede nodig gaat zijn en dat is zeer ongewenst met nog 2 kleine kinderen thuis.

Bij mijn zoontje is 2x een versie nodig geweest omdat hij weer terug draaide naar stuit maar na de 2de keer is hij blijven liggen is hij normaal geboren,

10. roamli

roamli Nieuw lid

Mar 18, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws, beeb was opeens naar beneden gedraaid, de hele versie was niet nodig. Ik ben erg blij. Volgens de gyn was een versie ook niet wenselijk,omdat ik eerder een keizersnede heb gehad. Wij gaan hopelijk voor een normale bevalling.

Diddi77 ik wens je veel sterkte!

11. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roamli: fijn dat ze nu goed zit!

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Roamli; wat fijn dat baby bij jou ook is gedraaid.

Nu moeten die eigenwijsjes wel met hun neussies naar beneden blijven liggen.

@ didi; hopelijk wordt het voor jou plan 1 of 2 en geen ks. Of optie 3; bevalling komt op gang en baby blijkt goed te liggen!
    Ik duim voor je, succes!

Share This Page