Bang dat 'iedereen' ons inhaalt.

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Jel, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dank je wel Lobi. Het is een "gewone" steeds meer voorkomende variant van de candida schimmel die 75 % van de vrouwen in haar schede heeft zonder dat het problemen opleverd. De variant die ik had is de candida glabrata. Door andere bestrijdingsmiddelen in de landbouw is deze steeds meer in opkomst...

    En door het op kweek laten zetten van een swop van de vagina en de baarmoedermond is deze met een "simpel" tabletje te verhelpen.
     
  2. Jeetje... Zouden ze daar dan niet standaard op moeten gaan testen? Of kan je het nadat je negatief gestest hebt alsnog krijgen misschien..?
     
  3. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Over de hele wereld staat dit pas in 7 gevallen bekend, in nederland worden er per jaar 16.000 ivf behandelingen en 40.000 IUI's uitgevoerd. De kans is dus zo minimaal dat je het krijgt dat er wrs niet standaard op getest wordt. Ik had gewild dat ze het bij ons wel hadden getest vanaf het begin, want wellicht dat ik mijn kleintjes dan nu nog wel in mijn buik zou hebben gehad....
     
  4. Oke... Je schrijft namelijk dat het steeds meer voorkomt, vandaar mijn vraag. En als het een variant is, zou je ook verwachten dat je het zelf zou kunnen krijgen, zonder IUI of IVF e.d. Maar goed we gaan nu natuurlijk wel heel erg off topic. Verschrikkelijk voor je meis... Misschien is de enige troost voor jou wetende dat je kindjes in ieder geval samen zijn en elkaar hebben.
     
  5. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Alle vragen staan vrij hoor, ik vind het fijn om erover te praten. Het kan inderdaad zo zijn dat jij het ook hebt. Wij hebben natuurlijk ook onze vraag gesteld of we dit ook kunnen krijgen indien we op een natuurlijke wijze zwanger zouden worden. Dit is echter niet het geval. Alle beschrijvingen hebben een IVF behandeling gehad. Mijn internist legde het uit dat als ze met een instrument de baarmoedermond in gaan (in een IVF behandeling heeft dit dan betrekking op een catheter met daarin 1 of meerdere eitjes), dat de bacterie zich hieraan vast kan hechten en daardoor de baarmoeder in kan komen. Dit is echter niet het geval bij spermacellen. Hieraan kan deze bacterie zich niet hechten.

    Mijn ukkies zijn idd niet alleen, en dat is wel een "fijne" gedachte. Ze hebben in ieder geval elkaar nog!

    Weet je! Ik zie steeds vaker "tekenen" van onze twee. Wellicht wil ik ze zien... 2 meeuwen die samen in de lucht aan het spelen zijn, de mooie zonsopgang, waarvan ik denk dat ze in het mooi gekleurde aan het spelen zijn. Vind dat wel heel apart!

    Mag ik vragen wat er bij jullie gebeurd is?
     
  6. Wat apart dat het alleen op die manier kan. En wat ontzettend rot dat het dan juist JULLIE is overkomen. Aan de andere kant denk ik dan altijd ja waarom wij juist niet en iemand anders wel. Maarja, daar zullen we nooit een antwoord op krijgen vrees ik. Wel fijn dat de angst voor om hetzelfde mee te maken niet meer "nodig" is. Aangezien ze het kunnen testen, en indien je het hebt medicatie kunnen geven. (ondanks dat de angst er natuurlijk goed inzit nu...)

    Mooi is dat he dat je tekenen van je kindjes ziet en mag krijgen. Ik heb dat ook vaker gehad. Nu niet meer, maar dat komt denk ik omdat ik ook echt afscheid van haar heb genomen...

    Ik ben met 23 weken bevallen van ons eerste dochtertje. Zij was helaas niet levensvatbaar buiten mijn buik. Daar zijn ze toen met de 20 weken echo achtergekomen.
     
  7. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hoelang is het bij jullie geleden?
     
  8. Januari 2008. Dus wel aan een tijdje.
     
  9. VlinderEvelien

    VlinderEvelien Actief lid

    17 mei 2011
    268
    0
    0
    @MissQ, lees net dat het eigenlijk om een simpele "candida" zou gaan? Ongeloofelijk! Normaal gesproken een voetschimmel/vaginaschimmel variant, spruw komt ook hiervandaan, en naar ik weet huist deze ook graag in de darmen.. Vooral veel suikers zijn vaak de oorzaak van groei van deze bacterie. Maar zoals in jou geval begrijp ik dat deze bij de terugplaatsing van jullie twineitjes meegekomen is, als zelfs de medische wereld zoiets amper heeft meegemaakt was dan de kans ook erg klein dat dit had kunnen gebeuren, dus in de toekomst is het makkelijk te verhelpen, maar daar heb jij nu niets meer aan. Hoe gaat het nu met je? Wat een vreselijke tijd maak je door, en dat zo vlak voor de feestdagen... heftig!

    Zo mooi als je omschrijft dat je tekenen ziet,ik herken dat, vogels in de lucht staan zeker ook symbool voor mijn dochtertje, vooral omdat wij heel symbolisch zelf haar hebben laten uitvliegen, ipv gekooid te zijn aan een ziekenhuisbed dat ze nooit zou overleven... Hoe dubbel zoals je zegt, ze zijn gelukkig samen, maar je verdriet is ook voor 2... Ik heb de laatste maanden een lieveheersbeestje in huis gehad, telkens ervaarde ik daardoor ook een soort van aanwezigheid van mijn meisje, ondanks dat het nu 9 maanden geleden is, blijft dit... gelukkig maar!

    Je hebt ook een gezonde zoon, las net mee in een ander topic? Hoe ervaart hij het verlies van de Tristan & Kyra? Mijn zoontje is einde van de maand 4 en mag naar de kleuterschool, bij mij zijn ook veel mensen op school op de hoogte van wat er allemaal is gebeurd..

    O ja zoals Lobi ook zegt, we gaan off topic, ik hoop dat ook voor jou, alles op z'n tijd, een vruchtbaar jaar mag worden, en je opnieuw het geluk mag ervaren van nieuw/gezond leven...

    Lieve groetjes Vlinder Evelien
     
  10. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    De feestdagen zijn heel dubbel geweest. Enerzijds het verlies van onze zo gewenste kindjes, anderzijds de vreugde van onze klein van alle leuke dingen in het verschiet.... Het is idd een "gewone" schimmel, die bij 75 % van de vrouwen voorkomt. Alleen als deze in een gesloten baarmoeder terecht komt, voor desastreuse gevolgen kan leiden.....

    Wat mooi dat lieveheersbeestje wat je omschrijft, ik had het al in een ander topic gelezen, zo echt. Hier heb ik ook meerdere keren per dag van dit soort dingen die het mij waard maken dat mijn ukkies er zijn.

    Silvester is nu ruim 5 jaar, was zo trots om "eindelijk" grote broer te worden. Hij wilde na de herfstvakantie, toen hij ze op de go had gezien, ook alles voor ze doen. Hij ging ze eten geven, aankleden, op bed leggen. Zodat wij maar niets hoefde te doen. Zo lief, zo aandoenlijk.... Hij is vrij nuchter en duidelijk. Als hij iets wil, vraagt ie ernaar. Ook na de crematie wilde hij ze zien, net als in het ziekenhuis, we hebben hem geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gaat. Dat ze in onze gedachten zijn en dat we foto's van ze hebben.

    Het is heel moeilijk, zeker omdat de hele wereld gewoon doordraaid en wel zwanger wordt en gezonde kindjes krijgt. Terwijl wij al zo lang bezig zijn en niets "krijgen". Het is gewoon allemaal zo dubbel dit.

    Dikke knuff voor jullie!

    -x-
     
  11. VlinderEvelien

    VlinderEvelien Actief lid

    17 mei 2011
    268
    0
    0
    @MissQ, ben nog steeds erg onder de indruk van je verhaal, zelf heb ik een aantal jaren geleden een candida "infectie" in mijn darmen gehad, deze is toen behandeld en moest echt afkicken van de suiker die mijn lichaam continu vroeg. De afvalstoffen van de candida waren bij mij een grote boosdoener van allerlei processen in mijn lichaam, eigenlijk vind ik het dus helemaal geen onschuldige bacterie.. En als ik dan lees wat voor impact dit voor jullie heeft, dat vind ik zo onvoorstelbaar!

    Wat je schrijft over je zoon Sylvester, is zo herkenbaar, eindelijk grote broer mogen zijn, en dan alsnog met lege handen staan. Het verlies van ons dochtertje, het zusje van onze zoon, heeft nog een grote impact op hem. Hij was zo lief voor d'r toen we haar 4 dagen thuis hebben gehad, ik las 's avonds een verhaaltje voor en dan mocht Lieke* in haar mandje bij hem in bed staan, deed heel lief zijn dekentje over d'r heen, hij was zo beschermend! Ik vond het dan ook vreselijk toen afgelopen zomer andere kindjes op de peuterspeelzaal wel grote broer en zus werden, en hij dan tegen mij zei, mama dat wil ik ook, wanneer krijgen we een "echte" baby? Hartverscheurend...

    Inmiddels 18 wk zwanger, ik kan op de natuurlijke manier zwanger worden, maar werd nooit zomaar binnen een jaar zwanger. Ons 3e wonder (4e zwangerschap) kwam heel vlot in ons leven, dat was natuurlijk al een kado op zich, dat besef ik me heeeeel goed. Mijn zoontje vraagt wel continu om bevestiging, afgelopen week zei hij, ik wil toch geen baby, ik ben daarop in gegaan en verder gevraagd, bleek toch dat hij ook niet gelooft dat er nu echt een baby mag komen, ik snap het goed, want ik ben zelf ook nog hard aan het werk om te beseffen dat dit kindje er mag zijn, je begrijpt welkom is het zeker, maar hebben zoveel meegemaakt, onbevangen zwanger zit er niet meer in..

    Ik begrijp heel goed dat je het gevoel hebt dat de hele wereld zwanger is en wel gezonde kindjes krijgt, helemaal als je bij een basisschool dagelijks staat... Ik blijf geloven dat wonderen mogen bestaan! *Knuf* terug
     
  12. 78RLs1

    78RLs1 Lid

    19 feb 2011
    57
    0
    0
    Wetenschap
    Randstad
    Hoi allemaal
    Alsnog de beste wensen voor dit jaar, ik ben online niet actief geweest sinds Kerst. :)

    Ik hoop dat 2012 voor jullie een jaar vol mooie en leuke hoogtemomenten en periodes zit EN dat jullie een voorspoedige en gezonde zwangerschap hebben met een gezonde levende baby(s) ;)

    De feestagen waren ook dubbel, Kerstavond had ik het zwaar maar de Kerstdagen zelf was achteraf best prettig. Ik was bij mijn moeder en mijn broertjes waren er ook en de 2de Kerstdag ’s avonds bij mijn schoonfamilie was ook best gezellig. Daarna 30 en 31 december ook best zwaar gehad, maar had voorgenomen om 2012 zonder tranen in te gaan.

    @Babyengel: sorry voor mijn late reactie, maar echt bedankt voor je bericht. Je hebt gelijk, zolang ik nog angsten heb is het inderdaad niet verstandig om een volgende zw te denken/starten. Het is inderdaad ook waar wat je zegt, mijn man en ik zijn nog steeds samen en ondanks alles voelt het en gaat goed tussen ons. Ik moet toegeven dat het naar m’n mening veel beer gaat bij het verlies van onze Bella dan bij onze zoontje. Hij zegt zelf vaak dat we samen sterker zijn geworden en toch had hij het niet anders gewild. Heel erg bedankt voor je compliment, ik voel me inderdaad niet sterk – al krijg ik dat van andere te horen.
    Ben je 2012 met goed gevoel en voornemens begonnen?

    Aan de andere mama’s: hebben jullie al plannen om voor de volgende zw te gaan? Bij mij is nog steeds dubbel, ik heb vaker goede dagen en soms denk ik ff dat ik toch wil gaan proberen. Maar vrijwel meteen komen de angsten en twijfels naar voren en het stemmetje die zegt dat ik gek ben door te denken dat ik een goede zw met aan het eind een gezond levend kindje kan hebben. Ik geniet en ben nu wel blij voor vriendinnen die zw zijn, dus dat gaat wel goed.
     
  13. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @78RLs1, is er bij jullie een reden voor de vroegtijdige geboortes van jullie zoontje en dochtertje? Bij ons is er wel een oorzaak gevonden. En een volgende behandeling kan ik hierop getest worden en met een "simpel" tabletje is deze bacterie te killen...
     
  14. 78RLs1

    78RLs1 Lid

    19 feb 2011
    57
    0
    0
    Wetenschap
    Randstad
    @MissQ: ja, aangezien onze beide kindjes gezond waren en het verloop van de laatste zw zeggen de artsen dat het door een baarmoedermond zwakte kwam. Want ik had blijkbaar weeën ipv bandenpijn gehad de dag ervoor en bij de controle uitpuilende vliezen. En bij ons zoontje hadden ze geen oorzaak van de vroegeboorte "gevonden" maar ze denken dat ook een zwakte van de bmm was want mijn vliezen waren spontaan gebroken en bij de echo zat hij al in de geboortekanaal. Bij hem hadden ook wat bacterien gevonden maar niet in zodanig aantal om dat als 'boosdoener' op te schrijven.

    "Oplossing" is het plaatsen van een cerclage met 13 wkn en hormoontabletten nemen om vroege ontsluiting te voorkomen, maar 100% zekerheid kunnen ze me niet geven wat ik heel goed begrijp. En eerlijk gezegd kan ik nog steeds niet geloven dat het wel goed zal kunnen gaan met zo'n bandje, want na de eerste keer zeiden ze ook dat het een volgende keer ook goed zou komen. Maar ja, tijd en de forum over preventieve cerclage zal me misschien op andere gedachten bregen. Al wil ik heel graag mama worden van een gezonde kind, ben echt super bang dat het weer fout gaat.
     
  15. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik kan je angst een heel klein beetje begrijpen, ik heb dit "maar" 1 keer meegemaakt, mijn eerdere miskramen waren met 6 en ruim 8 weken. Het lijkt me verschrikkelijk om na de "redelijk" veilige 12 weken termijn 2 keer je kindjes te moeten verliezen. Aan de ene kant lijkt het mij ook super moeilijk stel dat we weer zwanger mogen raken, aan de andere kant is onze kinderwens (voor een tweede frummeltje) zo groot. Het blijft heel lastig, maar doe wat je hart je ingeeft. Knuff.
     
  16. Jel

    Jel Niet meer actief

    Hoi allemaal!
    Het is misschien wat aan de late kant, ik had na 31 december niet meer in dit topic geschreven, maar ik wens jullie het beste voor dit nieuwe jaar. Dat we allemaal mogen ontvangen waar ons hart zo naar verlangt.

    Vlinderevelien,
    Fijn dat alles goed gaat met de baby, dat het kindje ook een goed hartje heeft. Wanneer ben je uitgerekend? Hebben jullie ook kunnen zien wat het word? Willen jullie het weten? Nog een hele goede zwangerschap...
    Dankjewel voor je bemoedigingen. Soms is het wel moeilijk om vertrouwen te houden, maar we proberen het toch maar. Drie keer is scheepsrecht zullen we dan maar zeggen...
    Over 5 dagen is het inderdaad 1 jaar geleden dat onze dochter stierf in mijn buik. 5 dagen later werd ze geboren, op 24 januari. Ben benieuwd hoe we de dagen door gaan komen. Misschien gaat het goed, maar kan ook zijn dat ik me de hele tijd emotioneel voel... Maarja dat mag ook. Zou ook niet gek zijn...
    We zorgen in ieder geval dat we samen vrij zijn op 24-01 en ik denk dat we sowieso naar haar grafje gaan. En misschien kunnen we de foto-albums nog eens doorbladeren. Als mijn man dat tenminste kan, want hij heeft ze nog niet goed bekeken, dat kan hij nog niet emotioneel. Maar misschien dan wel. Verder weet ik nog niet hoe we de dag invullen. Wel wil ik de hele dag stil staan bij ons meisje.
    Het is wel teleurstellend om keer op keer weer ongesteld te worden. Maar hopen dat het gauw eens raak is, anders weet ik niet of ik het nog zo lang trek met lege handen.

    MissQ,
    helaas welkom in dit topic. :(
    Tjonge, jij hebt ook al een hele geschiedenis met zwanger worden. Onbegrijpelijk toch he waarom deze dingen gebeuren. Hoe gaat het nu met je? Het is allemaal nog zo vers... Een bacterie, dat verwacht je toch ook niet?
    Echt raar dat het eigenlijk met een simpel tabletje te verhelpen was... Altijd weer achteraf he? Nu heb je er niks meer aan. Ja misschien bij een volgende zwangerschap, maar daar krijg je je kindjes niet meer mee terug. Hopelijk ben je snel weer zwanger. Veel sterkte.

    Lobi, ik hoop ook bij jullie gauw op een wonder in je buik...
    78Rls1, dat hoop ik ook van harte voor jou! Probeer vertrouwen te houden. Een derde keer MOET het gewoon goed gaan.

    Sterkte voor jullie allemaal en we gaan voor een voorspoedig en gezond 2012!
     
  17. VlinderEvelien

    VlinderEvelien Actief lid

    17 mei 2011
    268
    0
    0
    @Jel, sterkte deze dagen... *KNUF*
     
  18. Jel

    Jel Niet meer actief

    Dankjewel! Vandaag is het een gekke dag. Een uur geleden op 18 januari 2011 had ik nog een echo gehad bij de gyn en alles ging goed met onze dochter in de buik. Niks aan het handje. Maar 1 dag later was alles foute boel. :(
     
  19. VlinderEvelien

    VlinderEvelien Actief lid

    17 mei 2011
    268
    0
    0
    Kan me voorstellen dat deze gebeurtenissen juist nu weer opspelen, als een filmpje voorbij komen... Wat shit zeg... Kan niets anders zeggen dat sterkte, ik hoop dat je dochtertje dichtbij voelt in je hart, en je deze dagen redelijk doorkomt.. Liefs
     
  20. Jel

    Jel Niet meer actief

    Dankje. Dat filmpje draait zich inderdaad alweer af. Ik ben nog al van de data en tijdstippen en weet precies voor mezelf hoe laat alles ook weer gebeurde. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Moet dan werken van 7-16:00.

    Liefs Jel
     

Deel Deze Pagina