Borstvoeding en bijten?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rianne19, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Mijn meisje heeft vanaf 6,5 maand haar eerste tandje en daar merkte ik helemaal niks van met de borstvoeding. Tot 2 dagen geleden...:( Mevrouwtje bijt hard in mijn tepel en ik lig tot bloedens toe open! Nu heb ik het daarna nog een keer geprobeerd maar toen gebeurde hetzelfde. Ik ben toen gelijk gaan kolfen en ben gestopt met de live bv maar eigenlijk wil ik nog steeds bv geven! Ik mis het zo! Wat kan ik doen aan een bijtende baby?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ze hebben het bij mij ook wel eens gedaan. Ik zei dan ´au´ (hoefde ik niet bewust te doen, dat kwam er echt spontaan uit) en haalde ze meteen van de borst. Pink in de mondhoek en loshalen. Daarna weer aanleggen en als ze dan weer gingen bijten, zelfde doen als hierboven. Ze hebben het vrij snel afgeleerd.

Op een gegeven moment voel je misschien wel van tevoren dat ze willen bijten; ze moeten dan nl hun tong verplaatsen vanuit drinkpositie naar bijtpositie. Als je dan meteen loskoppelt, helpt dat ook wel bij het afleren.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

MIjn zoontje bijt echt vrij regelmatig met periodes. Soms bijt hij dan enkele dagen na elke voeding! Ik heb ook al een paar keer een bloedende tepel gehad. Omdat hij het altijd doet nadat hij gedronken heeft, heeft het bij mij weinig zin om hem los te koppelen... Maar ik laat duidelijk merken dat hij me pijn doet.

Mss gaat dit héél gek klinken maar het 'went', bij mij dan toch. Het lijkt me niet meer zoveel pijn te doen als in het begin. :( Hij doet het ook niet altijd maar soms enkele dagen vaak en dan weer een hele tijd niet meer.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als een baby echt aan het drinken is dan ligt de tong over de tanden. Zouden ze dan bijten, dan bijten ze zichzelf. Dat doen ze hooguit één keer.

Meestal kun je het bijten zien aankomen. Ze gaan wat minder hard drinken en slikken. Dan is het zaak om VOOR ze bijten even los te koppelen en zachtjes te zeggen 'niet bijten he!'. Willen ze dan weer aan de borst, dan leg je gewoon weer aan, dreigen ze weer te bijten, dan koppel je weer los.
    Als ze nog niet doorbijten, dan kun je ze ook even met het neusje in je borst duwen, daar schrikken ze van en daarvan leren ze het bijten ook af.

In elk geval, wel blijven aanleggen. Dit is het eerste 'opvoedpunt' aan de borst...

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nues in de borst duwen en "au!" roepen kan ze zo doen schrikken en een reden zijn nooit meer terug aan die borst te willen! Zou ik nooit doen.

Toen mijn zoontje twee voortanden kreeg, beet hij ook ipv dat hij aanhapte, het lukte hem gewoonweg niet. Hij schrok daar zo van, dat hij 2 dagen de borst heeft geweigerd.

Daarna in zijn slaap lukte het weer en zo is het gebleven, heeft nooit meer gebeten toen die ellendige tanden door waren!

Ik zou haar gewoon blijven aanleggen. Als je nu flesjes blijft geven kan het zijn dat ze niet meer terug wil aan de borst.

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier ook 3 keer flink opengebeten,bloeden als een gek en echt pijn.
    even tepelhoedje geprobeerd maar toch weer live gegeven.
    Idd loshalen en later weer proberen als je graag live voed.
    Ik haalde haar van de borst als ze in slaap viel of begon te sabbellen.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Neusje in de borst duwen, of auw zeggen, begrijpen ze dat ook al met 4,5 mnd?

Ik heb ook al een paar keer au geroepen, dan laat ze los, kijkt me aan met een grote lach :)$) en drinkt weer door (en bijt gerust weer). Gelukkig heeft ze nog geen tandjes...

Omdat ze erg licht is voor haar lengte, en ik net een bv dip aan het overleven ben, wil ik wel graag dat ze zvm drinkt! En misschien laat ik haar daardoor langer aan de borst dan dat ze echt doordrinkt, ik denk dat alle slokjes meegenomen zijn :)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En wisselvoeden? Dus 3e borst, 4e borst etc?

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja doe ik idd ook wel eens. Krijgt ze nog wat verse slokjes uit de borst die weer even kon "bijkomen" :D. Het helpt ook voor haar afleiding wel, als de borst leger wordt, gaat ze om zich heen kijken, en als ik haar dan weer omleg naar de andere borst die ze eerder al had gehad, begint ze weer enthousiast opnieuw te drinken.

Maar ik doe het eigenlijk niet structureel. Misschien wel een idee ja.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als Irem bijt, wat gelukkig weinig voorkomt, roep ik meteen au, niet bijten! (dat gaat automatisch, haha) en haal ik haar van de borst. Ik leg haar dan nog 1 keer aan, maar als ze dan weer bijt is het einde verhaal. Nou bijt Irem eigenlijk alleen aan het einde van de voeding als ze meer aan het 'spelen' is dan aan het drinken, dus dat kan ik zonder problemen doen.

Babel, ik zou als ik jou was toch beginnen met afkoppelen bij bijten, want als ze straks tandjes krijgt is het echt niet meer leuk als ze ineens HAP zeggen :).

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze snappen veel meer dan je denkt hoor. En als na een bijtbeweging de melk die ze willen weg is, dan leren ze meestal dat bijten ook wel af.

Denk inderdaad dat bij jou wisselvoeden (die 3e en 4e borst) een goede tactiek kan zijn om meer productie en minder bijten te krijgen.

Doe je ook al aan borstcompressie? Dat kan trouwens ook als je kolft.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier nog gene tandje maar wel bijten! de kleine heeft het een paar keer met grote glimlach geprobeerd met tandvlees (doet ook zeer!) en ik zeg ook spontaan en hard au! meteen loskoppelen en niet meer geven. vindt 'ie niet leuk maar zo leert hij het wel. hij doet het nu niet en ik zie het aankomen: na een tijdje van drinken, is de borst bijna leeg en gaat hij loslaten en weer zuigen. dan neem ik even een pauze, kijk of hij echt niet meer wil en zo niet dan is het op. zo krijgt hij niet de kans te bijten!werkt goed zo...

Deel Deze Pagina